Μπορεί ο Lewis Hamilton να μην έκανε καλή εκκίνηση, όμως δεν ήταν αυτό που περιόρισε τις ελπίδες του για νίκη στο Bahrain. Ο Βρετανός έστριβε σε απόσταση αναπνοής πίσω από τον Nico Rosberg μπαίνοντας στην πρώτη στροφή, όμως η επαφή με τον Bottas έριξε πολλές θέσεις πίσω τη δεύτερη Mercedes και ανάγκασε τον Lewis να καταβάλει πολλαπλάσια προσπάθεια για να σώσει τον αγώνα του.

Ο Φιλανδός δέχθηκε ποινή διέλευσης από τα pits γι’ αυτή τη σύγκρουση που άφησε πληγωμένο το μονοθέσιο του αντιπάλου του. Ήταν αξιόποινη η κίνηση του Valtteri; Μπορούσε να αποφύγει το συμβάν ο ίδιος ή ο Hamilton; Ας δούμε τι ακριβώς έγινε στην επίμαχη φάση.

Ο Lewis κάνει μια σχετικά κακή εκκίνηση, χάνει όμως τη θέση του μόνο από τον Rosberg. Ο Βρετανός κινείται τέρμα αριστερά, ενώ ο Nico κρατάει τη γραμμή του στη μέση της πίστας. Ο Hamilton σκοπεύει να εκμεταλλευτεί όλη την πίστα στην είσοδο, ώστε να βγει με φόρα και να επιτεθεί πλέον στα φρένα της στροφής 4. Η κίνηση εκτελείται πολύ καλά, αφού ο Lewis καταφέρνει να βρεθεί στο apex της Στροφής 1 κολλητά στον Rosberg, με αρκετή φόρα. Είναι πολύ πιθανό -από τη γραμμή που επιλέγεται- ο Hamilton να μην έχει ιδέα για το ότι ο Bottas έχει τολμήσει τη βουτιά. Άλλωστε, λίγο πριν τα φρένα, η Williams βρίσκεται αρκετά πίσω. Παρ’όλ’ αυτά, ο Φιλανδός βλέπει το κενό και την καθυστέρηση του Lewis στην είσοδο και τολμάει.
LH_VB_Bahrain_2016_3 LH_VB_Bahrain_2016_4
Ο οδηγός της Williams έχει κάθε δικαίωμα να δοκιμάσει, φυσικά, την κίνηση. Όμως για να προλάβει να βρεθεί στην κορυφή δίπλα (ή και μπροστά) από τη Mercedes θα πρέπει να πάρει μια πολύ σφιχτή γραμμή, κινούμενος διαγώνια. Αυτό θα τον αναγκάσει να επιβραδύνει τρομακτικά για να καταφέρει να πάρει τη στροφή με τόσο σφιχτή ακτίνα. Αν καταφέρει να βρεθεί δίπλα στη Mercedes, χωρίς να ανοίξει τη γραμμή του, ο Lewis θα πρέπει να αποδεχτεί ότι έχει χάσει τη στροφή και να υποχωρήσει.
LH_VB_Bahrain_2016_2 LH_VB_Bahrain_2016_1
Παρ’ολ’ αυτά, η κρίσιμη παράμετρος είναι ότι ο Bottas τελικά δεν στρίβει καθαρά. Λίγο πριν την επαφή με τον Lewis, ο Valtteri αναγκάζεται να κάνει μια μεγάλη διόρθωση στο τιμόνι και σε αυτό το σημείο η Williams ανοίγει την τροχιά της και χτυπάει τη Mercedes. Ο Lewis έχει αφήσει αρκετό χώρο ώστε ο Bottas να μπορούσε θεωρητικά να στρίψει εσωτερικά (είτε τον είχε δει είτε όχι). Συνεπώς ο Φιλανδός δεν δικαιώθηκε για την επιλογή του. Ο Lewis, από την άλλη, κινήθηκε πολύ αισιόδοξα, πιστεύοντας ότι δεν θα υπάρχει άλλο μονοθέσιο εκεί, καθώς είχε ανοίξει πολύ νωρίς τη γραμμή του και καθυστέρησε σημαντικά στα φρένα. Είτε “είχε” τη στροφή κάποιος άλλος αντίπαλος είτε όχι, για το δικό του καλό, θα έπρεπε να έχει περισσότερο υπόψη του τον κίνδυνο αυτό και να έχει δώσει ίσως λίγο περισσότερο χώρο.

Θα δίναμε ποινή; Δυστυχώς ο αγώνας του Lewis καταστράφηκε από αυτή την επαφή και αυτό δεν μπορεί να αγνοηθεί από τους κριτές. Όμως μιλάμε για μια κίνηση που είναι οριακή, ακόμα και σε συνθήκες κανονικού αγώνα, πόσο μάλλον στην εκκίνηση. Η συγκεκριμένη ποινή έχει μάλλον μόνο… διδακτικό χαρακτήρα, ώστε να αποθαρρύνει παρόμοιες ενέργειες στο μέλλον. Δύσκολα θα τη δίναμε, αλλά σίγουρα ο Lewis την επόμενη φορά που θα βρεθεί πίσω από τον Rosberg και προσπαθήσει να ετοιμάσει την επίθεσή του θα δώσει λίγο περισσότερη σημασία στο τι γίνεται τριγύρω.