Πόσο σημαντική είναι άραγε μια αλλαγή στην οδηγική προσέγγιση από τις κατατακτήριες στον αγώνα; Πολύ, όπως αποδείχθηκε με τη νίκη του Lewis Hamilton στο Austin.

Όσοι παρακολουθείτε τη ζωντανή κάλυψη του F1 GRIP μέσα από το Facebook και το Twitter θα ξέρετε ότι εκτός από την ενημέρωση για την εξέλιξη του αγώνα κάνουμε και σχόλια για όσα βλέπουμε, με ιδιαίτερη… προτίμηση σε οδηγικά θέματα. Νωρίς στον αγώνα κάναμε την παρατήρηση πως ο Lewis Hamilton είχε μια ασυνήθιστη (για τον ίδιο και με βάση όσα είδαμε το Σάββατο) προσέγγιση στις στροφές, που είχε στόχο την καλύτερη έξοδο. Δηλαδή, ο Lewis φρέναρε για περισσότερη ώρα ευθεία και ξεκινούσε το στρίψιμο σε αργότερο σημείο, σε μια επιλογή γραμμής “late apex”.

Ο ίδιος, σε δηλώσεις του στο SkySports μετά τον αγώνα επιβεβαίωσε την παρατήρησή μας, όμως εξήγησε και τον λόγο που το έκανε… Με την επιλογή αυτή ήθελε να αποφύγει προβλήματα με την αστάθεια στα φρένα, ενώ κρατούσε σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του. Ήδη στα δοκιμαστικά είχε αρκετά εύκολα μπλοκαρίσματα και -αν και το πρόβλημα στα φρένα αντιμετωπίστηκε το βράδυ πριν τον αγώνα- δεν είχε σκοπό να ρισκάρει την Κυριακή.

Φέτος έχουμε σταθεί ξανά στο θέμα του οδηγικού στυλ του Lewis (δείτε πάλι την τελευταία κίτρινη-κόκκινη σημαία στο Race Control του Hungaroring) και έχουμε προβληματιστεί για το ότι επέμενε για καιρό στην προσφιλή -σε αυτόν- τακτική του trail braking, δηλαδή το στρίψιμο μαζί με φρενάρισμα κατά την είσοδο της στροφής, ώστε να εκμεταλλευτεί τα καλά του φρένα και την τελική ταχύτητα (λίγα λόγια για την τεχνική αυτή μπορείτε να διαβάσετε ξανά εδώ). Όμως, στα φετινά μονοθέσια αυτή τη τεχνική δεν δείχνει να αποδίδει τόσο καλά, κυρίως λόγω του τρόπου με τον οποίο βγαίνει η ιπποδύναμη στον δρόμο και ίσως κι άλλων χαρακτηριστικών, όπως ο τρόπος λειτουργίας των φρένων, η αλληλεπίδραση με τα συστήματα ανάκτησης ενέργειας, η αεροδυναμική κτλ.

Στην πρώτη σειρά στιγμιοτύπων φαίνεται η επιλογή του Lewis στα δοκιμαστικά, όπου γενικά ο εσωτερικός του τροχός έμπαινε στην περιοχή με τα μαύρα σημάδια των ελαστικών στο οδόστρωμα (τα σημάδια αυτά προκαλούνται από το ξύσιμο των εσωτερικών τροχών κατά το φρενάρισμα και δείχνουν περίπου που κινούνται οι επιλογές των οδηγών).

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”268″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”17767″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”0″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”0″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”1″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1415124986439″]

Στη δεύτερη σειρά είναι εμφανές πόσο πιο έξω από τα σημάδια κινείται και σε ποιο σημείο σε σχέση με τον Rosberg επιλέγει να στρίψει (δεν βρήκαμε πολύ καλά συγκρίσιμα πλάνα για το άρθρο, αλλά βλέποντας σε κίνηση τον αγώνα είναι σαφής η διαφορά).

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”268″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”17767″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”0″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”0″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”2″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1415124986439″]