DriveAlyze This - Ουγγαρία 2013 | Συζήτηση με αφορμή την υπόθεση Grosjean-Massa

Πολλοί έμεινα έκπληκτοι με την ποινή που δέχθηκε ο Grosjean για το προσπέρασμα επί του Massa… Το ίδιο κι εμείς. Αλλά αυτό μας δίνει αφορμή να κάνουμε μια γενικότερη συζήτηση…

Τα δεδομένα είναι τα εξής:

– Ο Grosjean βρέθηκε στο πλάι της Ferrari ερχόμενος στην τυφλή αριστερή στροφή 4, η οποία αμέσως πριν έχει μικρό σπάσιμο δεξιά, που δυσκολεύει ακόμα περισσότερο την “ασφαλή” παράλληλη τοποθέτηση των μονοθεσίων.
– Μπήκε σε μια στροφή που δεν βλέπει την έξοδό της με πάνω από 200km/h και 6η (άντε 5η) σχέση στο κιβώτιο.
– Ο Massa βρισκόταν δίπλα του σε πολύ μικρή απόσταση μέχρι το τέλος της κίνησης.
– Ο τροχός του Grosjean βρέθηκε περίπου ένα τροχό πλάτος (ίσως) έξω από τη λευκή γραμμή του οδοστρώματος. Μάλιστα, αυτό ήταν το πιό μακριά που βρέθηκε από τα όρια τις πίστας σε όλη τη φάση και συνέβη για ελάχιστο χρόνο.

RG FM Hung2013 1RG FM Hung2013 3

Ο Γάλλος είχε το τιμόνι στριμμένο αριστερά και προσπαθούσε να μείνει μέσα όσο μπορούσε, χωρίς να χτυπήσει με τον Massa. Ίσως αν ο Βραζιλιάνος δεν υπήρχε εκεί, να υπήρχε και το περιθώριο για πιό συντηρητική έξοδο. Κατά πάσα πιθανότητα, αν ο Romain έμενε εντελώς εντός πίστας, να ακουμπούσε με τον Massa. Και σε κάθε περίπτωση έπρεπε να υπολογίσει όλα αυτά, ενώ δεχόταν τις πλευρικές επιταχύνσεις , ενώ έπρεπε να έχει υπόψη του τον αντίπαλο, ενώ, ενώ, ενώ, ενώ… πριν εσείς προλάβετε να περάσετε το βλέμμας σας στην από κάτω γραμμή αυτού του άρθρου.

Τί θέλουμε, λοιπόν? Ναι, ο κανονισμός λέει ότι πρέπει να κινείσαι εντός των ορίων της πίστας. Ναι, αν υπήρχε εκεί μπαρριέρα, θα υπήρχε ίσως επαφή με τη μπαρριέρα ή με το άλλο μονοθέσιο. Θέλουμε, όμως, πραγματικά να κόψουμε τα φτερά των οδηγών και να μην τολμούν τίποτα; Ο ίδιος ο Massa θεώρησε υπερβολική την ποινή και παραδέχθηκε την κίνηση του αντιπάλου του (και ο ίδιος κινήθηκε εξαιρετικά, ζορίζοντάς τον, αλλά όχι σπρώχνοντάς τον αντιαθλητικά). Αν οι οδηγοί σκέφτονται συνεχώς ότι παραμονεύουν τέτοιου είδους ποινές, θα συνεχίσουν να περνούν σαν κύριοι και κυρίες μόνο στις ευθείες με το DRS.

Για άλλη μια φορά, λοιπόν, βρίσκουμε την ευκαιρία να πούμε: οι κανονισμοί πρέπει να υπάρχουν για να θέτουν το πλαίσιο του racing… όμως οι πραγματικά κορυφαίοι οδηγοί μπορούν να κινούνται στον πόντο και να “τα βρίσκουν” μεταξύ τους. Ας τιμωρούμε τις κινήσεις που πραγματικά ρίχνουν το επίπεδο των αγώνων και όχι αυτές που μας σηκώνουν στις μύτες των ποδιών μας…