DriveAlyze This - Ουγγαρία 2013 | Στην κόψη του ξυραφιού η διαγωγή του Vettel στην εκκίνηση

Τις περισσότερες φορές οι φάσεις της εκκίνησης περνούν στη… λήθη, όταν δεν προκαλείται κάποιο σοβαρό ατύχημα. Εμείς, όμως, σταθερά επισημαίνουμε γεγονότα που θεωρούμε σημαντικά για μελλοντική… χρήση.

Ο Sebastian Vettel έκανε μια “κανονική” εκκίνηση, όμως δίπλα του είχε ελάχιστα ταχύτερο στην αρχή τον Romain Grosjean, που ερχόταν από την 3η θέση. Ο Γάλλος έφτασε μέχρι το πλαϊνό airbox της Red Bull κι από κει και πέρα τα δύο μονοθέσια κινήθηκαν με παρόμοια ταχύτητα μέχρι λίγο πριν τα φρένα.

SV RG HungStart 1SV RG HungStart 2

Ο Vettel προσπάθησε να στριμώξει όσο μπορούσε στα αριστερά τον Grosjean ώστε να του κόψει την… όρεξη για προσπέρασμα από την εξωτερική αλλά και να πάρει όσο περισσότερο χώρο μπορούσε ο ίδιος για την καλύτερη δυνατή γραμμή στην πρώτη στροφή. Όμως ο Γερμανός δεν άφησε αρκετό ελεύθερο χώρο, εγκλωβίζοντας τον εμπρός δεξί τροχό του Romain ανάμεσα στους δύο αριστερούς της Red Bull. Παρόμοιο σκηνικό προκάλεσε ο Grosjean στο Monaco με τον Schumacher και με τον Hamilton στο Spa. Στην πρώτη περίπτωση ο Michael έχασε φόρα και θέσεις στην εκκίνηση, φρενάροντας κι αποφεύγοντας ίσα ίσα (με επαφή) τα χειρότερα, στη δεύτερη είχαμε το τρομακτικό ατύχημα, που ανησύχησε εμάς και… τον Alonso.

Ευτυχώς ο Vettel έσπασε λίγο δεξιά κατά το φρενάρισμα και δεν είχαμε κάποιο θέμα. Διαφορετικά, αφού είναι εξαιρετικά απίθανο τα δύο μονοθέσιο να διατηρήσουν παρόμοια ταχύτητα κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος, θα είχαμε πιθανότατα καβάλημα τροχών και μεγάλο ατύχημα.
Δεν πιστέυουμε ότι ο Sebastian δεν γνώριζε τη θέση του αντιπάλου του, αλλιώς θα συνέχιζε κι άλλο ακόμα αριστερά. Ο κανονισμός είναι σαφής και λέει ότι πρέπει να μένει πλάτος ενός μονοθεσίου ελεύθερο όταν τα μονοθέσιο βρίσκονται δίπλα. Πλάτος μονοθεσίου νοείται… με τους τροχούς μαζί, όχι από airbox σε airbox. Παρ’ όλ’ αυτά… αναγνωρίζουμε ότι θέλει και τέχνη και αίσθηση του χώρου και αρκετό θάρρος για να κάνεις τέτοιο “ματ” στον αντίπαλο, όμως σε περίπτωση ατυχήματος όλη η ευθύνη βαραίνει τον οδηγό που το τολμά.