LH_Monaco11_7

Με τρόπο που σίγουρα δεν θα ήθελε, ο Hamilton ήταν από τα πρόσωπα του τριημέρου στο Monaco

Θα θέλαμε να σχοληθούμε με άλλα πράγματα, σε ένα τριήμερο που μας έδωσε διάφορα οδηγικά θέματα, όπως οι εξαιρετικοί γύροι με πολύ νεύρο του Schumacher στις δοκιμές, το κυνήγι του Alonso στον Vettel, κάποια προσπεράσματα που εκτελέστηκαν αναίμακτα… Όμως οι εξελίξεις μας “αναγκάζουν” να πάρουμε θέση απέναντι στα γεγονότα που προκάλεσαν τόση συζήτηση…

Στη φάση με το Maldonado θα διαφωνήσουμε με πολύ κόσμο, όμως κρατάμε σταθερή την άποψή μας για το τί θεωρούμε σωστό και τί λάθος στις μονομαχίες. Εκτός από το γεγονός ότι στην ευθεία ο Maldonado έχει κινηθεί πολλές φορές από τη γραμμή του μπροστά από το Hamilton, στη φάση της επαφής ο Lewis έχει καταφέρει να φτάσει χωρίς να έχει καν υπερβάλει στα φρένα στο πλαϊνό airbox του Maldonado. Θα έφτανε εντελώς παράλληλα, μάλιστα, αφήνοντας κι άλλο τα φρένα, αν ο Pastor δεν κινούταν διαγώνια πάνω στη ζώνη φρεναρίσματος. Ο οδηγός της Williams δεν έχει υποχρέωση να υποχωρήσει, αλλά πλέον πρέπει να δώσει χώρο για να στρίψουν και οι δύο μαζί. Αυτό δεν γίνεται και ο Maldonado συνεχίζει διαγώνια προς το κερμπ, σα να μην υπάρχει αντίπαλος στην εσωτερική. Σε πανομοιότυπη φάση, πιο πριν, ο Schumacher αντιλήφθηκε τον Hamilton μέσα και επέμεινε μέχρι ενός σημείου, πριν καταλάβει ότι η φάση είχε τελειώσει και συνέχισε πίσω από τον Hamilton στην έξοδο. Από εδώ δεν χρεώνεται στον Hamilton αυτή η σύγκρουση.

LH_Monaco11_1

Στη φάση με το Massa τα πράγματα είναι μπλεγμένα… μόνο ως προς την ποινή. Διατηρούμε και εδώ τη συνέπεια στις κρίσεις μας και ερχόμαστε σε μια περίπτωση ανάλογη π.χ. με αυτή μεταξύ Webber και Hamilton πέρυσι στη Σιγκαπούρη. Εάν ο επιτιθέμενος οδηγός καταφέρει να φτάσει μόνο μέχρι τον πίσω τροχό του αμυνόμενου, σημαίνει ότι η κίνηση έπρεπε να έχει υπολογιστεί από πριν ότι δεν βγαίνει. Δε λέμε ότι δεν πρέπει οι οδηγοί να δοκιμάζουν… αλλά αν κάτι συμβεί σε τέτοια φάση, θα πρέπει να είναι έτοιμοι να δεχθούν τις συνέπειες, δηλαδή είτε σύγκρουση, είτε ποινή.

Ο Hamilton ισχυρίζεται ότι ο Massa έστριψε πάνω του νωρίς. Ο Massa πράγματι παίρνει μια γραμμή εισόδου που είναι λίγο ανορθόδοξη, όμως ίσως ο Lewis μπερδεύεται και από τη γεωμετρία της στροφής ή και τον Webber που έχει ανοίξει πλατιά τη γραμμή του στο βάθος. Σε κάθε περίπτωση… ο Massa έχει δικαίωμα να πάρει ό,τι γραμμή θέλει, εφόσον βρίσκεται μπροστά και δεν έχει καν τον Lewis στο πλάι.

Ο Massa χτυπάει με την εμπρός πτέρυγά του τον Webber και χάνει ένα κομμάτι της. Η κίνηση του Lewis δεν έχει ιδιαίτερη σχέση με αυτή την απώλεια και ακόμα και αν ο Massa ισχυρίζεται ότι σπρώχτηκε πάνω στη Red Bull, θεωρούμε ότι έτσι όπως έχουν στρίψει Massa και Webber, το κακό θα γινόταν έτσι κι αλλιώς.

LH_Monaco11_2LH_Monaco11_3

LH_Monaco11_6LH_Monaco11_7

Στη συνέχεια ο Lewis ανεβαίνει πάνω στο κράσπεδο, που στην περίπτωση της στροφής του Λέοντα είναι… κανονικό πεζοδρόμιο. Ο λόγος που μένει κολλημένος με το Massa για αρκετή ώρα μετά δεν έχει να κάνει με το ότι δεν στρίβει αρκετά προς τα μέσα (άλλωστε το τιμόνι του δεν πάει άλλο αριστερά), αλλά με το ότι η McLaren ακόμα… ξε-σκαρφαλώνει από το κράσπεδο και δε μπορεί να στρίψει κανονικά.

LH_Monaco11_4LH_Monaco11_5

LH_Monaco11_8LH_Monaco11_9

Κι ερχόμαστε στο θέμα της ποινής. Μέχρι τώρα δεν θα δίναμε ποινή, αφού μια επιθετική κίνηση από μόνη της, στην πιό αργή στροφή του πρωταθλήματος, δεν δικαιολογεί κάτι τέτοιο. Όμως… όπως είπαμε και πριν, πρέπει όταν κινείσαι έτσι να είσαι έτοιμος να δεχθείς τις συνέπειες. Ο Massa λίγο μετά χτυπάει στο τούννελ και τελειώνει τον αγώνα του. Σίγουρα είναι μεγάλο λάθος του που κινείται στην εξωτερική, όπου τα κομμάτια ελαστικών και η σκόνη κάνουν το πέρασμα επικίνδυνο, όμως λίγο πριν μπει στο τούννελ η Ferrari δείχνει να μην επιταχύνει σωστά. Επειδή αυτό συμβαίνει πριν αρχίσει η καμπή του τούννελ, υποθέτουμε ότι το πρόβλημα δεν έχει σχέση με την χαλασμένη εμπρός πτέρυγα. Λίγο μετά την επαφή με τον Hamilton, φαίνεται μια ζημιά στο πλαϊνό airbox της Ferrari.

LH_Monaco11_10

Δεν ξέρουμε αν αυτή η ζημιά είναι η αιτία για το ατύχημα του Massa μετά, όμως εάν πράγματι είναι αυτή, η ποινή είναι δικαιολογημένη και επιβεβλημένη.

Η επιθετικότητα στο Monaco τιμωρείται, αν οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές. Ήταν οι ποινές δικαιολογημένες? Για τη φάση με το Massa ναι, αν πράγματι η ζημιά που προκλήθηκε ήταν η αιτία για το ατύχημα του Βραζιλιάνου μετά (που φαίνεται και δηλώθηκε ότι ήταν). Για τη φάση με το Maldonado όχι, όμως ο Hamilton είχε ήδη βαβαρυμένο μητρώο στον αγώνα και οι αγωνοδίκες δύσκολα θα του τη χάριζαν.