Όπως ίσως έχετε ήδη διαβάσει, ο Lewis Hamilton πέταξε τις σπόντες του για τον Felipe Massa και τη μεταξύ τους μονομαχία στον 1ο γύρο του Grand Prix του Bahrain… Με αφορμή αυτό, ας ρίξουμε μια step-by-step ματιά στις πρώτες στροφές οδηγώντας με τον Βρετανό…
O Hamilton έχει δει πως ο Massa αναγκάζεται να βγει πιό έξω, λόγω του Alonso που μπαίνει εσωτερικά και επιλέγει ορθώς να αλλάξει τη γραμμή του ώστε να πάρει φόρα για την ευθεία που έρχεται… Η αλλαγή γραμμής του βγαίνει και μαζεύει ταχύτητα, φτάνοντας δίπλα στο Massa…
Τη στιγμή που ο Hamilton βουτάει στο κενό, βρίσκεται στον πίσω τροχό του Massa, ο οποίος πιθανότατα ή δεν τον έχει δει ή θέλει να αποθαρρύνει τον Βρετανό και πηγαίνει διαγώνια…
Ο Hamilton καταφέρνει να φτάσει στο πλαινό airbox της Ferrari, όπου ο Massa οπωσδήποτε πρέπει να έχει καταλάβει ότι τον έχει δίπλα του… Ο Hamilton αλλάζει στιγμιαία κλίση στο τιμόνι για να τον αποφύγει ενώ ο Βραζιλιάνος συνεχίζει τη διαγώνια κίνησή του…
Ο Hamilton συνεχίζει για λίγο πατώντας μισός εκτός πίστας (δεν υπάρχει gravel trap, αλλά χρωματισμένη άσφαλτος) και περνάει στην ευθεία το Massa, αλλά όχι τόσο άνετα ώστε να του επιτραπεί κανονική είσοδος στη Στροφή 4. Φρενάρει σε απόσταση φυσιολογική υπό κανονικές συνθήκες… αλλά στη φάση αυτή τα ελαστικά είναι κρύα και το ρεζερβουάρ γεμάτο…
Αναπόφευκτα, ο Hamilton βγαίνει προς τα έξω, πατώντας στο ακάθαρτο κομμάτι και η κατάστασή του επιδεινώνεται, ενώ από πίσω ο Massa και ο Rosberg έχουν στρίψει κανονικά…
Στην ερχόμενη αριστερή Στροφή 5 ο Massa περνάει, ενώ ο Hamilton έχει πάρει εσωτερική γραμμή, που του χαλάει τη φόρα στην έξοδο, επιτρέποντας στον Rosberg να περάσει από αριστερά…
Ακολουθεί το σύμπλεγμα των αργών Στροφών 6,7,8,9 με τις αναπηδήσεις. Ο Hamilton μένει δεξιά στην πρώτη (Κ6) ενώ ο Rosberg βουτάει κατευθείαν με γραμμή early apex στη δεύτερη (Κ7)…
Στη φάση αυτή o Hamilton έχει προσπαθήσει να ξαναλλάξει γραμμή για να πάρει φόρα… Η κίνηση αυτή θα είχε κάποιο αποτέλεσμα αν ακολουθούσε την Κ7 μια ευθεία ή ομόρροπη στροφή… Όμως η συνέχεια είναι μια σειρά από σφιχτές καμπές (ομόρροπες Κ8, Κ9) που πνίγουν τα μονοθέσια κι έτσι ούτε η early apex line κοστίζει στον Rosberg, ούτε η αλλαγή γραμμής επιφέρει κάτι στον Lewis… και κάπου εδώ κλείνει η μάχη της εκκίνησης για τον Hamilton…
Συμπέρασμά μας? Ο Massa πράγματι έπαιξε με τα όρια του fairplay, αλλά –ειδικά εφόσον δεν υπήρχε gravel trap πέρα από το curb- δε μπορεί να κατηγορηθεί για παράνομη κίνηση. Στη συνέχεια βλέπει κανείς πόσο μπορεί να κοστίσει ένα αργό –έστω για λίγα μόλις μέτρα- φρενάρισμα όταν είσαι γεμάτος με καύσιμα και τα ελαστικά σου δεν είναι σε ιδανική κατάσταση…