Μπορεί η εποχή που η Ferrari και ο Schumacher κατακτούσαν τους 6 τίτλους κατασκευαστών και 5 τίτλους οδηγών να μπήκαν στα βιβλία της ιστορίας, αλλά για μερικούς φιλάθλους της F1 ήταν βαρετό να βλέπουν τους κόκκινους να κυριαρχούν. Ένας από αυτούς είναι σίγουρα και ο Damon Hill.
Νομίζω αυτό είναι ένα χρόνιο πρόβλημα στο σπορ. Δίνεις σε ένα άτομο να σχεδιάσει, φεύγουν για 6 μήνες και παράγουν αυτό που έχουν σχεδιάσει. Όταν βγαίνουν στην πίστα μπορεί να είναι απίστευτα καλύτερος από τους άλλους και οι άλλοι πρέπει να κυνηγήσουν την κορυφή. Δεν θέλετε να εμποδίσουν τις καινοτομίες, επειδή αυτό είναι μέρος του παιχνιδιού. Στους ανθρώπους αρέσει η εξυπνάδα του σχεδιασμού, αλλά πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος όταν κάποιος κυριαρχεί, να πλησιάζουν και οι άλλοι ώστε να μην καταστραφεί το αγωνιστικό κομμάτι. Είναι ωραίο να βλέπεις δυο ομόσταυλους να παλεύουν. Μπορείς να έχεις την McLaren να κερδίζει τους 15 από τους 16 αγώνες, με τον Alain και τον Ayrton και δεν μας ενδιαφέρει γιατί είναι σαν να βλέπεις τον Nadal με τον Federer. Δύο αντίπαλοι κάνουν καλό σε όλα τα είδη των σπορ καθώς είναι καλό και για την ψυχαγωγία, αλλά αν έχεις μόνο έναν οδηγό να κυριαρχεί, κάτι που είχαμε στην εποχή Schumacher, όπου ο ομόσταυλος του δεν ήταν καν σε θέση να κρατηθεί μαζί του, είναι κάτι που καταστρέφει το άθλημα και πρέπει να αποφύγουμε αυτές τις καταστάσεις. Πως θα γίνει αυτό; Είναι ένα από τα προβλήματα της F1 που έχει και κανένας δεν κατάφερε να δώσει την σωστή λύση. Ο Mosley ήθελε να βάλει περιορισμό στους πόρους των κορυφαίων ομάδων, κάτι που δεν το προσπάθησε κανείς να το κάνει, αλλά και τώρα έχουμε περιορισμό, καθώς έχουμε ένα περιορισμένο αριθμών των κινητήρων.
Γιατί το άθλημα έχει γίνει τόσο διαφορετικό σήμερα από την εποχή που οδηγούσε εκείνος στην F1;
Ήμασταν τυχεροί, καθώς όταν τρέχαμε πετούσαν τα λεφτά τους. Πολλά από αυτά τα λεφτά ήταν από χορηγίες καπνoβιομηχανιών, καθώς και οι ομάδες ήταν ιδιωτικές, ήθελαν να κερδίσουν και έτσι έριχναν πολύ χρήμα. Τότε είχαμε 150 ανθρώπους σε μια ομάδα, όπου μπορούσαν να πάρουν και αποφάσεις, ενώ τώρα έχεις 800 ανθρώπους και παραπάνω κι έχεις να κάνεις με την φήμη μεγάλων εταιριών όπως η Renault και η Mercedes. Αυτό είναι ένα θέμα για το σπορ, καθώς οι οδηγοί δεν μπορούν να είναι οι χαρισματικοί άνθρωποι που οι φίλαθλοι θα ήθελαν να είναι, μιας και οι οδηγοί έχουν την τεράστια ευθύνη στις πλάτες τους, για τους μηχανικούς αλλά και για την εταιρία. Παλιά ήταν λες και πηγαίναμε σε drag race, όπου είχαμε κινητήρα μόνο για ένα γύρο για τις κατατακτήριες δοκιμές, όπου μετά από ένα γύρο μπορεί και να είχε λιώσει. Αυτή ήταν η ψυχαγωγία, ανέβαζαν την δύναμη του κινητήρα λες και λέγαμε: Δεν ξέρω πόσους ίππους έχουμε, καθώς δεν έχουμε μετρητή για να το μετρήσουμε. Αυτοί οι κινητήρες πέθαιναν και ήταν μια ασωτία του σπορ. Θα μπορούσαμε να πάρουμε την απόφαση και να πούμε: Τώρα θα ξοδέψουμε όλα τα λεφτά για την ψυχαγωγία. Είναι κάτι σαν τα πυροτεχνήματα. Είναι σαν να έχουμε μια επίδειξη πυροτεχνημάτων και κάποιος να έρθει να σου πει: Δεν μπορούμε να ξοδέψουμε να πάρα πολλά χρήματα για αυτό, επίσης αφήνουν πολλά σκουπίδια και πρέπει να τους απαντήσετε: “Όχι! Γα*****το, έχουμε 10 εκατομμύριο λίρες και θα τα κάνουμε καπνό!”. Έτσι πιστεύω πως πρέπει να γίνει όταν μιλάμε για Formula 1. Μιλάμε για σχεδόν ένα δισεκατομμύριο δολάρια πυροτεχνήματα. Θα πρέπει να είσαι σε θέση να έχεις μια ωραία εμφάνιση.
Είναι το DRS η απάντηση στο μεγάλο ερωτηματικό της προσπέρασης;
Νομίζω πως κάποιος σημείωσε το εξής, που είναι σωστό: όσο έχεις μονοθέσια να παλεύουν δίπλα δίπλα για μια θέση στην πίστα, τότε δεν θα πρέπει η προσπέραση να είναι ένα μέτρο για το πόσο καλός είναι ο αγώνας. Πολλές από τις προσπεράσεις δεν σημαίνει αυτόματα, ότι είναι καλό, έχουμε πολλές προσπεράσεις με το DRS που είναι τεχνητές, αλλά το κλειδί σε όλη την υπόθεση είναι να έρθουν τα μονοθέσια πιο κοντά. Κατά την άποψη μου νομίζω αυτό πρέπει να στοχεύουμε.
Για τα μονοθέσια του 2017 και ποια ομάδα τον εντυπωσίασε;
Υπάρχουν τουλάχιστον κάποιες ισχυρές ενδείξεις ότι η Ferrari γίνεται καλή και αυτό είναι ενθαρρυντικό. Μερικές πίστες είναι δύσκολες για τους οδηγούς για να αποκτήσουν πλεονέκτημα και η Βαρκελώνη είναι μια από αυτές. Υπάρχει η τάση να δείχνουν την μέγιστη απόδοση του μονοθεσίου, κάτι που δεν είναι και τόσο καλό σημάδι για το πως θα πάνε τα πράγματα σε όλη την σεζόν. Όταν πάμε στην Μελβούρνη, όπου είναι μια ελαφρώς πιο δύσκολη πίστα, σημαντικό ρόλο θα παίξει η οδηγική ικανότητα. Η Κίνα είναι κάπως σαν την Βαρκελώνη, αλλά όταν πας σε μια πίστα όπου έχουμε άσφαλτο με αναταράξεις, μπορεί να αλλάξει και την σειρά της κατάταξης. Δεν θα έλεγα ότι είναι δεδομένο, αλλά η Mercedes φαίνεται και πάλι δυνατή.