Η Volkswagen έχει βρεθεί μπλεγμένη σε μια πολύ άσχημη ιστορία, που ήρθε στο φως το τελευταίο τριήμερο.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ ανέφερε την Παρασκευή πως η Γερμανική εταιρεία έχει εγκαταστήσει λογισμικό στα αυτοκίνητά diesel της που τους επιτρέπει να περνάνε τα test εκπομπής ρύπων.
Πιο συγκεκριμένα, το λογισμικό αυτό μπορούσε να ανιχνεύει πότε το αυτοκίνητο ελέγχεται για εκπομπές ρύπων, ρυθμίζοντας τη λειτουργία του κινητήρα ανάλογα, “ρίχοντας” τα επίπεδα των εκπομπών σε νόμιμα επίπεδα. Στην καθημερινή λειτουργία του αυτοκινήτου όμως, η εκπομπή ορισμένων ρυπογόνων στοιχείων ήταν ακόμα και 40 φορές μεγαλύτερη του επιτρεπόμενου.
Η ζημιά για τον αυτοκινητιστικό κολοσσό είναι τεράστια, καθώς του ζητήθηκε από την Αμερικανική κυβέρνηση να ανακαλέσει 482.000 αυτοκίνητα. Επιπλέον, η VW αντιμετωπίζει τον κίνδυνο προστίμου ύψους 18 δισεκατομμυρίων δολαρίων και ποινικών διώξεων για τα υψηλόβαθμα στελέχη της.
Ο CEO της VW Αμερικής, Michael Horn, παραδέχτηκε πως η εταιρεία του «τα έκανε θάλασσα» με το σκάνδαλο, και πως η VW δε στάθηκε ειλικρινής απέναντι στο κοινό της σχετικά με τους ρύπους. Επιπλέον συμπλήρωσε πως τέτοιου είδους συμπεριφορά εκ μέρους της εταιρείας δε συμβαδίζει με τις αξίες της.
Επιπλέον, ο CEO της Volkswagen, dr Martin Winterkorn εξέδωσε ανακοίνωση εκ μέρους της εταιρείας, η οποία μεταξύ άλλων έλεγε:
Προσωπικά λυπάμαι πολύ που προδώσαμε την εμπιστοσύνη των πελατών μας και της κοινής γνώμης.
Θα συνεργαστούμε πλήρως με τις αρμόδιες αρχές, με ταχύτητα και διαφάνεια, με σκοπό να συγκεντρώσουμε όλα τα δεδομένα της υπόθεσης καθαρά, ανοιχτά, και πλήρως. Η VW έχει διατάξει εξωτερική έρευνα για αυτό το θέμα.
Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως μετά από τη δημοσιοποίηση του σκανδάλου, η VW έχασε το 23% της κεφαλαιακής της αξίας, δηλαδή πάνω από 13 δις δολάρια. Τα αυτοκίνητα της VW που εμπλέκονται στο σκάνδαλο θα μπορούσαν να ανέρχονται στα 11 εκατομμύρια παγκοσμίως, σύμφωνα με την εταιρεία.