autounion_001

Εδώ και χρόνια, κάθε φορά που προκύπτουν σενάρια εισόδου νέων ομάδων ή κατασκευαστών κινητήρων στη Formula 1, τα ονόματα των Audi, αλλά και άλλων εταιρειών του VW Group, παίζουν δυνατά.

Η πλούσια αγωνιστική παράδοση της Audi από τα πρωταθλήματα τουρισμού, η παντοκρατορία της στις 24 ώρες του Le Mans την τελευταία δεκαετία, το θρυλικό Quattro του Group B στα 80’s και φυσικά η τεράστια κληρονομιά των ασημένιων βελών της Auto Union τη δεκαετία του 30, κάνουν το ενδεχόμενο ενός μονοθεσίου με τα σήματά της να φαντάζει αν μη τι άλλο λογικό.

Από την άλλη στον ίδιο όμιλο ανήκουν οι Lamborghini, που είχε εμπλακεί στο άθλημα, όχι με ιδιαίτερη επιτυχία είναι η αλήθεια, ως κατασκευαστής κινητήρων από το 1989 ως το 1993, η Bentley που με την αρωγή της Audi κέρδισε το Le Mans του του 2003, την Bugatti που παράγει ένα από τα πιο ακραία, γρήγορα, τεχνολογικά εξελιγμένα και ακριβά αυτοκίνητα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, την Veyron και φυσικά η Porsche με τις πάμπολλες νίκες σε θρυλικές διοργανώσεις, το ρεκόρ των 16 νικών στο Le mans και τη συμμετοχή της στην F1, πετυχημένα με τη McLaren από το 1983 ως το 1987 (τρία πρωταθλήματα οδηγών και δύο κατασκευαστών) και καταστροφικά το 1991 με την Footworks Arrows.

Πριν λίγους μήνες ο αγωνιστικός διευθυντής της Volkswagen απέρριψε το ενδεχόμενο εισόδου του Group στην F1 όσο δεν ξεκαθαρίζονται οι κανονισμοί που θα αφορούν τους κινητήρες από το 2013. Και παρόλο που χαρακτήρισε την διοργάνωση πολύ ακριβή, προσθέτοντας ότι θα πρέπει να ανακάμψει καθώς βρίσκεται σε κρίση, είπε πώς σε περίπτωση συμμετοχής θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν τόσο τα σήματα των Audi και Porsche όσο και της ίδιας της μητρικής VW.

Ο ομόλογός του στην Audi όμως δεν φαίνεται να μοιράζεται τις ίδιες απόψεις, αποκλείοντας κατηγορηματικά τη πιθανότητα να δούμε τους διάσημους τέσσερεις κύκλους να συναγωνίζονται με τις Red Bull, ΜcLaren, Ferrari.

Πιστεύουμε ότι η Formula 1 και η Audi δεν ταιριάζουν, αφού η χρησιμοποιούμενη τεχνολογία δεν σχετίζεται καθόλου με την εξέλιξη των αυτοκινήτων μας” ανέφερε ο Wolfgang Ullrich σύμφωνα με το Γερμανικό πρακτορείο ειδήσεων SID.

Στο DTM και στο Le Mans η τεχνολογία σχετίζεται άμεσα με εκείνη που φτάνει στους πελάτες μας και έτσι επωφελούνται άμεσα από το αγωνιστικό μας πρόγραμμα. Στην F1 αυτό δεν ισχύει” επέμεινε, ενώ παράλληλα έθιξε το θέμα του τεράστιου προϋπολογισμού της Formula 1, σε σύγκριση με τα περίπου 30 εκατομμύρια ευρώ που απαιτεί η συμμετοχή στο DTM και που με τους νέους κανονισμούς αναμένεται να πέσει στο μισό το 2012.

Τι μπορεί να σημαίνουν οι δηλώσεις του Ullrich; Αν η τεχνολογία της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού δεν μπορεί να εφαρμοστεί στα Audi, η κοινή μας λογική μας λέει ότι δεν μπορεί να βρει θέση και σε ένα Golf ή ένα Passat.

Μήπως όμως μπορεί σε μία Porsche;