Η μάχη του Sebastian Vettel με τις δύο Red Bull στο Grand Prix του Μεξικό έχει ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων, καθώς η έκβασή της βρίσκει για άλλη μια φορά το κοινό διχασμένο.
Συνοψίζοντας, ο Γερμανός, ανάμεσα στους Verstappen και Ricciardo, πάλευε για την τρίτη θέση στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Καθώς προσπαθούσε να περάσει το Max, ο Ολλανδός βγήκε από την πίστα και “κόβοντας δρόμο” κρατήθηκε μπροστά από τη Ferrari.
Αυτό εξόργισε το Seb, που απαίτησε άμεσα την παραχώρηση της θέσης. Ο Max δεν το έκανε, πράγμα που επέτρεψε στον team mate του να πλησιάσει το Vettel και να του επιτεθεί. Ο Γερμανός αμύνθηκε σκληρά, παραβιάζοντας το νέο κανονισμό που θεσπίστηκε στο GP Αμερικής, περί κίνησης στη ζώνη φρεναρίσματος.
Επιπλέον, η συμπεριφορά του Verstappen σε συνδυασμό με την προειδοποίηση που έκανε ο Charlie Whiting στη Ferrari για επικίνδυνη οδήγηση από τη μεριά του τετράκις Πρωταθλητή, οδήγησαν το Vettel σε ένα πρωτοφανές ξέσπασμα μέσω ασυρμάτου, κατά το οποίο μάλιστα πρότεινε στην ύψιστη αρχή να κάνει διάφορες ανάρμοστες πράξεις.
Ο Seb δε δέχτηκε μονάχα ποινή δέκα δευτερολέπτων που του στέρησε το βάθρο, αλλά και μεγάλη κριτική για την αγωνιστική και… λεκτική συμπεριφορά του. Είναι όμως αυτή η κριτική δικαιολογημένη;
Για να απαντήσουμε θα πρέπει να προσπαθήσουμε να δούμε την κατάσταση από την οπτική γωνία του Γερμανού, και όσο δύσκολο κι αν είναι για έναν κοινό θνητό, να σκεφτούμε με τη λογική ενός οδηγού Formula 1.
O Γερμανός μάχονταν με έναν οδηγό, τον οποίο πιθανότατα θα περνούσε, αν αυτός δεν έβγαινε εκτός πίστας. Ο Vettel θεώρησε ότι ο Verstappen κράτησε τη θέση του παράνομα, και χαρακτήρισε απαράδεκτο το ότι δεν την παραχώρησε αμέσως (κάτι που η ίδια η Red Bull του ζήτησε να κάνει). Επιπλέον, το γεγονός ότι αυτός ο οδηγός ήταν ο Verstappen, που έχει βρεθεί αρκετές φορές φέτος στο στόχαστρο των συναδέλφων του (συμπεριλαμβανομένου και του Kimi Raikkonen, επίσης οδηγού της Ferrari) λόγω αμφιλεγόμενων τακτικών, δε βοήθησε καθόλου.
Αυτό που πραγματικά όμως οδήγησε το Γερμανό σε σημείο έκρηξης κατά τη γνώμη μας είναι πως η μη έγκαιρη παραχώρηση της θέσης από το Verstappen επέτρεψε στη δεύτερη Red Bull να του επιτεθεί, πράγμα που σε αντίθετη περίπτωση ίσως να μη γινόταν.
Είναι λογικό εδώ ο οδηγός της Ferrari να αισθανθεί πως ο νεαρός Ολλανδός τον καθυστερεί επίτηδες (και παράνομα) με σκοπό να επωφεληθεί η ομάδα του. Οπότε, από τη στιγμή που ένιωσε ότι βρίσκεται σε μία άδικη για αυτόν κατάσταση, θεώρησε αποδεκτό να χρησιμοποιήσει και αυτός “άδικα” μέσα.
Βέβαια, ενώ ισχύει η άποψη που λέει ότι ένας οδηγός θα πρέπει να σέβεται τους κανονισμούς ανεξάρτητα από το τι κάνουν οι συνάδελφοί του, μπορούμε να κατανοήσουμε τα κίνητρα του Seb. Ειδικά από τη στιγμή που η παρατυπία του πρόκειται για μία κίνηση που έχει χρησιμοποιηθεί πολλές φορές από τον ίδιο το Verstappen, και κρίθηκε παράνομη μόλις πριν από μερικές μέρες.
Οπότε λοιπόν, ακόμα και αν οι “κανόνες είναι κανόνες” και ο Seb από τεχνικής άποψης τους παραβίασε, μπορούμε να καταλάβουμε τα κίνητρά του. Όσο για τις εκφράσεις του στον ασύρματο, που σε κάθε περίπτωση είναι ανεπίτρεπτες, πηγάζουν επίσης από το ίδιο αίσθημα της αδικίας από τη μεριά της FIA προς το μέρος του.
Σε τελική ανάλυση, οι οδηγοί της Formula 1 είναι και αυτοί άνθρωποι, που όπως όλοι παρεκτρέπονται, νευριάζουν, αντιδρούν. Οι μαρτυρίες αυτού από το παρελθόν είναι αμέτρητες, με τις εκρήξεις του Senna ενάντια στον Irvine και του Schumacher στον Coulthard να είναι οι πρώτες που μας έρχονται στο μυαλό.