Με το καλοκαίρι να έχει μόλις μπει, η silly season θα αρχίσει σιγά-σιγά να αποτελεί κομμάτι της καθημερινότητας του φιλάθλου της F1. Είναι η περίοδος που οι φήμες τις μεταγραφές για την επόμενη σεζόν βγαίνουν στην επιφάνεια και, για το 2017, ένα από τα μεγάλα ερωτήματα είναι: Τι θα κάνει ο Fernando Alonso;
Δεν είναι η πρώτη χρονιά που μας απασχολεί το ερώτημα αυτό, είναι όμως η πρώτη χρονιά που φαίνεται τόσο πιθανό το ενδεχόμενο να μη τον δούμε στο grid της F1 την επόμενη σεζόν, αφού προοπτικές είναι επίσης το IndyCar και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC).
Όμως ας επικεντρωθούμε αρχικά στην F1. Θεωρητικά σχεδόν όλες οι πόρτες είναι ανοιχτές, αφού μόνο η Red Bull έχει συμβόλαιο με δύο οδηγούς, τους Ricciardo και Verstappen. Ωστόσο θα επικεντρωθούμε σε τέσσερις ομάδες, βάσει της επιθυμίας του Alonso για μονοθέσιο που θα διεκδικεί πρωτάθλημα και των φημών που κυκλοφορούν. Αυτές είναι οι Mercedes, Ferrari, Renault και McLaren.
H Mercedes μπορεί να παραδέχθηκε πως κοίταξε και τον 35χρονο μετά την αποχώρηση του Nico Rosberg, όμως έχει δηλώσει αρκετές φορές πως δεν επιθυμεί να τον εντάξει στην ομάδα της. Με τον Lewis Hamilton να έχει συμβόλαιο και για το 2018, θεωρούμε δύσκολη τη μεταγραφή του εκεί, εκτός κι αν έχουμε κάποια μεγάλη έκπληξη από τον Βρετανό.
Η Ferrari έχει θεωρητικά δύο ελεύθερες θέσεις, όμως πιστεύουμε πως ο Sebastian Vettel δε θα αποχωρήσει, αφού ο συνδυασμός είναι στις κορυφές των δύο βαθμολογιών. Με το ιστορικό της σχέσης Ferrari-Alonso να μην είναι το καλύτερο δυνατό και ένα μεγάλο οδηγό ήδη στην ομάδα, αυτό είναι άλλο ένα σενάριο δύσκολο να πραγματοποιηθεί.
Η μεταγραφή του Alonso στη Renault είναι μία φήμη που έχει ακουστεί αρκετά τους τελευταίους μήνες. Και οι δύο έχουν πάρει τα μοναδικά τους πρωταθλήματα όταν συνεργαζόταν, το 2005 και το 2006, με τις σχέσεις τους να είναι σε καλά επίπεδα. Όμως ο Alonso έχει δηλώσει πως θέλει ένα μονοθέσιο που θα διεκδικεί νίκες και πρωταθλήματα και, βάσει των επιδόσεων το 2017, η ομάδα του Enstone δεν φαίνεται πως θα είναι στο επίπεδο αυτό για τα επόμενα τουλάχιστον 2-3 χρόνια.
Επομένως, μένουμε σε τρία σενάρια, τα οποία είναι τα πιο πιθανά. McLaren, IndyCar ή WEC.
Πιστεύουμε πως ο Ισπανός ενδέχεται να μείνει στη McLaren, αφού αυτή μπορεί να του δώσει κι άλλες ευκαιρίες, πέρα από τη Formula 1. Αναπόφευκτα η κατάσταση στην ομάδα θα βελτιωθεί, αν όμως οι επιδόσεις δεν είναι τόσο καλές όσο θα ήθελε ο Ισπανός, η McLaren μπορεί να του δώσει και πάλι την ευκαιρία να συμμετάσχει στο Indy 500 για να νικήσει το διάσημο αγώνα. Έπειτα ο Ισπανός μπορεί να πιέσει την ομάδα του Woking ώστε να συμπεριληφθεί όρος στο νέο συμβόλαιό του που θα του επιτρέπει να συμμετάσχει και στο Le Mans, κι έτσι ο Alonso θα μπορέσει να κυνηγήσει το triple crown και να αγωνίζεται στη Formula 1 παράλληλα. Εξάλλου, με τον Jenson Button να περνά εξαιρετικά στις διακοπές του, η McLaren έχει περιορισμένες επιλογές στο κομμάτι των οδηγών, άρα ενδέχεται να δεχθεί εύκολα τους όρους του 35χρονου και φυσικά να του προσφέρει αρκετά χρήματα.
Αν όμως φύγει από την F1 έχει δύο επιλογές. Η πρώτη είναι το IndyCar, αφού ο Alonso φαίνεται πως διασκέδασε πολύ κατά τη συμμετοχή του στο Indy 500 και ο Michael Andretti δήλωσε πως η πόρτα της ομάδας του θα είναι πάντα ανοιχτή για τον Ισπανό. Επιπλέον, το πρωτάθλημα αφήνει πάντα ελεύθερο το Σαβ/κο που διεξάγεται ο αγώνας του Le Mans, επομένως ο Alonso μπορέσει να δοκιμάσει παράλληλα και τον 24ωρο αγώνα, όπως κάνουν αρκετοί οδηγοί του αμερικανικού πρωταθλήματος.
Όσο για το WEC, o Ισπανός λέγεται πως έχει ήδη υπογράψει προσύμφωνο με την Porsche για να συμμετάσχει με αυτή στο πρωτάθλημα και φυσικά το μεγάλο αγώνα του πρωταθλήματος. Πρόκειται βεβαίως για την εταιρία με την οποία αγωνίστηκε και ο καλός του φίλος, Mark Webber, και ο Αυστραλός έχει δηλώσει πως οι δυο τους έχουν συζητήσει για το πρωτάθλημα. Όπως και το IndyCar, το πρόγραμμα του πρωταθλήματος είναι τέτοιο που αφήνει ελεύθερες τις δύο εβδομάδες δοκιμών και αγώνα στην Ινδιανάπολη, με τον εξάωρο αγώνα στο Spa να διεξάγεται την πρώτη εβδομάδα του Μαϊου και τον επόμενο να είναι αυτός του Le Mans, στα μέσα του Ιουνίου.
Οι δικές μας προβλέψεις:
Μανώλης Σιγουλάκης: Ο Fernando Alonso έχει μιλήσει τους τελευταίους μήνες για την επιθυμία του να συνεχίσει στην F1, αφού του αρέσει αρκετά αυτή η γενιά μονοθεσίων. Για το λόγο αυτό θεωρώ πως θα παραμείνει στη McLaren και στην περίπτωση που το μονοθέσιο δεν μπορεί να διεκδικήσει κάτι καλό, θα έχει την ευκαιρία του να κυνηγήσει το πολυπόθητο triple crown, συμμετέχοντας στην Indy με ίδιο συνδυασμό με τον φετινό (McLaren-Honda-Andretti) και πιέζοντας τη McLaren ώστε να μπει στο συμβόλαιό του όρος που θα του επιτρέψει να συμμετάσχει στο Le Mans.
Στέλιος Κιούσης: Προσωπικά θεωρώ πως -δυστυχώς- ο χρόνος του Fernando Alonso στη Formula 1 σιγά σιγά τελειώνει.
Δεν πιστεύω πως θα θελήσει να βολοδέρνει και του χρόνου στις πίσω θέσεις του grid με τη McLaren και θεωρώ πως οι μόνες πιθανότητες που υφίστανται ώστε να μείνει στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, βασίζονται σε κάποια οριστική αποχώρηση των Vettel και Hamilton. Μόνο έτσι, μία από τις Mercedes και Ferrari θα σκεφτεί να τον εντάξει στο δυναμικό της, μιας και μας έχουν καταστήσει σαφές πως και οι δύο κινούνται στη λογική που διαχωρίζει τους οδηγούς σε status νούμερο ένα και δύο.
Γιώργος Καπούσι: Επειδή είναι εξαιρετικά απίθανο οι δύο μεγάλες ομάδες να θελήσουν να ταράξουν τις ισορροπίες τους παίρνοντας δεύτερο Νο1, οι μόνες θέσεις που είναι ρεαλιστικά διαθέσιμες για το Fernando είναι της McLaren και της Renault.
Ο Alonso το μόνο που θέλει σε αυτήν τη φάση της καριέρας του είναι πρωτάθλημα, και για αυτό δε νομίζω ότι θα πάει (και πάλι) σε μία ομάδα μεσαίου βεληνεκούς, για την οποία δεν υπάρχουν υποσχέσεις μελλοντικής κορυφαίας απόδοσης. Η Renault σίγουρα θα ανέβει στο μέλλον, αλλά είναι διατεθειμένος ο Alonso να περιμένει μέχρι τότε; Με τίποτα.
Όσο για την παραμονή στη McLaren, πιστεύω πως αυτές οι τρεις χρονιές ήταν οι χειρότερες της καριέρας του και για αυτό δε θα θελήσει να τις κάνει τέσσερις, ειδικά από τη στιγμή που ξέρουμε πλέον όλοι, ότι το διάσημο “project που θα απειλήσει τη Mercedes” έχει αποτύχει.
Εκτός Formula 1 μόνιμα ή με sabbatical ενός χρόνου λοιπόν είναι η εκτίμηση και από εμένα, με παραμονή στη McLaren σε ρόλο τύπου Button και τα αφτιά ανοιχτά για άνοιγμα θέσης σε κορυφαία ομάδα. Δεν αποκλείεται να τον δούμε guest σε WEC και Indy.
Στράτος Σεπετσής: H άποψή μου είναι ότι ο Ισπανός θα μείνει ακόμη ένα χρόνο στην McLaren, γιατί αγαπάει την F1 και η ομάδα του θα έχει σίγουρα μια καλή πρόοδο. Σίγουρα θα είναι ανοιχτός σε άλλες κατηγορίες όπως Indy, WEC αλλά δεν πρόκειται να εγκαταλείψει την Formula 1 από του χρόνου. Πιστεύω το καλοκαίρι του 18 θα δούμε μια πιθανή μεταγραφή του στη Mercedes, γιατί, φέτος αν χάσει το πρωτάθλημα ο Vettel, θεωρώ ότι θα δούμε ανταλλαγή με τον Hamilton. Αν όμως το πάρει, δε βλέπω να αλλάζουν τα 2 ζευγάρια.
Η πόρτα της RB είναι κλειστή όπως ξέρουμε και μεγάλη πρόοδο, ώστε να φτάσουν τους πρωτοπόρους, δε μπορώ να δω ούτε από Renault ούτε από Williams. Συμπέρασμα: Το 2018 ο Alonso θα είναι στην F1 ενώ θα παίρνει αγώνες και σε άλλες κατηγορίες, περιμένοντας να αδειάσει μια θέση στη Mercedes, γιατί επιστροφή στο Maranello δεν υπάρχει.
Λευτέρης Πιτούλης: Η οριστική απόφαση του Fernando Alonso για το μέλλον του θα παρθεί μέχρι τον Αύγουστο. Αν η McLaren δεν δείξει σημάδια ανάκαμψης, πιστεύω πως θα αποσυρθεί από την F1 τουλάχιστον για ένα μικρό διάστημα, ώστε να μπορέσει να καταφέρει να πραγματοποιήσει τους στόχους του σε Indy και Le Mans. Αν η McLaren ανεβάσει όντως απόδοση στους επόμενους αγώνες και κρατήσει τον Fernando σε εγρήγορση, τότε ο Ισπανός πιστεύω ότι θα μείνει για άλλη μια σεζόν στην McLaren.
Κωνσταντίνος Κουρέτας: Αν δεν αλλάξει κάτι στις μεγάλες ομάδες, δεν θα το αλλάξουν για χάρη του Alonso. Υπό τις παρούσες συνθήκες, του χρόνου τον βλέπω “προσωρινά” στο Indy ή το WEC. Αναμονή ένα χρόνο μήπως αλλάξουν συμβόλαια ή δυναμικότητες ομάδων και μετά αν δεν συμβεί αυτό, οριστικό αντίο.
Που θα θέλατε να δείτε τον Fernando Alonso και που πιστεύετε πως θα πάει τελικά; Πείτε μας τη γνώμη σας στα σχόλια.