Τι είναι;

Το Ibiza είναι μακράν το εμπορικότερο μοντέλο στην ιστορία της Seat, αν και το Leon κατάφερε να το ξεπεράσει σε πωλήσεις για το 2014.

Τι και αν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2009 και είναι πλέον το γηραιότερο μοντέλο που προσφέρει το Volkswagen Group; H Seat προχωράει σε ένα ακόμη facelift του δημοφιλούς Ibiza, που παρουσιάζεται αυτές τις μέρες στην έκθεση της Βαρκελώνης.

Η επόμενη γενιά μπορεί να περιμένει ίσως μέχρι τα μέσα του 2017.

Πώς είναι;

Η γνώριμη εμφάνιση της τέταρτης γενιάς του μοντέλου παραμένει σχεδόν απαράλλακτη. Το σχέδιο δείχνει να κρατάει πολύ καλά, ακόμη και έξι χρόνια μετά.

[inpost_gallery thumb_width=”179″ thumb_height=”100″ post_id=”22737″ thumb_margin_left=”2″ thumb_margin_bottom=”2″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”” random=”0″ group=”1″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1430999832137″]
Όπως ακριβώς ισχύει και με το σημερινό Ibiza, έτσι και το καινούριο διατίθεται σε τρίθυρη, πεντάθυρη και station έκδοση (πατήστε για μεγέθυνση)

Παρεμπιπτόντως ήταν η πρώτη δουλειά του Luc Donckerwolke στη Seat (concept cars εξαιρουμένων), όπου διατηρούσε τη θέση του διευθυντή σχεδίασης, πριν μεταφερθεί στη Bentley το 2012.

Οι πραγματικά ελάχιστες αλλαγές, εντοπίζονται κυρίως στα φωτιστικά σώματα με LED φώτα ημέρας, στις νέες χρωματικές επιλογές και τα καινούρια σχέδια στις ζάντες.

[inpost_gallery thumb_width=”179″ thumb_height=”100″ post_id=”22737″ thumb_margin_left=”2″ thumb_margin_bottom=”2″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”” random=”0″ group=”2″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1430999931125″]
Οι περισσότερες αναβαθμίσεις έχουν γίνει στο εσωτερικό (πατήστε για μεγέθυνση)

Στο εσωτερικό όμως τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά. Φαίνεται ότι η προσοχή των σχεδιαστών εστιάστηκε εκεί, μάλλον σωστά, αφού εκεί επικεντρώνονταν και οι αρνητικές κριτικές για το προηγούμενο μοντέλο.

Αν και δεν είναι ριζικά αλλαγμένο, τα νέα υλικά και η πιο απλή σχεδίαση και τα νέα υλικά αναβαθμίζουν σημαντικά την εικόνα του. Επιπλέον δίνονται πολύ περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης της εμφάνισης, με διάφορες λεπτομέρειες στο εσωτερικό (αλλά και το εξωτερικό), να προσαρμόζονται στο χρωματικό πακέτο που θα επιλέξει ο αγοραστής.

[inpost_gallery thumb_width=”179″ thumb_height=”100″ post_id=”22737″ thumb_margin_left=”2″ thumb_margin_bottom=”2″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”” random=”0″ group=”3″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1430999985731″]
Έμφασή φαίνεται πλέον να δίνεται και στην εξατομίκευση του Ibiza, με προαιρετικά Color Packs.

Έμφαση στη συνδεσιμότητα

Κεντρικό σημείο στην ανανέωση του Ibiza φαίνεται ότι ήταν η αναβάθμιση των συστημάτων ψυχαγωγίας, που προσφέρουν πλέον αυξημένες δυνατότητας συνδεσιμότητας, αντίστοιχες με εκείνες που παρέχονται ήδη στα Polo και Fabia. Σύμφωνα με τη Seat, εξασφαλίζεται πλέον η απρόσκοπτη σύνδεση με το κινητό, ανεξαρτήτως λογισμικού του τελευταίου.

Νέα γκάμα κινητήρων και βελτιώσεις στην ανάρτηση

Ανανεωμένη όμως είναι και η γκάμα των κινητήρων του νέου Ibiza. Ξεκινώντας από τον βασικό τρικύλινδρο χιλιάρη, σε ατμοσφαιρική ή υπερτροφοδοτούμενες εκδοχές (75 και 95 έως 110 άλογα), στον 1.4 TSI ACT (απόδοσης 150 ίππων, με ενεργή διαχείριση κυλίνδρων), η εταιρεία υπόσχεται μεγιστοποιημένη απόδοση και οικονομία. Φυσικά θα προσφέρεται και ο γνωστός 1.4 TDI, με απόδοση 90 ή 105 ίππων με την κατανάλωση να παραμένει, θεωρητικά, κάτω από τα 3.8 λίτρα.

Σε ότι αφορά το οδηγικό κομμάτι, η Seat υποστηρίζει ότι έχει επαναρυθμίσει την ανάρτηση (ελατήρια, αμορτισέρ, αντιστρεπτικές), προς όφελος τόσο του κρατήματος, όσο και της άνεσης, ενώ προαιρετικά παρέχεται σύστημα αυτόματης ρύθμισης της απόσβεσης με τις επιλογές Comfort και Sport, που μάλιστα επεμβαίνει και στη λειτουργία του συστήματος διεύθυνσης.

Το νέο Seat Ibiza θα ξεκινήσει να διατίθεται στις Ευρωπαϊκές αγορές από τα τέλη του καλοκαιριού, σε τιμές που αναμένεται να είναι αντίστοιχες με του σημερινού μοντέλου.