Η στρατηγική της Ferrari δείχνει να κέρδισε για μια ακόμα φορά το παιχνίδι για τη Scuderia και τον Vettel, όμως η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας δεν επέτρεψε να δούμε τι θα γινόταν υπό φυσιολογικές συνθήκες στον αγώνα του Bahrain. Αμέσως μετά τον αγώνα ο Vettel ακούστηκε να λέει πόσο ανησύχησε στην είδηση της εισόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο μετά την πρώτη επίσκεψή του στα pits και καθώς προσπαθούσε να κερδίσει πλεονέκτημα με τα νέα του ελαστικά. Το F1 GRIP εξετάζει αν πραγματικά το safety car (SC) δυσκόλεψε την προσπάθεια του Vettel.

Ο Vettel θα έπρεπε να κινηθεί πιο αργά από το φυσιολογικό για το υπόλοιπο του γύρου μετά την ανακοίνωση της εισόδου του SC, καθώς υπάρχει συγκεκριμένος χρόνος διαφοράς από τους ταχύτερους γύρους που πρέπει να πετύχουν οι οδηγοί για να βεβαιωθεί ότι πράγματι επιβράδυναν χάριν ασφαλείας. Λόγω αυτού, οι αποστάσεις των μονοθεσίων παραμένουν σχετικά ίδιες μέχρι να συναντήσουν το αυτοκίνητο ασφαλείας μπροστά τους. Το κρίσιμο ερώτημα, λοιπόν, είναι σε τι βαθμό είχε ήδη καταφέρει να μειώσει τη διαφορά του από τους πρωτοπόρους ο Vettel.

Όπως φαίνεται από την ανάλυση των χρόνων των τριών οδηγών και των διαφορών μεταξύ τους, ο Vettel βρίσκεται σε απόσταση 20.807 secαπό τον πρώτο (Bottas) με το που ολοκληρώνει τον γύρο εξόδου από τα pits. Καθώς πριν μπει βρισκόταν πίσω του για 0.653 sec, συμπεραίνουμε πως ο Γερμανός κινήθηκε εξαιρετικά γρήγορα με το που βγήκε από τα pits, ενώ στον αμέσως επόμενο γύρο καταφέρνει να σημειώσει γύρο κατά 1.5 με 1.7 ταχύτερο από τις δύο Mercedes, κλείνοντας τη διαφορά από τον Bottas στα 18.188 sec.

Βάσει των επιδόσεων που σημειώθηκαν σε όλο τον αγώνα, μια σχετικά γρήγορη στάση στα pits κόστιζε συνολικά (είσοδο μέχρι έξοδο από το pitlane) περίπου 24.5 sec, χωρίς να υπολογίζεται η επιβράδυνση πριν και η επιτάχυνση μετά. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα και αν έμπαιναν στον 13ο γύρο χωρίς αυτοκίνητο ασφαλείας για pits οι Mercedes, ο Vettel θα βρισκόταν τουλάχιστον 6-7 sec μπροστά τους μετά την ολοκλήρωση του πρώτου γύρο στάσεων. Η στρατηγική των κόκκινων άρα είχε ήδη πετύχει και η όποια καθυστέρηση των Mercedes θα απέδιδε μόνο υπό το πρίσμα διαφορετικού πλάνου, που ποτέ δεν θα μάθουμε. Πολλή φασαρία για το τίποτα, δηλαδή, έτσι; Όχι ακριβώς…

Αξίζει εδώ να σημειώσουμε ότι βασικό ρόλο στη διατήρηση του Γερμανού στην 1η θέση έπαιξε η καθυστέρηση στα pits από πλευράς μηχανικών Mercedes, καθώς ο Bottas (και ο Hamilton επακόλουθα) σημείωσε χρόνο διέλευσης 28.386 sec, δηλαδή σχεδόν 4 sec πιο αργό από ένα φυσιολογικό γρήγορο pitstop, όπως π.χ. ήταν το επόμενο που έκανε (διάρκεια διέλευσης 24.540, στον 30ό γύρο). Το πλάνο που δείχνει τον Sebastian Vettel να φτάνει το αυτοκίνητο ασφαλείας στην έξοδο της πρώτης στροφής είναι χαρακτηριστικό, καθώς ο Bottas μόλις έχει ξεκινήσει να στρίβει και ο Ricciardo ακολουθεί πιο πίσω στην έξοδο του pitlane.