To τριήμερο του Ιταλικού Grand Prix ήταν ένα κομβικό σημείο για τη McLaren, όσον αφορά τις εξελίξεις στο θέμα του κινητήρα της για το 2018, αφού ο σχεδιασμός του μονοθεσίου της επόμενης σεζόν έχει ξεκινήσει και για να συνεχιστεί -βάσει του απαραίτητου χρονικού προγράμματος- απαιτείται να είναι γνωστός ο προμηθευτής κινητήρα.
Στο περιθώριο του αγώνα έγινε σημαντική πρόοδος επί του θέματος, ενώ μπαίνουμε στην τελική ευθεία για την οριστική ανακοίνωση, που αναμένεται μέσα στις επόμενες δύο εβδομάδες.
Την Παρασκευή, οι Jerome Stoll, Alain Prost και Cyril Abiteboul, πρόεδρος, σύμβουλος και διευθυντής της Renault Sport αντίστοιχα, είχαν μία συνάντηση στο motorhome της McLaren στο paddock. Παρών σε αυτή ήταν και ο Ross Brawn, βασικό στέλεχος της Liberty Media, του οποίου ο ρόλος στις διαπραγματεύσεις είναι άγνωστος.
Ωστόσο ποια είναι τα σημαντικά σημεία στις δηλώσεις των εμπλεκομένων; Ο Alain Prost είπε μεταξύ άλλων:
Είναι σχεδόν αδύνατο να παρέχουμε κινητήρες σε τέσσερις ομάδες. Αν βρεθεί λύση στην οποία παρέχουμε μόνο σε τρεις, είμαστε χαρούμενοι να δούμε όλα τα ενδεχόμενα.
Με τη Renault να έχει εξασφαλισμένη την παροχή στη Red Bull και την εργοστασιακή της ομάδα, το ερωτηματικό παραμένει αναφορικά με το ποια θα είναι η τρίτη ομάδα. McLaren ή Toro Rosso; Η Toro Rosso έχει αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο συνεργασίας με τη Honda, με φήμες να αναφέρουν πως το ενδιαφέρον αυτό είναι μέρος ενός μεγαλύτερου πλάνου. Οι φήμες για αυτό το πλάνο αναφέρουν πως η ομάδα της Faenza θα συνεργαστεί με τους Ιάπωνες και θα τους βοηθήσει στην εξέλιξη των κινητήρων. Όταν οι κινητήρες φτάσουν στο επιθυμητό επίπεδο απόδοσης και αξιοπιστίας, η συνεργασία θα διευρυνθεί και η Red Bull θα γίνει η εργοστασιακή ομάδα της Honda, με την Toro Rosso να έχει τον ίδιο προμηθευτή.
Τα σημάδια από την πλευρά της McLaren μας δείχνουν πως το διαζύγιο με τη Honda και η συνεργασία με τη Renault είναι αναπόφευκτα σενάρια. Ο Zak Brown χαρακτήρισε τη διπλή εγκατάλειψη των μονοθεσίων της ομάδας του στο Iταλικό Grand Prix “Απογοητευτική, αλλά αναμενόμενη”, ενώ στη συνέχεια πρόσθεσε:
Πρέπει να είμαστε πιο ανταγωνιστικοί. Αυτό το Σαββατοκύριακο έδειξε πως δεν έχει γίνει κάποια σημαντική πρόοδος. Πόσο μπορούμε να περιμένουμε μέχρι να θυμώσουμε τους οδηγούς, τους συνεργάτες και τους φιλάθλους μας; Όλοι κάνουν υπομονή μαζί μας, αλλά δε γίνεται να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση για πάντα.
Ο Brown επίσης δήλωσε πως είναι δύσκολο να βρεθεί μία λύση γρήγορα γιατί στη συζήτηση εμπλέκονται αρκετοί φορείς, όμως δουλεύουν όλοι μαζί για να βρεθεί μία λύση γρήγορα.
Σε παρόμοιο κλίμα ήταν και οι δηλώσεις του Eric Boullier:
Το ταλέντο των οδηγών μας έλαμψε και είχαμε ελπίδες πως θα παίρναμε ένα θετικό αποτέλεσμα κόντρα στα προγνωστικά, όμως για άλλη μία φορά φεύγουμε απεγνωσμένοι και απογοητευμένοι. Για όλη την ομάδα, είναι απίστευτα εκνευριστικό.
Ένα σημαντικό στοιχείο στο οποίο αξίζει να σταθούμε είναι οι όροι των συμφωνιών και φυσικά οι επιπτώσεις του σπασίματος των δύο συμβολαίων. Η Renault φημολογείται πως θα ζητήσει χρήματα ή/και τον Carlos Sainz, τον οποίο έχει θέσει ως στόχο εδώ και αρκετούς μήνες για να αντικαταστήσει τον Jolyon Palmer, ούτως ώστε να σπάσει το συμβόλαιο με την Toro Rosso.
Όσο για τη McLaren και τη Honda, πηγές από την Ιαπωνία αναφέρουν πως η δεύτερη θα ασκήσει μήνυση στην πρώτη για αθέτηση των όρων του συμβολαίου τους. Ένα πιθανό πρόστιμο θα προσθέσει κι άλλους οικονομικούς μπελάδες στη McLaren, αφού υπενθυμίζουμε πως η Honda πληρώνει τα συμβόλαια των οδηγών, συν ένα ακόμα ποσό αρκετών εκατομμυρίων. Παρόλα αυτά, ο Zak Brown δήλωσε πως τα οικονομικά δεν ενδιαφέρουν τους μεγαλομετόχους της ομάδας του Woking, αφού αυτοί επιθυμούν αποτελέσματα. Εξάλλου, ένα ποσοστό των οικονομικών απωλειών θα αναπληρωθεί από ένα καλύτερο πλασάρισμα στο πρωτάθλημα κατασκευαστών και από νέους χορηγούς που θα θέλουν να συνδεθούν με μία ομάδα που θα παίρνει πιο καλά αποτελέσματα.
Τέλος, τι σημαίνουν όλα αυτά για το μέλλον του Fernando Alonso; O Ζak Brown απαντά:
Με κινητήρες Renault είναι πολύ πιθανό να παραμείνει, πολύ πιθανό. Ο Fernando αγαπά την ομάδα και είναι πιο παθιασμένος από ποτέ για να οδηγήσει. Έχουν υπάρξει φήμες για μετακόμιση στο IndyCar και άλλα τέτοια, όμως θέλει να είναι στη Formula 1.
Θέλει απλώς να είναι ανταγωνιστικός, αλλά δε θα απέκλεια παραμονή του αν δεν αλλάξει κάτι. Με αυτά που έχουμε δει και θα δούμε μέσα στην εβδομάδα, δε θα έλεγα ότι είναι οριστικό πως αν συνεχίσουμε με τη Honda θα αποχωρήσει.
Αν αποχωρήσει, οι επιλογές του στη Formula 1 θα είναι αρκετά περιορισμένες. Οι φήμες που τον ήθελαν να πηγαίνει στη Williams ήταν αρκετά έντονες στο τριήμερο του Βελγικού Grand Prix, όμως εξασθένισαν. Μία άλλη επιλογή είναι η Renault, που όμως έχει πει πως θα προτιμούσε να μη συνεργαστεί με τον Ισπανό όσο συνεχίζεται η διαδικασία ανάπτυξης του μονοθεσίου και της ομάδας.
Αυτή τη στιγμή είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συμβεί, όμως αν έπρεπε να ποντάρουμε κάπου αυτή τη στιγμή, θα λέγαμε πως η McLaren θα έχει κινητήρες Renault το 2018, με τον Fernando Alonso στο cockpit του μονοθεσίου της, πλάι στον -ήδη επιβεβαιωμένο- Stoffel Vandoorne. Ως αποτέλεσμα της παραπάνω πρόβλεψης, η Toro Rosso θα αλλάξει σε κινητήρες της Honda, με τη Red Bull να εξετάζει λεπτομερώς την εξέλιξη του Ιαπωνικού κινητήρα.