Οι περισσότεροι γνωρίζουν δυο-τρια πράγματα για τη σηματοδότηση στους δρόμους… Για παράδειγμα ότι υπάρχουν αισθητήρες κυκλοφορίας στο οδόστρωμα (ή κάμερες), που μεταδίδουν δεδομένα κυκλοφορίας και επηρεάζουν τις ρυθμίσεις στο φανάρι, αλλά και κουμπιά πεζών που καλούν για πράσινο στην επόμενη φάση. Πλέον, με τη βοήθεια μιας νέας επέκτασης στη λειτουργία, το ευρέως διαδεδομένο σύστημα SCOOT προσπαθεί να εντάξει και την αναγνώριση φόρτων πεζών.
Το σύστημα SCOOT (Split, Cycle and Offset Optimisation Technique) χρησιμοποιείται για τη βελτιστοποίηση σηματοδότησης σε πολλά μέρη στον κόσμο, αλλά κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Κάμερες καταγράφουν την κυκλοφορία, αναγνωρίζουν τους φόρτους και τα οχήματα που αναμένουν στην ουρά και διαμορφώνεται ανάλογα ο διαχωρισμός στις φάσεις των φαναριών, η διάρκεια του πρασίνου και ο συντονισμός μεταξύ γειτονικών διασταυρώσεων, ώστε συνολικά να υπάρχει η βέλτιστη ροή κυκλοφορίας σε μια περιοχή. Στο παρακάτω γράφημα παίρνετε μια ιδέα (ελπίζουμε!) για το τι συμβαίνει μεταξύ δύο φαναριών καθώς λειτουργεί το σύστημα…
Το νέο σύστημα που εντάσσεται στο SCOOT αξιοποιεί επίσης δεδομένα από κάμερες, αυτή τη φορά για τους πεζούς. Σε περίπτωση που περιμένουν πολλοί πεζοί, θα δίνεται ταχύτερα το πράσινο γι’ αυτούς και θα επιμηκύνεται ανάλογα ο χρόνος του, ενώ για λιγότερο κόσμο η φάση θα μειώνεται σε διάρκεια. Έτσι, αποφεύγονται και οι περιπτώσεις που κάποιος πεζός πατάει το κουμπί και μετά εγκαταλείπει τη διασταύρωση, αφήνοντας την εντολή για πράσινο να παραμένει ενεργή στο σύστημα.
Το σύστημα θα δοκιμαστεί για πρώτη φορά στο Λονδίνο, όπου υπάρχει μεγάλη εμπειρία και πεδίο έρευνας για το σύστημα SCOOT.