Η Formula 1 προσπαθώντας να κάνει το άθλημα ακόμη καλύτερο από ότι είναι στην παρούσα φάση, αποφάσισε να κάνει κάποιες αλλαγές, που θα εφαρμοστούν από το 2019. Οι αλλαγές αυτές θα έχουν ως στόχο να κάνουν πιο εύκολα προσπεράσεις οι οδηγοί. Στο Grand Prix του Bahrain έγινε η παρουσίαση στις ομάδες και έτσι χθες το Strategy Group, η επιτροπή της F1 και το παγκόσμιο συμβούλιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού αποφάσισαν να θέσουν σε εφαρμογή το σχέδιο για το 2019. Οι αλλαγές θα είναι οι εξής:

  • Η μπροστινή πτέρυγα θα έχει μεγαλύτερο εύρος και δε θα επηρεάζεται πολύ από το “βρώμικο” αέρα του προπορευόμενου μονοθεσίου
  • Η εισαγωγή αέρα στα φρένα θα είναι πιο απλή, χωρίς περαιτέρω αεροδυναμικά βοηθήματα
  • Πιο φαρδιά και πιο χαμηλή πίσω αεροτομή

Η ψηφοφορία ακολούθησε μετά από μια έντονη περίοδο έρευνας σχετικά με τις αρχικές προτάσεις της FIA, οι οποίες έγιναν με την υποστήριξη των κατόχων των εμπορικών δικαιωμάτων της F1 και διεξήχθη από την πλειοψηφία των ομάδων της F1. Αυτές οι μελέτες έδειξαν την ισχυρή πιθανότητα ύπαρξης θετικού αντίκτυπου στους αγώνες και στις προσπεράσεις στην F1 και ως εκ τούτου έχουν πλέον επικυρωθεί για εφαρμογή το 2019. Οι αλλαγές που έχουν εγκριθεί είναι ξεχωριστές σε σχέση με τις εργασίες που έγιναν τώρα και που έχουν αναληφθεί όσον αφορά τον καθορισμό των κανονισμών της Formula 1 για το 2021 και μετέπειτα.

Εκτός από τις αεροδυναμικές αλλαγές που έγιναν τη Δευτέρα, η FIA συνεχίζει να αξιολογεί μια σειρά από άλλα μέτρα που αποσκοπούν στην ενθάρρυνση των αγώνων και στην αύξηση της προσπέρασης στην F1.

Ο Ross Brawn μίλησε για τις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στο εγγύς μέλλον…

Ένα από τα βασικά επεισόδια στο GP του Αζερμπαϊτζάν ήταν η σύγκρουση μεταξύ των Daniel Ricciardo και Max Verstappen. Δεν θέλω να σχολιάσω ποιος μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος ή πώς μια ομάδα θα πρέπει να διαχειριστεί αυτά τα θέματα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, αλλά πιστεύω ότι η απόφαση των αγωνοδικών να επιπλήξει και τους δύο οδηγούς ήταν η σωστή απόφαση. Θα ήθελα όμως να τονίσω ένα τεχνικό σημείο. Μόλις ο Daniel είχε μείνει στην γραμμή και ο Max άλλαξε κατεύθυνση, ο Αυστραλός ξαφνικά έπρεπε να αντιμετωπίσει ένα αυτοκίνητο που ήταν πολύ ελαφρύ στο μπροστινό μέρος, λόγω του ταραχώδους αέρα που δημιουργούσε ο Max Verstappen. Κάτω από αυτές τις συνθήκες, ο Daniel δεν ήταν παρά ένας επιβάτης, αν υπήρχαν επιλογές για να διαχειριστεί την κατάσταση: δεν μπορούσε να αλλάξει κατεύθυνση και το δυνατό φρενάρισμα προσπάθησε θα είχε ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας. Αυτό υπογράμμισε για μία ακόμη φορά την ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος για να ξαναγράψουμε τους κανόνες, έτσι ώστε να καταστήσουμε τα αυτοκίνητα πιο ευλύγιστα στις συνθήκες αυτές.

Η απόφαση του Strategy Group και της επιτροπής F1 που ελήφθη χθες, εγκρίθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA, για να εγκρίνει μια σειρά αεροδυναμικών αλλαγών, με στόχο την προώθηση των αγώνων και την προσπέραση, στα μονοθέσια για την σεζόν του 2019 που είναι σίγουρα θα είναι ένα σημαντικό βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση.Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η απόφαση ελήφθη μετά από μια έντονη περίοδο έρευνας σχετικά με τις αρχικές προτάσεις της FIA, οι οποίες έγιναν με την υποστήριξη της F1 και πραγματοποιήθηκαν από την πλειοψηφία των ομάδων. Ένα καλό πνεύμα, ένας καλός τρόπος συνεργασίας για μια καλύτερη και πιο εντυπωσιακή Formula 1, κάτι που είναι αυτό που θέλουν και οι οπαδοί.

Μένει να δούμε πλέον και τις επίσημες αλλαγές του 2021 που θα αλλάξουν σημαντικά την Formula 1.