Ως “car flipping” ονομάζεται η τακτική της αντιμετώπισης ενός αυτοκινήτου καθαρά ως επένδυση.
Δηλαδή, κάποιος αγοράζει ένα μοντέλο με μεγάλη αρχική αξία και το παρκάρει για μερικούς μήνες χωρίς να το οδηγήσει ποτέ, περιμένοντας πότε θα έρθει η κατάλληλη στιγμή για να το πουλήσει. Η αγορά των υπεραυτοκινήτων είναι αρκετά απρόβλεπτη, όμως υπάρχουν μερικές μάρκες ή μοντέλα που δε χάνουν την αξία τους. Για παράδειγμα, τα τελευταία χρόνια έχει ανέβει η ζήτηση των Lamborghini V12 με χειροκίνητο κιβώτιο, από Countach μέχρι Murcielago και αυτό επειδή η Aventador είναι πλέον διαθέσιμη μόνο με ημιαυτόματο.
Όλα τα αυτοκίνητα που προορίζονται για μεταπώληση έχουν πάρα πολύ λίγα χιλιόμετρα, συνήθως μόνο όσα έχουν γίνει κατά την παράδοση στην αντιπροσωπία. Ή, στην περίπτωση των Ferrari, μερικοί γύροι στο Fiorano ώστε να βεβαιωθούν οι μηχανικοί ότι όλα δουλεύουν σωστά πριν στείλουν το όχημα στον ιδιοκτήτη.
Η πιο ακραία περίπτωση car flipping λοιπόν ήρθε στην επιφάνεια πριν από μερικές ημέρες και αφορά μία McLaren F1 του 1996. Το μοντέλο με αριθμό παραγωγής 60 από συνολικά 64 μονάδες, θεωρείται από τους ειδικούς ως η F1 με τα λιγότερα χιλιόμετρα στον πλανήτη αυτήν τη στιγμή.
Το αυτοκίνητο έχει ολοκληρώσει μονάχα 239 χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει ότι ουσιαστικά ο μόνος άνθρωπος που έχει οδηγήσει ποτέ αυτήν την (τότε) αξίας ενός εκατομμυρίου F1 ήταν κάποιος μηχανικός της McLaren, γύρω από το εργοστάσιο.
Ο Ιάπωνας ιδιοκτήτης αποθήκευσε το γρηγορότερο αυτοκίνητο στον κόσμο εκείνης της εποχής σε κλιματιζόμενο γκαράζ για περίπου είκοσι χρόνια, μέχρι που αποφάσισε επιτέλους να το πουλήσει μέσω ενός Βρετανού αντιπροσώπου.
Αυτή η McLaren βρίσκεται σε τόσο άριστη κατάσταση και έχει υπάρξει τόσο αχρησιμοποίητη, που οι προστατευτικές ζελατίνες του εργοστασίου υπάρχουν ακόμα στο εσωτερικό, έπειτα από είκοσι χρόνια, όπως φαίνεται και στις παρακάτω φωτογραφίες.Μαζί με το αυτοκίνητο διατίθεται φυσικά και το kit των εργαλείων, το βιβλίο με τις οδηγίες χρήσης, ένα εφεδρικό τιμόνι (επίσης στη ζελατίνα του εργοστασίου) και ένα ρολόι χειρός TAG Heuer που έχει επάνω τον αριθμό παραγωγής του σασί, έτσι ώστε όταν ο ιδιοκτήτης κοιτάει την ώρα, να θυμάται τι υπάρχει στο γκαράζ του.Είναι αρκετά συνηθισμένο πλέον οι McLaren F1 να πωλούνται για παραπάνω από 10 εκατομμύρια ευρώ. Αναφορικά, ένα ασημί μοντέλο σε άριστη κατάσταση με 15.450 χιλιόμετρα “έπιασε” σε δημοπρασία πριν από μερικούς μήνες το ποσό των 15 εκατομμυρίων δολαρίων. Οπότε, δε θεωρούμε καθόλου απίθανο αυτή η “παγωμένη στο χρόνο” F1 να σπάσει το ρεκόρ των 38 εκατομμυρίων δολαρίων έναντι των οποίων πουλήθηκε μία Ferrari 250 GTO πριν από μερικά χρόνια.
Βέβαια, υπάρχει και η μπλε GTO των 56 εκατομμυρίων δολαρίων που διατέθηκε προς πώληση πέρυσι. Οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε ποιο μοντέλο από τα δύο τελικά αξίζει περισσότερα χρήματα.