Η Porsche #2 των Bernhard/Bamber/Hartley είναι η μεγάλη νικήτρια του φετινού 24ωρου αγώνα του Le Mans. Το αγωνιστικό πρωτότυπο της γερμανικής ομάδας κατάφερε να εκπροσωπήσει επάξια στην γενική κατάταξη τα αυτοκίνητα της κατηγορία LMP1, αφού λίγο πριν την είσοδο του αγώνα στη τελευταία ώρα, η Oreca #38 της Jackie Chan Racing, που ανήκει στην κατηγορία LMP2, προπορευόταν μετά την εγκατάλειψη της Porsche #1. Μάλιστα, βρισκόταν μπροστά για τρεις συνεχόμενες ώρες, κάτι που δεν έχει γίνει ποτέ στην ιστορία του Le Mans, να προπορεύεται, δηλαδή, για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα πρωτότυπο της LMP2. Στην κατηγορία GT Pro οι μάχες μεταξύ των πέντε κατασκευαστών συνεχιζόταν αδιάκοπα, έως το τελος του 24ώρου με την Aston Martin #97 να αναδεικνύεται τελικώς νικήτρια της κατηγορίας. Τέλος, στην GT Am η Ferrari έκανε κατάληψη στο βάθρο με το αυτοκίνητο #84 της JMW Motorsport να παίρνει τη νίκη.
2017 Le Mans 24H – Ώρες 17-21 | Πρόβλημα και για την Porsche #1, μάχη ανάμεσα στο LMP2 #38 και #2 για τη νίκη!
2017 Le Mans 24H – Ώρες 7-16 | Toyota’s pain, Porsche’s gain!
2017 Le Mans 24H – Ώρες 1-6 | Προβάδισμα για την Toyota, εκτός μάχης το #2 της Porsche
LMP1
Η κατηγορία της LMP1, αν μπορεί να χαρακτηριστεί με μία φράση στον φετινό 24ωρο του LeMans, αυτή, τότε, είναι η “έλλειψη αξιοπιστίας”. Τις πρώτες ώρες του αγώνα η Toyota φάνηκε να έχει το πάνω χέρι. Ο «χορός» των προβλημάτων ξεκίνησε με την Porsche #2, η οποία έμεινε στο γκαράζ για 20 λεπτά μένοντας αρκετά πίσω. Στη συνέχεια και με τη νύχτα να έχει πέσει η Toyota #8 αντιμετώπισε πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα, με αποτέλεσμα να παραμείνει καθηλωμένη στα pit για 2 ώρες. Η κατάρρευση από τους Ιάπωνες συνεχίστηκε τα μεσάνυχτα με την προπορευόμενη Toyota #7 να εγκαταλείπει. Αυτό επέτρεψε στην Porsche #1 των Lotterer/Jani/Tandy να καταλάβει τη 1η θέση και να χτίσει μάλιστα μια διαφορά 14 γύρων από τον 2ο στη κατάταξη. Εκεί που όλα έδειχναν ότι η Porsche #1 χρειαζόταν ένα θαύμα για να πέσει από τη πρώτη θέση, 6 ώρες πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, το πρωτότυπο του Lotterer έχασε ενέργεια και τελικά παρέμεινε ακινητοποιημένο στην άκρη της πίστας, παρά τις προσπάθειες του πιλότου να λειτουργήσει ξανά τον κινητήρα και να το φέρει στα pits, ώστε να υπάρχουν πιθανότητες να συνεχίσει τον αγώνα του. Κάπως έτσι, ένα αυτοκίνητο της LMP2 ηγούταν, μέχρι η Porsche #2 να «καταπιεί» την διαφορά και να περάσει μπροστά τη τελευταία ώρα. Η Toyota #8, εξαιτίας των προβλημάτων που είχε αργά τη νύχτα, δεν κατάφερε ποτέ να διεκδικήσει τη νίκη.
LMP2
O Oliver Jarvis, λίγο πριν την εκκίνηση, είχε δηλώσει ότι στόχος της ομάδας του, Jackie Chan Racing, ήταν το βάθρο στη γενική κατάταξη. Κάτι τέτοιο είχε βάση, λόγω της μικρής συμμετοχής στην LMP1 και των προβλημάτων αξιοπιστίας που συχνά παρουσιάζονται. Ποτέ, όμως, ο οδηγός της Oreca #38 δεν θα φανταζόταν ότι μπορεί να πετύχει κάτι ιστορικό, να κλέψει τη νίκη στο Le Mans. Το όνειρο ήταν υπαρκτό μέχρι την είσοδο στη τελευταία ώρα. Η Οreca #38 των Jarvis/Tung/Laurent κυριάρχησε στη κατηγορία του απέναντι στην Alpine Signatech #35 και την Vaillante Rebellion #13 και εκμεταλλευόμενη τα προβλήματα και τις εγκαταλείψεις στην LMP1 σκαρφάλωσε στη 1η θέση της γενικής κατάταξης για αρκετή ώρα. Τα χαμόγελα δεν έφυγαν από τα πρόσωπα της κινεζικής ομάδας μετά το προσπέρασμα από την Porsche #2, δεδομένου ότι εξασφάλισαν τη 2η θέση στη γενική και έκαναν το 1-3 στην κατηγορία τους, έπειτα από πρόβλημα της Signatech Alpine #35. Την τριάδα συμπλήρωσε η Vaillante Rebellion #13, που κατέκτησε μάλιστα και τη 3η θέση στο γενικό βάθρο.
GTE
Η αγωνία στη κατηγορία GTE χτυπούσε κόκκινο μέχρι και το τέλος του αγώνα, ειδικά στην επαγγελματική (GTE Pro). Οι πέντε κατασκευαστές (Ferrari, Porsche, Aston Martin, Ferrari, Chevrolet) πάλευαν όλο το 24ωρο για τις θέσεις του βάθρου. Έπειτα από αρκετές ανακατατάξεις και με την μάχη να επικεντρώνεται στα pit stops της τελευταίας ώρας, η νίκη πήγε στην Aston Martin #97 των Turner/Adam/Serra, η οποία μετά από μία πολύ όμορφη μονομαχία στα τελευταία 6 λεπτά πέρασε την Corvette #63 των Taylor/Magnussen/Garcia. Η Corvette το τελευταίο δίλεπτο έκανε λάθη, κυρίως λόγω των κατεστραμμένων ελαστικών, και παρά τις ευκαιρίες που της παρουσιάστηκαν δεν κατάφερε να πάρει πίσω τη 1η θέση. Το βάθρο έκλεισε η Ford #67, η οποία τελικά δεν κατάφερε να ακολουθήσει τους ρυθμούς των προπορευόμενων. Τέλος, στην GTE Am από την αρχή τα αυτοκίνητα της Ferrari είχαν το προβάδισμα κάτι που έμεινε έως και τη καρώ σημαία, όταν οι Ferrari #84, #55 και #62 των JMW Motorsport, Spirit of Race και Scuderia Corsa αντίστοιχα κατέλαβαν τις πρώτες τρεις θέσεις.
POS | CLASS | CAR | DRIVERS | LAPS | GAP |
1 | LMP1 | #2 Porsche | Bernhard, Bamber, Hartley | 367 | |
2 | LMP2 | #38 Oreca | Tung, Laurent, Jarvis | 366 | + 1 Lap |
3 | LMP2 | #13 Oreca | Piquet Jr, H. Hansson, Beche | 364 | + 3 Laps |
4 | LMP2 | #37 Oreca | Cheng, Gommendy, Brundle | 363 | + 4 Laps |
5 | LMP2 | #35 Alpine | Panciatici, Ragues, Negrao | 362 | + 5 Laps |
6 | LMP2 | #32 Ligier | Owen, De Sadeleer, Albuquerque | 362 | + 3m31.780s |
7 | LMP2 | #40 Oreca | Allen, Matelli, Bradley | 361 | + 6 Laps |
8 | LMP2 | #24 Oreca | Graves, Hirschi, Vergne | 360 | + 7 Laps |
9 | LMP1 | #8 Toyota | Buemi, Davidson, Nakajima | 358 | + 9 Laps |
10 | LMP2 | #47 Dallara | Lacorte, Sernagiotto, Belicchi | 353 | + 14 Laps |
11 | LMP2 | #36 Alpine | Dumas, Menezes, Rao | 351 | + 16 Laps |
12 | LMP2 | #34 Ligier | Moore, Hanson, Chandhok | 351 | + 57.699s |
13 | LMP2 | #17 Ligier | Lafargue, Lafargue, Zollinger | 344 | + 23 Laps |
14 | LMP2 | #29 Dallara | Lammers, Van Eerd, Barrichello | 344 | + 19.915s |
15 | LMP2 | #21 Oreca | Hedman, Hanley, Rosenqvist | 343 | + 24 Laps |
16 | LMP2 | #33 Ligier | Nicolet, Nicolet, Maris | 341 | + 26 Laps |
17 | LMP2 | #31 Oreca | Prost, Canal, Senna | 340 | + 27 Laps |
18 | GTE Pro | #97 Aston | Turner, Adam, Serra | 340 | + 9.308s |
19 | GTE Pro | #67 Ford | Priaulx, Tincknell, Derani | 340 | + 1m42.013s |
20 | GTE Pro | #63 Chevrolet | Magnussen, Garcia, Taylor | 340 | + 1m45.657s |
21 | GTE Pro | #91 Porsche | Lietz, Makowiecki, Pilet | 339 | + 28 Laps |
22 | GTE Pro | #71 Ferrari | Rigon, Bird, Molina | 339 | + 1m05.598s |
23 | GTE Pro | #68 Ford | Hand, Muller, Kanaan | 339 | + 2m36.429s |
24 | GTE Pro | #69 Ford | Briscoe, Westbrook, Dixon | 337 | + 30 Laps |
25 | GTE Pro | #64 Chevrolet | Gavin, Milner, Fassler | 335 | + 32 Laps |
26 | GTE Pro | #95 Aston | Thiim, Sorensen, Stanaway | 334 | + 33 Laps |
27 | GTE Am | #84 Ferrari | Smith, Stevens, Vanthoor | 333 | + 34 Laps |
28 | GTE Pro | #66 Ford | Mucke, Pla, Johnson | 332 | + 35 Laps |
29 | GTE Am | #55 Ferrari | Cameron, Scott, Cioci | 331 | + 36 Laps |
30 | GTE Am | #62 Ferrari | Macneil, Sweedler, Bell | 331 | + 2m28.259s |
31 | GTE Am | #99 Aston | Howard, Gunn, Bryant | 331 | + 3m44.997s |
32 | GTE Am | #61 Ferrari | Mok, Sawa, Griffin | 330 | + 37 Laps |
33 | LMP2 | #45 Ligier | Patterson, Mcmurry, Capillaire | 330 | + 49.810s |
34 | LMP2 | #27 Dallara | Aleshin, Sirotkin, Shaitar | 330 | + 2m05.362s |
35 | GTE Am | #77 Porsche | Ried, Cairoli, Dienst | 329 | + 38 Laps |
36 | GTE Am | #90 Aston | Yoluc, Hankey, Bell | 329 | + 38.173s |
37 | GTE Am | #98 Aston | Dalla Lana, Lamy, Lauda | 329 | + 1m14.787s |
38 | GTE Am | #93 Porsche | Long, Al Faisal, Hedlund | 329 | + 3m40.305s |
39 | GTE Am | #86 Porsche | Wainwright, Barker, Foster | 328 | + 39 Laps |
40 | LMP2 | #22 Oreca | Rojas, Hirakawa, Gutierrez | 327 | + 40 Laps |
41 | GTE Am | #60 Ferrari | Wee, Katoh, Parente | 327 | + 40.454s |
42 | GTE Am | #54 Ferrari | Flohr, Castellacci, Beretta | 326 | + 41 Laps |
43 | GTE Am | #83 Ferrari | Krohn, Jonsson, Bertolini | 320 | + 47 Laps |
44 | LMP2 | #39 Oreca | Guibbert, Trouillet, Winslow | 318 | + 49 Laps |
45 | GTE Am | #65 Ferrari | Nielsen, Balzan, Curtis | 314 | + 53 Laps |
46 | LMP2 | #49 Ligier | Konopka, Calko, Breukers | 314 | + 1m47.051s |
47 | GTE Pro | #51 Ferrari | Calado, Pier Guidi, Rugolo | 312 | + 55 Laps |
48 | LMP2 | #43 Riley | Keating, Bleekemolen, Taylor | 312 | + 1m09.910s |
49 | GTE Am | #50 Chevrolet | Rees, Brandela, Philippon | 309 | + 58 Laps |
50 | LMP1 | #1 Porsche | Jani, Lotterer, Tandy | 318 | Retired |
51 | LMP2 | #23 Ligier | Barthez, Buret, Berthon | 296 | Retired |
52 | LMP2 | #28 Oreca | Perrodo, Vaxiviere, Collard | 213 | Retired |
53 | GTE Pro | #92 Porsche | Christensen, Estre, Werner | 179 | Retired |
54 | LMP1 | #9 Toyota | Lapierre, Kunimoto, Lopez | 160 | Retired |
55 | LMP1 | #7 Toyota | Conway, Kobayashi, Sarrazin | 154 | Retired |
56 | LMP2 | #25 Oreca | Gonzalez, Trummer, Petrov | 152 | Retired |
57 | GTE Pro | #82 Ferrari | Vilander, Fisichella, Kaffer | 72 | Retired |
58 | LMP2 | #26 Oreca | Rusinov, Thiriet, Lynn | 20 | Retired |
59 | GTE Am | #88 Porsche | Bachler, Lemeret, Al Qubaisi | 18 | Retired |
60 | LMP1 | #4 Enso | Webb, Kraihamer, Bonanomi | 7 | Retired |