Όπως πολλοί φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού γνωρίζουμε, ένας οδηγός αγώνων κάνει πολλά περισσότερα από το να οδηγά ένα αυτοκίνητο ή ένα μονοθέσιο! Ο Harry Tincknell, οδηγός της Ford για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC), μας αποκαλύπτει μέσω του Drivetribe μερικά πράγματα που ίσως να μην έχουμε ακούσει ή σκεφτεί!

1. Χρειάζεσαι καλύτερες επιχειρηματικές ικανότητες από τον Alan Sugar!

O μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι πολύ ακριβός και γίνεται ολοένα και πιο δύσκολο να βρεθούν χορηγοί. Ο Tincknell είχε 5-6 προσωπικούς χορηγούς όταν ξεκινούσε την καριέρα του και αναφέρει πως χορηγία πλέον δεν είναι απλά να έχεις ένα αυτοκόλλητο στο αυτοκίνητο. Πρέπει να τους δώσεις αξία και να κάνεις τις συμφωνίες, ενώ όσο πιο καλή είναι η πρόταση, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για μακρά συνεργασία. Έπειτα πρέπει να τους ικανοποιείς, να τους ενημερώνεις για τα βήματα που θα ακολουθήσεις, να τους διαφημίσεις και να προτείνεις συνεργασίες με άλλες επιχειρήσεις.

2. Περνάς τη ζωή σου προσέχοντας το βάρος σου

Ένας από τους βασικούς στόχους των σχεδιαστών αυτοκινήτων είναι το ελάχιστο δυνατό βάρος και αυτό σημαίνει πως και ο οδηγός πρέπει να είναι αρκετά ελαφρύς. Για την περίπτωση του οδηγού της Ford, ο στόχος είναι τα 75 κιλά με όλο του τον εξοπλισμό, ένας στόχος δύσκολος για τον ίδιο, αφού έχει ύψος περίπου στο 1,83. Αν θέλει να χάσει γρήγορα βάρος, ο Tincknell χρησιμοποιεί μία εφαρμογή υπολογισμού θερμίδων στο κινητό του και την τηρεί αυστηρά, αφού οι ανώτεροί του στην ομάδα είναι αρκετά απαιτητικοί…

3. Πρέπει να είσαι αστέρι στην κουζίνα

Επειδή το βάρος είναι τόσο σημαντικό, απαιτείται μεγάλη προσοχή. Ο Βρετανός προσπαθεί να χειρίζεται μόνος του το θέμα και μαγειρεύει αρκετά. Το μεσημεριανό αποτελείται κυρίως από υδατάνθρακες -για ενέργεια κατά τη διάρκεια της προπόνησης, και το βράδυ σαλάτα, ψάρι ή άπαχο κοτόπουλο, χωρίς σνακ ή κάτι άλλο. Κατά τον αγώνα του στο Silverstone έκαψε 2900 θερμίδες, επομένως μετά τον αγώνα μένει ένα κενό που μπορεί να αναπληρωθεί με ένα burger.

4. Eκτός από οδηγός, είσαι δρομέας ή ποδηλάτης

Η φυσική κατάσταση του οδηγού είναι εξίσου σημαντική με το βάρος και όλοι ασχολούνται με το τρέξιμο ή το ποδήλατο. Μπορεί να βρίσκεται στο αυτοκίνητο για τρεις ή τέσσερις συνεχόμενες ώρες, οπότε θέλει να τρέχει για τουλάχιστον ένα δίωρο για να φτάσει 130-150 παλμούς το λεπτό. Προπονείται σε ειδικό κέντρο για οδηγούς μία ή δύο φορές την εβδομάδα και τις υπόλοιπες τρέχει από 10χλμ σε 40 λεπτά ως μισό μαραθώνιο (21χλμ).

The ACO (Automobile Club de l’Ouest) today announced that the full squad of four Ford GTs will compete at the 2017 Le Mans 24 Hours, one year on from the marque’s triumphant return to the endurance race that everyone wants to win.

5. Ο λαιμός σου πρέπει να είναι σαν κορμός δέντρου

Όταν αγωνίζεσαι, οι δυνάμεις φτάνουν μέχρι και τα 4G, το αντίστοιχο βάρος είναι 32 κιλά να σπρώχνουν το κεφάλι σου σε φρεναρίσματα και στροφές. Στην αρχή της καριέρας του, ο Tincknell δυσκολευόταν να αποκτήσει αντοχή, όμως κάθε γύρος που κάνεις σε βελτιώνει, αφού δε μπορείς να προπονείσαι κάθε μέρα στο αυτοκίνητο. Αυτό αποκτά μεγαλύτερη σημασία όταν τα αυτοκίνητα γίνονται ταχύτερα και οι αγώνες μεγαλύτεροι.

6. Xρειάζεσαι τους σωστούς ανθρώπους για να σε βοηθούν

O Tincknell δεν προέρχεται από οικογένεια με παράδοση στους αγώνες και οι επαφές του με το χώρο ήταν μηδαμινές. Παρόλα αυτά, όταν ήταν 16 γνώρισε το νικητή στο Le Mans και πρώην πιλότο της F1, Allan McNich, οι γνωριμίες του οποίου του έδωσαν σημαντικές ευκαιρίες, όπως -πετυχημένες- δοκιμές για τη Nissan και τη Ford.

7. Πρέπει να συνηθίσεις τις αίθουσες αναμονής – χρειάζεσαι δύο διαβατήρια

Ο οδηγός του #69 Ford GT κάνει 50-60 πτήσεις το χρόνο και χρειάζεται οργάνωση και ευελιξία. Πριν από κάθε πτήση έχει ένα πλάνο με την ώρα άφιξης και το περιθώριο που έχει για να είναι σε ανταγωνιστική κατάσταση. Βιβλία και περιοδικά είναι απαραίτητα, όπως και πλήρως φορτισμένες συσκευές. Επίσης χρειάζονται δύο διαβατήρια, πρώτον γιατί μπορεί να χρειαστεί η κατάθεση ενός για αίτηση βίζας, και δεύτερον για να είναι καλυμμένος σε περίπτωση που χάσει το ένα.

8. Υπάρχουν πολλά διασκεδαστικά πράγματα που δεν μπορείς να κάνεις πια…

O κίνδυνος τραυματισμού που δε θα επιτρέψει στον οδηγό να αγωνιστεί έχει οδηγήσει τις ομάδες στο να βάλουν όρους στα συμβόλαια των οδηγών! Η ιππασία, το rafting, οι καταδύσεις, το σκι, ακόμα και το rugby απαγορεύονται για τον ίδιο, αλλά το ρίσκο καταγμάτων δεν αξίζει.

9. …όπως να πηγαίνεις στην pub.

Είναι δύσκολο να πηγαίνει η υπόλοιπη παρέα στην pub κι εσύ να μη μπορείς, αλλά αν είσαι επαγγελματίας αθλητής πρέπει να κάνεις θυσίες. Εξάλλου το πάρτυ μετά τη νίκη σου είναι πολύ, πολύ καλύτερο και θα γίνει επειδή έκανες προπονήσεις και προετοιμασία για εκείνο τον αγώνα.

tincknell-3

10. Μπορεί να χάσεις τη δουλειά σου ξαφνικά.

Ο Tincknell έμαθε πως το πρόγραμμα LMP1 της Nissan (στο οποίο ήταν οδηγός) θα καταργούταν και ξαφνικά δεν είχε θέση για το 2016. Αυτό έγινε το Δεκέμβριο της προηγούμενης χρονιάς και τον Ιανουάριο πήγε στην πίστα της Daytona ελπίζοντας να βρει μία ευκαιρία στη Ford, η οποία τελικά ήρθε.

11. Πρέπει να ξέρεις πολλά για τα αυτοκίνητα δρόμου.

Ένα κομμάτι του να οδηγείς για κατασκευαστή σημαίνει πως είσαι πρεσβευτής της εταιρίας. Κάνει βόλτα πελάτες με Mustang και άλλα, και αυτοί πιθανώς θα κάνουν ερωτήσεις, επομένως πρέπει να ξέρεις τις απαντήσεις. Ίσως είναι παράξενο, αλλά παρόλο που αγωνίζεσαι με Ford GT πρέπει να γνωρίζεις τα πάντα για το νέο Fiesta. Όταν ο Tincknell έκανε τεστ με αυτοκίνητο του DTM της Audi, οι υπεύθυνοι τον ρώτησαν ποιο είναι το σλόγκαν του γερμανικού κατασκευαστή και τι σημαίνει.

12. Τελικά θα αγοράσεις πολλά γλυκά!

Στην ομάδα το εργάζονται περισσότερα από 40 άτομα κι εκείνος είναι απλά ένας από αυτούς. Χωρίς αυτό δεν είναι τίποτα και πολλές φορές εργάζονται περισσότερο από αυτόν. Έχουν κάνει πολλά μαζί, όπως αγώνες με καρτ και paint-ball, ενώ πολλές φορές τους δίνει γλυκά όταν επισκέπτεται το εργοστάσιο.

13. Πρέπει να έχεις γνώσεις φυσικής

Το γεγονός πως οι οδηγοί πρέπει να δώσουν στους μηχανικούς πληροφορίες για το πως συμπεριφέρεται το αυτοκίνητο για να το κάνουν ταχύτερο, απαιτεί γνώσεις φυσικής και αεροδυναμικής. Δε χρειάζεται να είσαι ο Adrian Newey, αλλά οι σχολικές γνώσεις φυσικής είναι μεγάλη βοήθεια στους αγώνες.

14. Πρέπει να έχεις δική σου εγκυκλοπαίδεια!

Μετά από κάθε τριήμερο κάνει τις σημειώσεις του με όλα όσα συνέβησαν στο αυτοκίνητο, τις τεχνικές αλλαγές, πως οδήγησε την κάθε στροφή, τα πάντα. Στο σπίτι έχει εγκυκλοπαίδεια με όλες τις πίστες που έχει πάει στη ζωή του και μπορεί να βρει πληροφορίες για κάποια πίστα στην οποία δεν έχει οδηγήσει για κάποια χρόνια.

15. Πρέπει να οδηγάς γρήγορα μόνο στην πίστα

Ο Tincknell έχει μία Ford Mustang ως αυτοκίνητο για το δρόμο, αλλά δεν την οδηγεί γρήγορα στο δρόμο. Του φτάνουν οι εμπειρίες στην πίστα, δε τις χρειάζεται στο δρόμο. Επίσης, το να οδηγείς αυτοκίνητο ιδιοκτησίας της Ford σημαίνει πως οι κλήσεις πηγαίνουν πρώτα σε εκείνη πριν από εσένα, οπότε δε θες να κάνεις κάτι κακό γιατί θα το μάθουν πρώτοι!