Φαντασμαγορική πρεμιέρα για τη νέα Jaguar XE
Γράφει: Ανδρέας ΑντωνόπουλοςΤι γύρευαν ο Sir Stirling Moss, οι Kaiser Chiefs, η Eva Herzigova, ο Jose Mourinho, η Stella McCartney και πολλοί ακόμη διάσημοι στις όχθες του Τάμεση χθες το βράδυ;
Περίμεναν υπομονετικά για την παγκόσμια παρουσίαση της νέας Jaguar XE, του μοντέλου που θα κονταροχτυπηθεί με τα Mercedes C-Class, BMW 3-Series και Audi A4 για ένα κομμάτι της πίτας των μικρών executive sedan.
Το πόσο σημαντική είναι η παρουσίαση της XE μπορούμε να το υποθέσουμε από το hype που προσπαθούσε να χτίσει η εταιρεία εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο, βομβαρδίζοντάς μας με άπειρα teasers που δεν είχαν αφήσει και πολλά στη φαντασία μας.
Παρόλα αυτά το τζέιμς-μποντικών προδιαγραφών show επιστράτευσε από ελικόπτερο μέχρι μια πλωτή πλατφόρμα και την Emeli Sandé που παρουσίασε το νέο, γραμμένο κατά παραγγελία της Jaguar, κομμάτι της με τίτλο “Feels Like”, ενώ ένα κοινό 300 ατόμων παρακολουθούσε από μία βάρκα.
Σχεδίαση
Η “μικρή” Jaguar θα λέγαμε ότι σχεδιαστικά δεν φέρνει τίποτα καινούριο, ούτε στην κατηγορία, ούτε στην ιστορία του κατασκευαστή. Ο χαρακτηρισμός “μικρή XF” είναι αναπόφευκτος και απόλυτα ενδεικτικός.
Πολύ αλουμίνιο…
Η Jaguar ισχυρίζεται ότι είναι ο πιο πεπειραμένος κατασκευαστής οχημάτων πάνω σε αλουμινένιες δομές και δίνει εξαιρετική έμφαση στο πλαίσιο της XE. Χαρακτηριστική η δήλωση του Dr Mark White, Chief Technical Specialist της εταιρείας:
Η XE είναι τόσο ελαφριά και στιβαρή όσο θα ήταν δυνατό, χάρη στην εξαντλητική ανάλυση και τις πλέον σύγχρονες τεχνικές που χρησιμοποιήθηκαν στον σχεδιασμό της. Ήταν ένας δύσκολος στόχος, αλλά η δομή της XE βρίσκεται απολύτως στην αιχμή του τι μπορεί να επιτευχθεί σήμερα.
Ο Vechicle Line Director, Kevin Stride, από τη μεριά του αναφέρει:
Η ηγετική θέση της Jaguar στην κατασκευή αλουμινένιων οχημάτων μας επέτρεψε να εξελίξουμε μια ελαφριά, άκαμπτη δομή που είναι επαναστατική για την κατηγορία. Επιτρέπει μια άνευ προηγουμένου ισορροπία σβελτάδας και ραφιναρίσματος που έως τώρα μπορούσε να βρεθεί μόνο σε αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών.
[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”380″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”14902″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”10″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”0″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo”][/inpost_nivo]
Με στόχο τον οδηγό
Γενικά η Jaguar θεωρεί ότι το πλαίσιο της XE είναι το πιο εξελιγμένο στην κατηγορία και ότι θα θέσει τον πήχη σε θέματα κύλισης και οδικής συμπεριφοράς, αναφέροντας παράλληλα ότι θα απευθύνεται στον πραγματικό οδηγό.
Για να πετύχει τους στόχους του, η ομάδα εξέλιξης της δυναμικής συμπεριφοράς του οχήματος επέλεξε διάταξη με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους με integral link στον πίσω άξονα, που θεωρητικά είναι ανώτερη του ανταγωνισμού και εξασφαλίζει μεγαλύτερη πλευρική και διαμήκη ακαμψία. Γίνεται φυσικά και εδώ εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, για ελαχιστοποίηση του βάρους.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικό, για πρώτη φορά σε Jaguar, καθώς οι μηχανικοί της μέχρι τώρα δεν ένιωθαν ότι θα μπορούσαν να επωφεληθούν από τη μεγαλύτερη ρυθμισιμότητα και την καλύτερη ενεργειακή απόδοση (σε σύγκριση με ένα υδραυλικό σύστημα), χωρίς παράλληλα να χαθεί η επιθυμητή αίσθηση. Θεωρούν όμως ότι τώρα τα κατάφεραν.
Κινητήρια σύνολα
Η XE θα προσφέρεται με μια επιλογή τετρακύλινδρων και εξακύλινδρων αλουμινένιων κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, στην κορυφή της οποίας βρίσκουμε τον γνωστό από την F-TYPE τρίλιτρο, υπερτροφοδοτούμενο V6.
Παράλληλα ντεμπουτάρει τη σειρά Ingenium (στην οποία έχουμε αναφερθεί εδώ) με την εισαγωγή ενός 2.0 τετρακύλινδρου turbocharged diesel, που θα προσφέρεται σε δύο διαφορετικές εκδόσεις και θα διατίθενται σε συνδυασμό με 8τάχυτο αυτόματο ή εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο.
Ιδιαίτερη μνεία γίνεται στη χαμηλή CO2, που σε κάποιες εκδόσεις θα βρίσκεται κάτω από το φράγμα των 100g/km, αλλά και στα μεγάλα διαστήματα ανάμεσα στα σέρβις (21.000 μίλια – περίπου 34.000χλμ – ή δύο χρόνια) που καθιστούν τη συντήρηση της XE ιδιαίτερα συμφέρουσα.
Περισσότερες λεπτομέρειες και πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά θα ανακοινωθούν τον Οκτώβρη, στα πλαίσια της έκθεσης Παρισιού.