redbull_pool_monaco

Η σύγκρουση μεταξύ Vettel και Webber στον 40ο γύρο του αγώνα της Τουρκίας έχει γεννήσει πολλά ερωτηματικά για την κατάσταση που επικρατεί στο στρατόπεδο των Ταύρων. Οδηγικά η φάση είναι ανεξάρτητη από την πολιτική και θα αναλυθεί ξεχωριστά, όμως ένα τελείως άλλο κεφάλαιο είναι η διαχείριση οδηγών και καταστάσεων από την ομάδα. Η αντίδραση της ομάδας μετά το συμβάν έκανε πολλούς να πιστέψουν ότι η Red Bull μεροληπτεί υπέρ του Vettel, ενισχύοντας προηγούμενα σημάδια…

Ο Helmut Marko πήρε σαφώς το μέρος του Vettel, λέγοντας πως ο Webber τον εξώθησε στο βρώμικο κομμάτι και ο Sebastian είχε κάθε δικαίωμα να προσπαθήσει να πάρει καλύτερη θέση. Είναι περίεργο πώς σε μια φάση που είναι τουλάχιστον αμφισβητούμενη, το δεξί χέρι του Dietrich Mateschitz στη Red Bull προβαίνει σ’ένα τόσο καταφανές «άδειασμα» του Αυστραλού οδηγού, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τον νεαρό καρπό του προγράμματος εξέλιξης της εταιρείας. Από την άλλη, ο Christian Horner, προσπάθησε να φέρει τα πράγματα στα ίσια, αφού όμως νωρίτερα είχε επίσης υπονοήσει ευθύνη του Webber, στις πρώτες και πιό αυθόρμητα δηλώσεις πίσω στα paddocks.

Η αλήθεια είναι ότι ο Webber, λόγω και της μάχης με το Hamilton πιο πριν, είχε αναγκαστεί να ξεκινήσει το πρόγραμμα συντήρησης κινητήρα και καυσίμων από τον 38ο γύρο, δίνοντας στον Vettel πρακτικά 2 γύρους να κάνει την κίνησή του χρησιμοποιώντας πιό επιθετικές ρυθμίσεις. Οι οδηγίες ρύθμισης αποτελέσματος (λέγε με team orders) έχουν απαγορευτεί, αλλά σίγουρα μέσα στις ομάδες υπάρχουν έμμεσοι τρόποι να πληροφορηθούν οι οδηγοί για το τί συμβαίνει με τον team mate τους. Έπρεπε να έχουν υπονοήσει με σαφήνει στον Webber να αφήσει τον Vettel να περάσει? Από άποψη εσωτερικής τακτικής, σίγουρα ναι. Από τη στιγμή που δεν έγινε, οι δύο οδηγοί ήταν ελεύθεροι να μονομαχήσουν σε επίπεδο εσωτερικής πειθαρχίας. Η ομάδα έριξε ευθύνη στο μηχανικό του Webber γι’αυτόν ακριβώς το λόγο.

Στο παρελθόν έχουμε δει στοιχεία από τη γλώσσα του σώματος και τις δηλώσεις της ομάδας που δείχνουν ότι κάθε νίκη του Vettel πανηγυρίζεται τουλάχιστον… διπλά από του Webber. Με εξαίρεση το Monaco, που οι κάμερες ήταν παρούσες στο εντυπωσιακό Motorhome και η ομάδα έπρεπε να δείξει διάθεση party στην πισίνα, οι χαρές ανάμεσα σε Webber και Horner μετά τους αγώνες δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες. Από την άλλη, επισήμως η Red Bull σπεύδει σε κάθε ευκαιρία να δικαιολογήσει την κατώτερη απόδοση του Vettel, προβάλλοντας σε μεγάλο βαθμό διάφορα τεχνικά προβλήματα και ατυχίες, με τρόπο που συχνά εκθέτει τους μηχανικούς και την αξιοπιστία της ομάδας.

Ο Vettel είναι νεαρός, μόλις 23 ετών, και αποτελεί την ελπίδα της Red Bull για μελλοντική κυριαρχία ή ακριβή μεταγραφή, ενώ ο Webber είναι σχεδόν στα 34. Εξάλλου, ο νεαρός αποτελεί ίσως το καλύτερο προϊόν του προγράμματος εξέλιξης νέων οδηγών που έχει εδώ και χρόνια η Red Bull και είναι δεδομένο ότι θέλει να προστατέψει το «δημιούργημά» της και τη δημόσια εικόνα του.