montreal_googleearth

Το αγαπημένο πολλών (κι ημών…) Καναδικό Grand Prix έφτασε και περιμένουμε να ξαναδούμε τα υπέροχα χρώματα του πάρκου του νησιού της Notre Dame. Το Montreal έχει στο παρελθόν δώσει αγώνες διαφόρων επιπέδων ενδιαφέροντος, αλλά σε γενικές γραμμές σπάνια ήταν αδιάφορο. Το F1 GRIP δίνει τις δικιές του εκτιμήσεις για το τί περιμένουμε να δούμε από ομάδες κι οδηγούς φέτος…

Τρεις βασικές παράμετροι έχουν ως τώρα επηρεάσει το συσχετισμό δυνάμεων στους αγώνες: Οι απαιτήσεις αεροδυναμικής, οι τελικές ταχύτητες και η λειτουργία των ελαστικών ανά περίπτωση. Στην πρώτη περίπτωση είναι ξεκάθαρη η επικράτηση των Red Bull, στη δεύτερη οι McLaren βρίσκουν πάτημα να καλύψουν χαμένο έδαφος, ενώ στην τρίτη τα πράγματα είναι κάπως ομιχλώδη, με τους ασημί μάλλον να τα πάνε καλύτερα με τη διαχείριση των σκληρών ελαστικών, ενώ στη Ferrari ξεκάθαρα δυσκολεύονται να φέρουν τα σκληρά ελαστικά στη σωστή θερμοκρασία.

Στο Montreal οι απαιτήσεις αεροδυναμικής είναι μειωμένες σε σχέση με την Τουρκία. Οι ομάδες θα επιχειρήσουν να τρέξουν με χαμηλές κλίσεις στις πτέρυγες, προσπαθώντας κατά το δυνατόν να διατηρήσουν την κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους που είναι απαραίτητη στα απότομα chicanes. Οι Red Bull, δεδομένου ότι έχουν από τους σταθερότερους πίσω άξονες του grid, θα μπορούν να εστιάσουν περισσότερο στο εμπρός μέρος χωρίς να φοβούνται την υπερστροφή. Όμως, επειδή μεγάλο μέρος της ευστάθειας αυτής οφείλεται στην αεροδυναμική, ίσως οι ταύροι να μην έχουν την ευκαιρία να το αξιοποιήσουν. Διαπιστώνεται από διάφορους εκτιμητές ότι η Red Bull χρειάζεται στροφές ταχυτήτων 160km/h και άνω για να αρχίσει να δείχνει τα προσόντα της με ξεκάθαρο τρόπο. Η McLaren έχει δείξει αρκετά σταθερή σε αργά κομμάτια, διαθέτοντας πολύ καλή μηχανική πρόσφυση κι ευέλικτο μονοθέσιο. Η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, οι μικρές ευθείας μεταξύ των στροφών 7 κι 8 και των στροφών 9 και 10, αλλά και η πολύ μεγάλη πίσω ευθεία είναι δώρο στη McLaren που μέχει τώρα δείχνει πως συνεχίζει να είναι πρωτοπόρος στην αξιοποίηση του συστήματος rear wing stalling (f-duct…). Η παραπάνω κλίση στην πίσω πτέρυγα θα βοηθήσει ιδιαίτερα στην ισορροπία του μονοθεσίου της στα πιό γρήγορα κομμάτια και περιμένουμε τις McLaren να βγαίνουν πολύ γρήγορα από τις στροφές 4 κι 9. Η Renault θα είναι κατά πάσα πιθανότητα επίσης πολύ καλή στα τμήματα αυτά, φέρνοντας κι άλλα νέα κομμάτια, αλλά ίσως δυσκολευτεί σε τελική ταχύτητα.

Όσον αφορά τις Mercedes, δεν αναμένεται να έχουν κάποιο ειδικό πλεονέκτημα, πέραν της ισχύος του κινητήρα που θα βοηθήσει στη μεγάλη ευθεία. Το μεγάλο ρεκόρ του Schumacher με τις 7 νίκες στο Montreal δεν αναμένεται από μόνο του να κάνει θαύματα και γενικά στο γερμανικό στρατόπεδο περιμένουν μάλλον έναν ήσυχο και σταθερό αγώνα, επιχειρώντας κατά βάση να μην κινδυνέψουν από την απειλητική Renault.

Πολύ μαλακή και μέτρια γόμα αναμένεται από τη Bridgestone για τον Καναδά. Αυτό σημαίνει καλά νέα για τη Red Bull, μέτρια για τη McLaren και καλύτερα για τη Ferrari. Η Ferrari, όμως, δεν αναμένεται να φέρει μεγάλη αναβάθμιση για τον Καναδά, αφήνοντας το επόμενο μεγάλο βήμα για τη Valencia. Η Scuderia θα έχει ένα καινούριο πακέτο αεροδυναμικής για τον Καναδά, αλλά όχι δραματικές αλλαγές, χρησιμοποιώντας και πάλι το δικό της σύστημα rear wing stalling. Αναμένει την πίστα να ταιριάζει περισσότερο στο μονοθέσιό της, θυμίζοντας σε αρκετά χαρακτηριστικά τη Μελβούρνη και το Bahrain όπου η ομάδα απέδωσε ικανοποιητικά.

Συνολικά εκτιμούμε ότι θα είναι ίσως ο πρώτος αγώνας που η McLaren ετοιμάζεται -στα χαρτιά- να χτυπήσει ευθέως τη Red Bull για την πρώτη θέση, αφού στην Τουρκία η μάχη που προέκυψε δεν ήταν εντελώς αναμενόμενη. Όσον αφορά τους πιθανούς διεκδικητές της πρώτης θέσης και συγκριτικά με τους team mates τους, οδηγικά η πίστα θεωρητικά βολεύει τον Sebastian Vettel, το Lewis Hamilton και τον Fernando Alonso, που παραδοσιακά είναι πιό ευέλικτοι οδηγοί και αρέσκονται στις πίστες με απότομες αλλαγές πορείας.

Αν λάβουμε υπόψη μας, επιπλέον, ότι στο Istanbul Park o Hamilton βρέθηκε πολύ λίγο πίσω από το Mark Webber στις κατατακτήριες, ίσως είναι η πρώτη ευκαιρία να αλλάξει χέρια η pole position και να είναι ο πρώτος αγώνας που η πρώτη θέση της εκκίνησης δε θα έχει “ταύρο”.