Δώδεκα χρόνια μετά την πρώτη του παρουσίαση, στην έκθεση του Detroit το 2002, η παραγωγή της πρώτης γενιάς XC90 στο εργοστάσιο του Gothenburg σταματάει. Το υπ’ αριθμόν 636,143 XC90 θα οδηγηθεί στο μουσείο της Volvo και η γραμμή παραγωγής θα προετοιμαστεί για την κατασκευή του διάδοχου μοντέλου.
Ήταν τέλη δεκαετίας του 90 όταν ο Hans-Olov Olsson, σήμερα αντιπρόεδρος του ΔΣ της Volvo, καταφέρνει από τη θέση του υπεύθυνου πωλήσεων για τις ΗΠΑ να πείσει τον CEO ότι αυτό που χρειαζόταν η εταιρεία ήταν ένα SUV.
Η εξέλιξη άρχισε το 1998. Η βάση θα ήταν το S80 και η διάθεση στις αγορές θα γινόταν το 2002. Τον Μάιο του 1999, στην πίστα εξέλιξης της Volvo στην Αριζόνα, παρουσιάστηκαν τρεις διαφορετικές προτάσεις και τελικά επιλέχθηκε εκείνη του Dough Frasher, από το σχεδιαστικό κέντρο της Καλιφόρνια, που είχε επίσης σχεδιάσει το S80.
[inpost_gallery thumb_width=”545″ thumb_height=”375″ post_id=”4885″ thumb_margin_left=”0″ thumb_margin_bottom=”0″ thumb_border_radius=”2″ thumb_shadow=”0 1px 4px rgba(0, 0, 0, 0.2)” js_play_delay=”3000″ id=”” random=”0″ group=”2″ border=”” type=”yoxview” show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” sc_id=”sc1405381475549″]
Photo: Η πρόταση του Dough Frasher που πήρε τελικά την έγκριση
Ο στόχος ήταν να πωλούνται 50.000 αυτοκίνητα το χρόνο και αποδείχθηκε ιδιαίτερα συγκρατημένος. Πριν καλά καλά ξεκινήσουν επίσημα οι πωλήσεις το 2003, οι προπαραγγελίες είχαν φτάσει τις 15.000, ενώ στις χρονιές 2004-2007 το XC90 πωλούσε σταθερά περίπου 85.000 οχήματα ετησίως. Στην (ασυνήθιστα μεγάλη για τα σύγχρονα δεδομένα) διάρκεια της ζωής του απέσπασε πάνω από 100 σημαντικές διακρίσεις σε όλο τον κόσμο, ενώ σύμφωνα με τις αξιολογήσεις του American Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) παραμένει ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα της αγοράς.
[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”375″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”4885″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”10″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”1″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1405381633344″]
Η παραγωγή του μοντέλου θα συνεχιστεί στην Κίνα, όπου θα διατίθεται σαν XC90 Classic. Θυμίζουμε ότι το 2010 η Volvo εξαγοράστηκε από την Κινέζικη Geely, μετά από δέκα χρόνια που βρισκόταν κάτω από την ομπρέλα της Ford.