Ο Felipe Massa προστέθηκε στη λίστα των… διαμαρτυρόμενων για τα φρένα.
Η χρήση εξαρτημάτων φρένων από τις ομάδες είναι ελεύθερη, ανάμεσα σε εγκεκριμένα προϊόντα. Αυτό εξαρτάται από τον σχεδιασμό του μονοθεσίου και τις προτιμήσεις των οδηγών, καθώς η κάθε εταιρεία (Carbone Industrie και Brembo) βγάζει προϊόντα με διαφορετικά χαρακτηριστικά. Τέτοια χαρακτηριστικά μπορεί να είναι το πως ανεβαίνει η θερμοκρασία, ποιο ακριβώς είναι το κατάλληλο εύρος λειτουργίας, η απαιτούμενη πίεση και ο τρόπος που πρέπει να ασκείται για αποτελεσματικό φρενάρισμα.
Ο Felipe Massa σχολιάζει σχετικά:
Δεν ήταν η πρώτη φορά που είχαμε το φαινόμενο του στιλβώματος (σ.σ. εικόνα και αίσθηση γυαλίσματος) φέτος. Δεν είναι ωραίο, για να είμαι ειλικρινής, οπότε είναι κάτι πάνω στο οποίο ακόμα δουλεύουμε. Είναι αδύνατο να ζεστάνεις τα φρένα (σ.σ. της Carbone Industrie) στο βρεγμένο…
Ο Rob Smedley, μηχανικός του Massa, εξήγησε πως η αλλαγή δεν είναι κάτι εύκολο να γίνει, καθώς επηρεάζει τον σχεδιασμό του μονοθεσίου στην περιοχή των φρένων και μάλλον μια πιο μόνιμη λύση και πλήρης αλλαγή σε φρένα της Brembo θα πρέπει να περιμένει για την επόμενη χρονιά.
Το σχήμα, ο τρόπος τοποθέτησης και η θερμότητα που παράγεται από το σύστημα κάθε εταιρείας επηρεάζει και την αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου, οπότε μια απλή αλλαγή φρένων μπορεί να απαιτεί σημαντικές σχεδιαστικές αλλαγές στο ίδιο το μονοθέσιο.
Να υπενθυμίσουμε πως το θέμα είχε απασχολήσει ξανά τον Τύπο μετά την αναφορά του Lewis Hamilton στις κατατακτήριες του Spa. Τότε είχε προκύψει φαινόμενο στιλβώματος λίγο πριν τον γρήγορο γύρο του και ο Βρετανός αντιμετώπιζε προβλήματα στην ισορροπία και την απόδοση των φρένων. Πέρα από τα μηχανικά προβλήματα με τα φρένα που είχε σε Γερμανία και Ουγγαρία, ο Lewis είχε αναφερθεί και στο παρελθόν στο γεγονός ότι ο τρόπος φρεναρίσματος που απαιτείται με τα υλικά που χρησιμοποιούνται στη Mercedes δεν τον βολεύει. Τότε ο Lewis, σε αντίθεση με τον Massa, ήθελε τη χρήση φρένων της Carbone Industrie, ενώ ο Rosberg ήταν ευχαριστημένος με τη Brembo. Πλέον και οι δύο Mercedes χρησιμοποιούν τα προϊόντα της δεύτερης.