"Καινοτόμο" σύστημα ψύξης ο άσσος στο μανίκι της Ferrari;

Γράφει: Ανδρέας Αντωνόπουλος

"Καινοτόμο" σύστημα ψύξης ο άσσος στο μανίκι της Ferrari;

Το μικρό μέγεθος των sidepods της F14 T, σε συνδυασμό βεβαίως με την απουσία προβλημάτων κατά τη διάρκεια των δοκιμών της Jerez, έκαναν τους αναλυτές να πιστεύουν ότι η Ιταλική ομάδα κρύβει κάποιον άσσο στο μανίκι της, σε ό,τι έχει να κάνει με την ψύξη του περίπλοκου power unit που κινεί τα φετινά μονοθέσια.

Το Ιταλικό Autosprint ισχυρίζεται ότι η Ferrari έχει αντικαταστήσει τα κλασικά αλουμινένια ψυγεία με διαφορετικού τύπου, που χρησιμοποιούν μικροσωληνώσεις από τιτάνιο. Εικάζει μάλιστα ότι η Scuderia συνεργάζεται με την Αμερικάνικη Mezzo Technologies, που κατέχει ηγετική θέση στον συγκεκριμένο τομέα έρευνας.

Η τεχνολογία δεν είναι άγνωστη στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. H Audi με δελτίο τύπου τον περασμένο Μάιο ανακοίνωνε το “καινοτόμο” ψυγείο με τις 11.000 μικροσωληνώσεις που εξασφάλιζε μεγάλη βελτίωση στην αεροδυναμική απόδοση του R18 e-tron quattro. Αλλά και η ίδια η Mezzo Technologies εφοδίαζε με αντίστοιχα ψυγεία τα μονοθέσια του IRL, ξεκινώντας από την Andretti Green Racing το 2008. Το σχεδιασμένο από τη Dallara αυτοκίνητο του 2012 επέστρεψε σε πιο συμβατικές λύσεις, όμως την ίδια χρονιά άρχισε να ψιθυρίζεται ότι τουλάχιστον μία ομάδα της F1 είχε υιοθετήσει τη σχετική τεχνολογία.

audi r18etron radiator

Υπάρχει παλιότερη δήλωση του καθηγητή Μηχανολόγου Μηχανικού Kevin Kelly, εκ των συνιδρυτών της εταιρείας, ότι “Ελπίζουμε να ασχοληθούμε περισσότερο με την F1 στο μέλλον. Μέσα στα επόμενα χρόνια ευελπιστούμε να εισχωρήσουμε σε πιο εύρωστες αγορές με σκοπό την επέκταση των εσόδων μας και την αύξηση της κερδοφορίας μας.” Μάλιστα στο site της αναφέρεται, χωρίς περισσότερες λεπτομέρειες, ότι “η εδραίωση της Mezzo στους αγώνες υψηλών επιδόσεων μεγαλώνει, με πελάτες στο LeMans, την F1 κτλ”

Δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να επιβεβαιώσουμε σε ποιες περιπτώσεις η αντίστοιχη τεχνολογία έχει βρει εφαρμογή στην Formula 1.

mezzo irl radiator

Περιέργως ούτε ο Craig Scarborough, δημοσιογράφος, σχεδιαστής και ειδικός σε θέματα τεχνολογίας Formula 1 δεν φαίνεται να γνωρίζει κάτι τέτοιο.

Μάλιστα σε φετινή του ανάλυση, για λογαριασμό του F1 Racing και μιλώντας στον Peter Windsor για τις αυξημένες ανάγκες ψύξης που υπάρχουν φέτος, είπε προφητικά: “Θα μπορούσαμε να περιγράψουμε τα ψυγεία της F1 σαν αρκετά συμβατικά, όσον αφορά τις αλουμινένιες σωληνώσεις, παρόλο που αυτές είναι περίπλοκες στον σχεδιασμό τους. Ακόμα δεν έχουμε δει την επανάσταση, πχ carbon νανοτεχνολογία ή κάτι έξυπνο που πραγματικά θα βελτίωνε την ψύξη και θα την πέρναγε σε ένα άλλο επίπεδο. Αν κάποιος το κατάφερνε αυτό θα είχε τεράστιο πλεονέκτημα.” (δείτε το σχετικό απόσπασμα στο 4:30)

SHARE THIS