Ιπποδύναμη και Απόδοση των κινητήρων turbo

Ποια είναι η ιπποδύναμη των μονοθεσίων της F1 για το 2014; Πόσο αποδοτικοί είναι οι κινητήρες turbo; Ποιες οι διαφορές σε ισχύ σε σχέση με το 2013; Ερωτήματα που έμμεσα βρίσκουν την απάντηση τους μετά τις αστοχίες των MGU-K των μονοθεσίων της Mercedes στον αγώνα του Canada.

Οι διαδοχικές αστοχίες των μονάδων MGU-K στα μονοθέσια των Rosberg και Hamilton στον αγώνα του Canada μας δίνουν τη δυνατότητα να εκτιμήσουμε την ιπποδύναμη των μονοθεσίων για το 2014. Επίσης έχουμε την ευκαιρία για μία πρώτη εκτίμηση της ενεργειακής απόδοσης των μονάδων πρόωσης (Power Units – PU) καθώς και του συνδυασμού του κινητήρα turbo, μονάδας MGU-H.

Εστιάζουμε στην τελική ταχύτητα του μονοθέσιου του Nico Rosberg πριν και μετά την αστοχία του MGU-K. Εξετάζουμε τις περιόδους όπου ο Rosberg προσπαθούσε να διατηρήσει την πρώτη θέση. Πριν την αστοχία από τον ομόσταβλο του Lewis Hamilton και μετά από τους διώκτες του.

Θεωρούμε ότι η μονάδα MGU-K αποδίδει 120kW. Η τελική ταχύτητα ενός οχήματος γνωρίζουμε από τη φυσική ότι είναι ανάλογη της ισχύος στην τρίτη περίπου δύναμη. Από τα πλάνα του αγώνα παρατηρούμε μία διαφορά ταχύτητας 25~27 km/h. Ενώ η τελική ταχύτητα του μονοθέσιου του Nico Rosberg μετά την αστοχία είναι περίπου 300km/h.

Μετά από πράξεις η ιπποδύναμη του κινητήρα της Mercedes προκύπτει ίση με 580HP ή 432.5kW. Η εκτίμηση αυτή έχει διακύμανση της τάξης των 25HP. Λαμβάνοντας υπόψη τη μέγιστη παροχή καυσίμου στον κινητήρα (100kgr/h) προκύπτει μία απόδοση για τον κινητήρα, υποβοηθούμενου από το MGU-H, περίπου ίση με 36.5%. Η εκτίμηση της ενεργειακής απόδοσης έχει διακύμανση της τάξης του 1.6%. Η τιμή αυτή της ενεργειακής απόδοσης είναι πολύ υψηλή και προσεγγίζει τις τιμές των πλέον σύγχρονων κινητήρων diesel.

Η συνολική ιπποδύναμη των PU των Mercedes πριν την αστοχία των MGU-K για τον αγώνα του Canada εκτιμάται ίση με 730HP. Μία ισχύς που δεν απέχει και ιδιαίτερα από την απόδοση του κορυφαίου ατμοσφαιρικού κινητήρα V8 και του συστήματος KERS του 2013.