Μόλις πριν λίγες ημέρες η Opel μας παρουσίαζε φωτογραφίες από δοκιμαστικά πρωτότυπα του νέου Corsa, τα οποία βέβαια ήταν καλυμμένα από έντονο καμουφλάζ. Τώρα ήρθε και η σειρά των επίσημων φωτογραφιών του τελικού μοντέλου, που μας δίνουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το σχεδιασμό και τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, λίγους μήνες πριν την έναρξη των πωλήσεων, στα τέλη του έτους.

Νέο ή facelift;

Η βασική αρχιτεκτονική του πλαισίου είναι κοινή με τον προκάτοχο (και με το Grande Punto, θυμάστε;). Η Opel βέβαια μας ενημερώνει ότι δεν έχει μεταφερθεί αυτούσιο ούτε ένα τμήμα του. Νέα είναι και η γεωμετρία των αναρτήσεων, το εμπρός υποπλαίσιο, το ηλεκτρικό τιμόνι, οι κινητήρες, τα κιβώτια και το εσωτερικό.

Η καταγωγή του νέου Corsa όμως φαίνεται και με γυμνό μάτι. Μπορεί όλες οι εξωτερικές επιφάνειες να είναι νέες, αλλά με μια πρόχειρη ματιά καταλαβαίνεις ότι το περίγραμμα των θυρών και οι γυάλινες επιφάνειες είναι πανομοιότυπα με του προηγούμενου. Ουσιαστικά μιλάμε για μια πολύ εκτεταμένη αναβάθμιση του Corsa D σε όλα τα επίπεδα.

Η σχεδίαση

Οι βασικές αλλαγές εντοπίζονται στο μπροστινό μέρος. Η μάσκα έχει κατέβει χαμηλά και χωρίζεται στα δύο από μια οριζόντια χρωμιωμένη μπάρα, ενώ, αντίθετα, τα φωτιστικά σώματα έχουν τοποθετηθεί ψηλότερα. Το σύνολο έχει έντονες αναφορές στο μικρότερο ADAM και το Flextreme GT/E Concept του 2010, με το καπό να έχει χαμηλώσει προς όφελος της προστασίας των πεζών.

Πίσω ο σχεδιασμός μιμείται τα Astra και Astra GTC, ενώ παρά τους περί του αντιθέτου ισχυρισμούς της Opel, οι διαφορές ανάμεσα στην τρίθυρη και την πεντάθυρη έκδοση δεν είναι τόσο διακριτές όσο στο παρελθόν.

Στο προφίλ η εικόνα είναι πολύ πιο κοντά στην ήδη γνώριμη, αφού το βάρος της ανανέωσης του βασικού σχεδίου (που πρωτοκυκλοφόρησε πριν από 7 χρόνια) σηκώνουν δύο έντονες πτυχώσεις, η μία στο ύψος των ώμων και η άλλη πάνω απ’ το μαρσπιέ.

[inpost_nivo slide_width=”565″ slide_height=”380″ thumb_width=”113″ thumb_height=”75″ post_id=”4439″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”200″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”0″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1404900748248″]

Και από μέσα;

Στο εσωτερικό πραγματικά η σχεδίαση είναι εντελώς καινούρια. Η βασική διάταξη του ταμπλό μιμείται αυτή του ADAM, οι στρογγυλοί αεραγωγοί όμως έχουν αντικατασταθεί από οριζόντιους. Οι διακόπτες στην κεντρική κονσόλα είναι εμφανώς λιγότεροι, ενώ από την κορυφή της απουσιάζει πλέον η χαρακτηριστική οθόνη πολλαπλών ενδείξεων που υπήρχε εκεί ήδη από τη δεύτερη γενιά, πριν από 20 χρόνια.

Σχετικά χαμηλά τοποθετημένη η οθόνη αφής 7 ιντσών του infotainment system, που προσφέρει όλες τις δυνατότητες συνδεσιμότητας που θα περίμενε κάποιος. Το σύστημα είναι συμβατό με συσκευές iOS και Android (τις οποίες χρησιμοποιεί για την πλοήγηση) και ο χειρισμός του μπορεί να γίνει μέσω φωνητικών εντολών.

Οι χώροι παραμένουν ουσιαστικά αμετάβλητοι, αλλά τα καθίσματα προσφέρουν καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ διατίθεται πακέτο διακριτικού εσωτερικού φωτισμού και μια πανοραμική γυάλινη οροφή. Γενικά ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα αναβαθμισμένος, με πληθώρα συστημάτων άνεσης και ασφάλειας. Το σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος με κάμερα οπισθοπορείας, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, αναγνώρισης της οδικής σήμανσης είναι μόνο μερικά από αυτά. Όλες οι εκδόσεις θα εξοπλίζονται με θερμαινόμενο παρμπρίζ, αλλά οι οριστικές εκδόσεις και ο εξοπλισμός τους δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα.

Πλαίσιο – Αναρτήσεις

Οι σημαντικότερες όμως αλλαγές βρίσκονται κάτω από την επιφάνεια. Οι στόχοι της Opel ήταν να φτάσει την ποιότητα κύλισης του VW Polo και την οδηγική απόλαυση που προσφέρει ένα Ford Fiesta. Όπως αναφέραμε και παραπάνω το πλαίσιο έχει ανασχεδιαστεί, όπως και η γεωμετρία των αναρτήσεων, ενώ το σύστημα ηλεκτρικής υποβοήθησης, που μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του οχήματος, είναι νέο και προσφέρει μεγαλύτερη ακρίβεια. Το κέντρο βάρους έχει μετατοπιστεί 5 χιλιοστά χαμηλότερα και το μπροστινό υποπλαίσιο είναι πιο άκαμπτο.  Η Opel υπόσχεται ότι το σύνολο της οδηγικής εμπειρίας θα παραπέμπει σε μεγαλύτερα και ακριβότερα αυτοκίνητα, ενώ βελτιωμένο θα είναι και το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Ο αγοραστής θα μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε δύο εκδόσεις, Sport και Comfort, με διαφορετικές ρυθμίσεις σε ελατήρια, αμορτισέρ και σύστημα διεύθυνσης, με την πρώτη να στοχεύει σε πιο άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού και τη δεύτερη, προφανώς, να προσανατολίζεται σε υψηλότερα επίπεδα παρεχόμενης άνεσης.

Under the hood

Στη γκάμα των κινητήρων περίοπτη θέση έχει ο νέος τρικύλινδρος 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Το αλουμινένιο σύνολο, απόδοσης 90 ή 115 ίππων ανάλογα με την έκδοση, εφοδιάζεται με σύστημα start/stop, πληροί τις νόρμες εκπομπής καυσίμων Euro 6 και υπόσχεται ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα θορύβου και ομαλή λειτουργεία χωρίς κραδασμούς. Νέος είναι και ο επίσης τουρμπάτος 1.4άρης 100 ίππων, ενώ προσφέρονται αναβαθμισμένοι ατμοσφαιρικοί 1.2 και 1.4 λίτρων. Η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων περιλαμβάνει τον 1.3 CDTI σε εκδόσεις 75 και 95 hp.

Ο χιλιάρης συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Εξατάχυτα είναι τόσο το κλασικό αυτόματο όσο και το Easytronic 3.0 (το οποίο είναι ένα κανονικό μηχανικό κιβώτιο χωρίς πεντάλ συμπλέκτη). Υπάρχει σίγουρα και ένα χειροκίνητο 5 ταχυτήτων, αφού αναφέρεται στο δελτίο τύπου μαζί με τον 1.3 CDTI, αλλά δεν έχουν ανακοινωθεί όλοι οι δυνατοί συνδυασμοί.

Διαθέσιμο στο τέλος του χρόνου

Η επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα θα γίνει στην έκθεση του Παρισιού τον Οκτώβριο, ενώ οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν αμέσως μετά. Προς την άνοιξη θα παρουσιαστούν κάποιες νέες εκδόσεις χαμηλών ρύπων, ενώ προς το τέλος του 2015 αναμένεται να κάνει την εμφάνισή της η έκδοση OPC.