Μετά από αρκετούς μήνες με επίσημα teasers και “κατασκοπευτικές” φωτογραφίες, ήρθε η ώρα της αποκάλυψης για την τρίτη γενιά Smart fortwo και το μεγαλύτερο αδερφάκι του που αναβιώνει το όνομα forfour.

Προϊόν από κοινού εξέλιξης με τη Renault, μοιράζεται περίπου το 70% των τμημάτων του με το νέο Twingo που παρουσιάστηκε πριν λίγους μήνες. Με το Twingo θα μοιράζεται και τη γραμμή παραγωγής στη Σλοβενία, τουλάχιστον το forfour, αφού το fortwo θα κατασκευάζεται στο ίδιο εργοστάσιο που κατασκευάζονταν και οι προηγούμενες γενιές, στο Hambach της Λωρραίνης.

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”375″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”4942″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”100″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”1″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1405627234180″]

Μοιάζει με Smart;

Ναι! Τα νέα μοντέλα είναι ευθέως αναγνωρίσιμα ως Smart. Μόνο και μόνο ο βαμμένος με διαφορετικό χρώμα κλωβός Tridion δεν αφήνει περιθώρια για σύγχυση. Σχεδόν όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα του λιλιπούτειου αυτοκινήτου, όπως το γνωρίζουμε από το 1998, έχουν μεταφερθεί και στη νέα γενιά, αλλά τα φωτιστικά σώματα είναι αρκετά μεγαλύτερα και τετραγωνισμένα. Αυτό που έχει αλλάξει είναι το monospace σχήμα – πλέον διακρίνονται ξεκάθαρα δύο ξεχωριστοί όγκοι.

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”375″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”4942″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”100″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”2″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1405627234180″]

Μοιάζει και με Twingo…

Περνώντας στο εσωτερικό η εικόνα παραπέμπει στο Twingo και η συγγένεια που κρύβεται με επιτυχία εξωτερικά, γίνεται εύκολα αντιληπτή. Η βασική διάταξη, ο πίνακας οργάνων και σχεδόν όλοι οι διακόπτες είναι κοινοί. Πάντως ούτε ένα (ορατό) τμήμα του ταμπλό δεν φαίνεται να έχει μεταφερθεί αυτούσιο, ενώ οι χρωματισμοί είναι ακόμα πιο έντονοι – οι διχρωμίες που προσφέρονται, σε κάποιες περιπτώσεις θα λέγαμε ότι… βγάζουν μάτι. Το πάνω μέρος του ταμπλό έχει υφασμάτινη επένδυση, όμοια με των καθισμάτων, ενώ τα χαμηλότερα τμήματα και τα panels των θυρών μπορούν να είναι μαύρα ή, για τους αρκετά τολμηρούς, ολόλευκα.

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”375″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”4942″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”100″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”1″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”3″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo” sc_id=”sc1405627234180″]

Στο forfour η διαμόρφωση του πίσω καθίσματος είναι αποκλειστικά τετραθέσια, αφού στη θέση του μονοκόμματου “πάγκου” του Twingo, εδώ βρίσκουμε δύο ξεχωριστές θέσεις που χωρίζονται από έναν χώρο για μικροαντικείμενα και θήκες για ποτήρια. Προαιρετικά προσφέρεται και η υφασμάτινη ανοιγόμενη οροφή (πανομοιότυπη με του Renault).

Μηχανικά μέρη

Ο κινητήρας βεβαίως παραμένει στο πίσω μέρος. Ήταν από τις βασικές προϋποθέσεις που έθεσε η Smart κατά τη συνεργασία με τη Renault.

Κάτω από τον χώρο αποσκευών λοιπόν βρίσκουμε τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες απόδοσης 60, 71 και 90 ίππων (ο τελευταίος με υπερσυμπιεστή) ενώ η μετάδοση γίνεται είτε από πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, είτε από αυτόματο διπλού συμπλέκτη. Αργότερα αναμένεται η παρουσίαση μιας αμιγώς ηλεκτροκίνητης έκδοσης.