Έχει δίκιο ο Massa να είναι δυσαρεστημένος με τη στρατηγική της Ferrari;

Τη δυσαρέσκειά του εξέφρασε ο Felipe Massa για τις στρατηγικές επιλογές της – σύντομα πρώην – ομάδας του.

Ο Βραζιλιάνος έμεινε μετά το τέλος του αγώνα να απορεί για ποιο λόγο δεν επιλέχθηκε η μαλακή γόμα για το τελευταίο του stint, όπως έγινε για το μονοθέσιο του teammate του, Fernando Alonso. Το f1fanatic με μια όμορφη ανάλυση προσπαθεί να ξεκαθαρίσει τα πράγματα.

O Pat Fry από πλευράς Ferrari εξηγεί: “Αρχικά είχαμε σκεφτεί να κάνουμε αγώνα ενός pitstop, αλλά όταν συνειδητοποιήσαμε ότι ο ρυθμός με τον οποίον φθειρόταν η μεσαία γόμα στο δεύτερο stint δεν θα μας επέτρεπε να φτάσουμε ως το τέλος, κάνοντας ανταγωνιστικούς χρόνους και με τα στοιχεία από το σύστημα εξομοίωσης να συνηγορούν σε αυτό, είπαμε στον Fernando και στον Felipe να οδηγήσουν στο όριο, γιατί θα χρειαζόταν να κάνουν και δεύτερο pitstop.”

“Καταφέραμε να φτάσουμε στον 44ο γύρο με τον Fernando, που σήμαινε ότι θα μπορούσε να τρέξει με τα μαλακά μέχρι το τέλος του αγώνα. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να κάνουμε το ίδιο με τον Felipe, και επιλέξαμε να μην ρισκάρουμε στην περίπτωσή του, κρατώντας τον με τα μεσαία. Ήταν πραγματικά κρίμα.”

Το πρόβλημα είναι ότι τα στοιχεία δεν δείχνουν να συμφωνούν με τον Fry και μάλλον δικαιώνουν τον Felipe. Ο Massa πραγματοποίησε τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών στον 38ο γύρο, και παρόλο που, πράγματι, αυτό σήμαινε ότι θα έπρεπε να μείνει με τα μαλακά Pirelli για 6 γύρους περισσότερο απ’ ότι ο Alonso, πρακτικά αυτό μεταφράζεται σε stint 17 γύρων. Το πρώτο stint του Massa με τα μαλακά ελαστικά (στην αρχή του αγώνα) κράτησε 18 γύρους, συνεπώς η ομάδα γνώριζε ότι η γόμα θα άντεχε.

Συν τοις άλλοις, με σχεδόν 1″ το γύρο πιο γρήγορους χρόνους με τη μαλακή γόμα, θεωρείται πολύ πιθανό ότι θα είχε περάσει τον Vergne και θα έμενε μπροστά από τον Fernando.

Ποιος ο λόγος όμως που η Ferrari επέλεξε αυτή τη στρατηγική για τον ν2 οδηγό της; Βαθμολογικά ο Alonso δεν κυνηγάει τίποτα, ενώ για την ίδια την ομάδα θα έπρεπε να είναι αδιάφορο ποιος από τους δύο πιλότους της θα έφερνε βαθμούς για το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Θέλησε λοιπόν να τον τιμωρήσει για την παράβαση του team order στην Ιαπωνία ή μήπως απλά δε τον εμπιστευόταν όσο τον Alonso στο να της εξασφαλίσει τους απαραίτητους, για τη 2η θέση στην κατάταξη των ομάδων, πόντους; Και αν ισχύει το δεύτερο, την αδικείτε;