Σε τρεις ταυτόχρονες εκδηλώσεις σε Ισπανία, Ιαπωνία και Η.Π.Α. έγινε η παρουσίαση του νέου MX-5, με το show να πλαισιώνουν οι Duran Duran και δεκάδες χιλιάδες θεατών να παρακολουθούν μέσω live streaming.

Η αποκάλυψη όμως της τέταρτης γενιάς ενός από τα πιο εμβληματικά μοντέλα των τελευταίων 30 χρόνων θα ήταν από μόνη της σπουδαίο γεγονός. Το αυτοκίνητο που όχι απλά αναβίωσε, αλλά επαναπροσδιόρισε την κατηγορία των μικρών, προσιτών roadsters το 1989, έχει καταφέρει στα χρόνια που ακολούθησαν να γίνει το πιο καλοπουλημένο σπορ διθέσιο όλων των εποχών, σκορπίζοντας χαμόγελα στους σχεδόν 1.000.000 τυχερούς ιδιοκτήτες.

Το είδαμε! Μας άρεσε;

Το νέο MX-5 λοιπόν μπήκε στη σκηνή και… μας προκάλεσε ένα μικρό μούδιασμα. Είναι δύσκολο να περιγραφεί ακριβώς αυτή η αίσθηση, αλλά ξαφνικά ήταν σαν τα NB και NC δεν είχαν παρουσιαστεί ποτέ και είχαμε τώρα μπροστά μας μια διαφορετικού τύπου εξέλιξη του πρώτου Miata, που προχωρούσε κρυφά σε κάποιο παράλληλο σύμπαν.

Οι απαλές καμπύλες και τα οβάλ φώτα του προηγούμενου, του έδιναν μια φιλική και ευγενική όψη. Κάτι σαν κουτάβι. Σου έκλεινε μεν το μάτι παιχνιδιάρικα, αλλά ταυτόχρονα σου χαμογελούσε.

Αυτό εδώ δείχνει “κακό”! Το ρύγχος έχει μακρύνει και χαμηλώσει πολύ. Τα “μάτια” έχουν αγριέψει και πλέον αντί να σου χαμογελά, νομίζεις ότι σου δείχνει τα δόντια του.

Όλες οι επιφάνειες είναι πλέον πιο ανάγλυφες, κάνοντας ένα ενδιαφέρον παιγνίδι με τις αντανακλάσεις του φωτός, δημιουργώντας μια διαρκή αίσθηση κίνησης.

Δεν ξέρουμε ακόμα αν μας αρέσει. Από τη μία ήταν μάλλον ευχάριστη έκπληξη η διάθεση της Mazda να ρισκάρει, κινούμενη σε διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που ακολουθούσε με κάθε νέα γενιά MX-5 έως τώρα. Από την άλλη όμως εκείνο το μούδιασμα δε λέει να φύγει.

Δίαιτα, γυμναστήριο και επιστροφή (;) στις ρίζες.

Στη διάρκεια της εξέλιξης του ND, η Mazda είχε σαν στόχο να αντιστρέψει την πορεία αύξησης διαστάσεων και βάρους που ακολουθούσαν λίγο πολύ όλα τα σύγχρονα οχήματα, προσπαθώντας να ικανοποιήσουν τις ολοένα και μεγαλύτερες απαιτήσεις για παθητική ασφάλεια και εξοπλισμό άνεσης.

Το νέο Miata δεν είναι απλά ελαφρύτερο αλλά και μικρότερο. Για την ακρίβεια είναι το πιο μικρό MX-5 που έχει κατασκευαστεί ποτέ!

Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος πιο κοντά στην καμπίνα, ενώ τα φτερά, το καπό και οι ενισχύσεις του πίσω προφυλακτήρα είναι αλουμινένια, ενώ ακόμα και η κουκούλα έχει υποστεί δίαιτα. Το αποτέλεσμα είναι βάρος χαμηλότερο κατά 100 κιλά σε σχέση με το NC και και το κέντρο βάρους να βρίσκεται χαμηλότερα από ποτέ.

Σε ότι έχει να κάνει με τις τεχνικές προδιαγραφές, η Mazda για την ώρα δεν ανακοινώνει πολλές λεπτομέρειες. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και μια διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ ο κινητήρας SKYACTIV-G άμεσου ψεκασμού είναι τοποθετημένος κατά τον διαμήκη άξονα, είναι άγνωστου κυβισμού (φήμες μιλάνε για δίλιτρο σύνολο). Σε κάθε περίπτωση θα συνδυάζεται με εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Για την πέδηση θα φροντίζουν αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός (συμβατικοί πίσω), ενώ το τιμόνι θα έχει ηλεκτρική υποβοήθηση.

Από μέσα άνεση…

Στο εσωτερικό ήρθε επιτέλους η πολυπόθητη αναβάθμιση, τόσο σε σχεδιασμό, όσο και σε υλικά και προσοχή στη λεπτομέρεια. Θυμίζει αρκετά εκείνο του Mazda2, αλλά αυτό δεν είναι καθόλου κακό, ειδικά από τη στιγμή που πετυχημένες επεμβάσεις τονίζουν τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του μοντέλου.

Σύμφωνα με την εταιρεία έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση των επιβατών όταν η οροφή είναι ανοιχτή, μέσω της μελέτης της ροής του αέρα και της τοποθέτησης ηχείων στα προσκέφαλα των καθισμάτων.

Φυσικά θα προσφέρονται όλα τα μοντέρνα συστήματα συνδεσιμότητας που περιμένει πια κανείς από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, ενώ πολλές θα είναι και οι δυνατότητες εξατομίκευσης του διακόσμου.

Αυτά για την ώρα και σίγουρα θα επανέλθουμε με περισσότερες πληροφορίες, καθώς αυτές θα αποκαλύπτονται. Στο μεταξύ γράψτε μας τις πρώτες σας εντυπώσεις από το νέο MX-5 στα σχόλια κάτω από το άρθρο!

[inpost_nivo slide_width=”545″ slide_height=”380″ thumb_width=”109″ thumb_height=”75″ post_id=”14750″ skin=”light” transition_effect=”fade” transition_speed=”10″ autoslide=”15000″ control_nav=”1″ control_nav_thumbs=”1″ direction_nav=”0″ direction_nav_hide=”0″ controlNavThumbs=”0″ random_start=”0″ pause_on_hover=”1″ show_description=”1″ box_rows=”4″ box_cols=”8″ slices=”15″ start_slide=”0″ id=”” random=”0″ group=”0″ show_in_popup=”0″ album_cover=”” album_cover_width=”200″ album_cover_height=”200″ popup_width=”800″ popup_max_height=”600″ popup_title=”Gallery” type=”nivo”][/inpost_nivo]