schumacher_monaco

Ο Michael Schumacher δε μπορεί να αφήσει τον κόσμο σε ησυχία… τουλάχιστον όχι όσο είναι ανταγωνιστικός. Η ποινή που δέχθηκε στο Μονακό για το προσπέρασμα στον Alonso έχει διχάσει τον κόσμο και η συνέχεια στο δικαστήριο εφέσεων θα είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Το F1 GRIP καταθέτει τη δική του άποψη.

Αρχικά πρέπει να αναφέρουμε τον πιό σχετικό κανονισμό, δηλαδή αυτό που αναφέρεται στο άρθρο 40.13, και αυτός ορίζει ότι “όταν ο αγώνας τελειώνει με αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτό μπαίνει στα pits στον τελευταίο γύρο και τα μονοθέσια τερματίζουν τον αγώνα χωρίς προσπέρασμα”. Η ποινή σαφέστατα στηρίζεται σε αυτό το άρθρο του κανονισμού και από κει και πέρα αρχίζουν τα περίεργα…

Είναι γεγονός ότι με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits βγαίνουν πράσινες σημαίες στην πίστα. Η πράσινη σημαία σημαίνει ότι έχουμε κανονικά αγώνα. Οι ομάδες έχουν λάβει επισήμως το σήμα “πίστα καθαρή, το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει στα pits σε αυτό το γύρο” στην αρχή του τελευταίου γύρου. Δεν δηλώνεται ότι, επειδή συνεχίζει ο κίνδυνος στην πίστα, ο αγώνας ολοκληρώνεται υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό είναι και το επιχείρημα του Ross Brawn, όπως και το ότι όλοι οι οδηγοί έδειξαν να αγωνίζονται κανονικά για τα τελευταία 500 μέτρα.

Είναι πολύ ενδιαφέρουσα η διάκριση που κάνει ο Brawn μετάξύ “λήξης αγώνα υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας” και “λήξης περιόδου αυτοκινήτου ασφαλείας στον τελευταίο γύρο”. Το θέμα είναι:

1. Τη δέχονται οι αγωνoδίκες αυτή τη διάκριση ή θεωρούν πως με το που περάσει το αυτοκίνητο ασφαλείας τα pits στον προτελευταίο γύρο αυτομάτως ο αγώνας λήγει με καθεστώς safety car?

2. Αν ισχύει η διάκριση των δύο καταστάσεων, ποιά από τις δύο εννοούσαν να επιβάλουν οι αγωνοδίκες στο Μονακό?

3. Ό,τι και να ισχύει, γιατί ο αγώνας ξανάρχισε με πράσινες σημαίες και όχι με κίτρινες, που έτσι κι αλλιώς επιβάλουν απαγόρευση προσπεράσεων?

Νέος κανονισμός για φέτος ορίζει πως με την είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας στα pits οι οδηγοί μπορούν να αγωνιστούν κανονικά, αφού περάσουν μια λευκή γραμμή που έχει τοποθετηθεί στην πίστα λίγο πριν την είσοδο του Pitlane. Αυτό έγινε για να αποφευχθούν κατά το δυνατόν τα παραδοσιακά απότομα φρεναρίσματα και ο αγώνας να επανεκκινά νωρίτερα. Ο Schumacher περνάει τον Alonso μετά από αυτή τη γραμμή. Ο Brawn στηρίζει την υπόθεσή του επίσης στο γεγονός ότι σε αντίστοιχη φάση στην Αυστραλία το 2009 ο αγώνας τερμάτισε με πίνακες “Safety Car” και κίτρινες σημαίες, αφού το αυτοκίνητο ασφαλείας και πάλι είχε μπει στα pits στον τελευταίο γύρο. Παρακάτω βλέπετε στις δύο εικόνες τόσο τη στιγμή που ο Schumacher περνάει την ειδική γραμμή που λέγαμε, όσο και τον τερματισμό του Button πέρυσι στην Αυστραλία, με τις ειδικές πινακίδες “SC – Safety Car” στον τοίχο των pits.

schumacher_alonso_monaco button_australia_2009

Θεωρούμε πιθανότερο απ’όλα οι αγωνοδίκες να μην μπήκαν καν στη διαδικασία να ασχοληθούν με τη λεπτή αυτή διάκριση και για να μην έχουν τραβήγματα θέλησαν να λήξουν τον αγώνα με το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όμως, είτε κατά λάθος είτε επίτηδες, βγήκαν οι πράσινες σημαίες και η επίσημη ανακοίνωση που πήραν οι ομάδες ήταν απλά ότι η περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας λήγει σε αυτό το γύρο, οπότε αφήνεται το παράθυρο και η MercedesGP απλά το εκμεταλλεύεται.

Κατά τη γνώμη μας οι αγωνοδίκες είναι έκθετοι με το πώς διαχειρίστηκαν το θέμα εκείνη τη στιγμή και τώρα μπαίνουν σε περιπέτειες. Είναι πολύ πιθανό, όπως έγινε και σε αντίστοιχες περιπτώσεις διχασμού ερμηνειών, να αναθεωρηθεί ο κανονισμός.