Η Volvo, που διαχρονικά έχει συνδέσει την επωνυμία της με την ασφάλεια, ετοιμάζεται να περιορίσει την τελική ταχύτητα όλων των μοντέλων της. Στόχος να μην σκοτωθεί ή τραυματιστεί σοβαρά κανένας επιβάτης νέου οχήματος της σουηδικής φίρμας.

Συνειδητοποιώντας ότι οι τεχνολογικές εξελίξεις από μόνες τους δεν είναι ικανές για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, η Volvo σκοπεύει, με αυτόν τον τρόπο, να επέμβει δραστικά στη συμπεριφορά του οδηγού.

«Οι άνθρωποι κατανοούν τους κινδύνους από τα φίδια, τις αράχνες και τα ύψη. Από την ταχύτητα όχι και τόσο,» λέει ο Jan Ivarsson, ένας από τους κορυφαίους ειδικούς της Volvo σε θέματα ασφάλειας.

Håkan Samuelsson, πρόεδρος και CEO της Volvo

«Συχνά οδηγούν υπερβολικά γρήγορα δεδομένων των κυκλοφοριακών συνθηκών και έχουν κακή προσαρμογή σε σχέση με αυτές τις συνθήκες και τις ίδιες τις οδηγικές ικανότητές τους. Πρέπει να ενθαρρύνουμε μια καλύτερη συμπεριφορά και να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να αντιληφθούν και να κατανοήσουν ότι η υπερβολική ταχύτητα είναι επικίνδυνη.»

Η Volvo εξετάζει επίσης τεχνολογίες «έξυπνου» ελέγχου της ταχύτητας μέσω τεχνολογιών γεωγραφικής οριοθέτησης. Έτσι η ταχύτητα θα μπορούσε να προσαρμόζεται αυτόματα σε περιοχές γύρω από σχολεία ή νοσοκομεία.


«Οι άνθρωποι κατανοούν τους κινδύνους από τα φίδια, τις αράχνες και τα ύψη. Από την ταχύτητα όχι και τόσο…»

«Θέλουμε να ξεκινήσουμε τη συζήτηση σχετικά με το εάν οι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν το δικαίωμα, ή ακόμα και την υποχρέωση, να εγκαθιστούν στα αυτοκίνητα τεχνολογίες που αλλάζουν τη συμπεριφορά των οδηγών, ώστε να αντιμετωπιστούν θέματα όπως η υπερβολική ταχύτητα, η οδήγηση υπό την επήρεια ουσιών ή η διάσπαση προσοχής,» αναφέρει ο Håkan Samuelsson, Πρόεδρος και CEO της Volvo.

«Δεν έχουμε απόλυτη απάντηση σε αυτή την ερώτηση. Πιστεύω όμως ότι πρέπει να ηγηθούμε της συζήτησης και να δείξουμε το δρόμο.»