Το Αυτοκινητοδρόμιο των Αδελφών Rodriguez στο Μεξικό βρίσκεται περίπου 2.200 μέτρα επάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, κάτι που σημαίνει πως τα μονοθέσια θα αγωνιστούν σε υψόμετρο πολύ μεγαλύτερο από οποιαδήποτε άλλης πίστας.

Συγκριτικά, το Interlagos στη Βραζιλία που είναι ο δεύτερος πιο «ορεινός» προορισμός στο καλεντάρι, βρίσκεται τρεις φορές χαμηλότερα από το Autodromo Hermanos Rodriguez.

Το υψόμετρο μπορεί να επηρεάσει ένα μονοθέσιο Formula 1 σε αρκετούς τομείς, και με διαφορετικούς τρόπους. Η κύρια αιτία είναι η αλλαγή της πυκνότητας του ατμοσφαιρικού αέρα, που μικραίνει όσο απομακρυνόμαστε από το έδαφος.

Αεροδυναμική απόδοση

Επειδή ο αέρας είναι αρκετά πιο αραιός, οι αντιστάσεις που βρίσκει ένα μονοθέσιο όταν κινείται μέσα του είναι μικρότερες. Μαζί με τις αντιστάσεις όμως, μειώνεται και η κάθετη δύναμη που μπορεί να παραχθεί. Έτσι οι ομάδες αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν πολύ μεγαλύτερες κλίσεις στις πτέρυγες σε σχέση με αυτές που θα έβαζαν σε μία πίστα αντίστοιχης χάραξης, αλλά σε χαμηλό υψόμετρο.

Μπορεί λοιπόν οι ομάδες να τρέχουν με το αεροδυναμικό πακέτο για παράδειγμα του Μονακό, το οποίο σε δεδομένα Μεξικού να παράγει τις ίδιες αντιστάσεις με το αντίστοιχο της Monza.

Ψύξη

Λόγω του ότι ο αέρας είναι πιο αραιός, οι αγωγοί ψύξης που χρησιμοποιούνται συνήθως τόσο για τα φρένα όσο και για τον κινητήρα δεν επαρκούν στο Μεξικό. Οι ομάδες θα αναγκαστούν να χρησιμοποιήσουν μεγαλύτερα brake ducts και ανοίγματα στα ψυγεία, κάτι που ναι μεν θα τους βοηθήσει στην αξιοπιστία, αλλά θα τους ζημιώσει στην αεροδυναμική απόδοση. Πόσο θα τους ζημιώσει; Άγνωστο, γιατί όπως είπαμε παραπάνω η μειωμένη αντίσταση του αέρα στα μεγάλα υψόμετρα σημαίνει ότι εδώ ισχύουν άλλοι κανόνες, τους οποίους οι μηχανικοί συνάντησαν για πρώτη φορά πέρυσι.

Κινητήρας

Εξαιτίας της μικρότερης περιεκτικότητας σε οξυγόνο, το μείγμα καύσης των κινητήρων γίνεται λιγότερο εκρηκτικό, άρα η απόδοση μειώνεται. Για να διατηρηθεί απόδοση στα ίδια επίπεδα, το turbo (που είναι υπεύθυνο για την εισαγωγή του αέρα στον κινητήρα) θα πρέπει να δουλέψει σε υψηλότερο όριο περιστροφής, θέτοντας έτσι σε κίνδυνο τη συνολική αξιοπιστία.