Πριν από περίπου δύο εβδομάδες, η Honda έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο το οποίο απεικόνιζε τη μονάδα ισχύος με την οποία θα επιστρέψει του χρόνου στη Formula 1.

O Craig Scarborough, γνωστός στον κόσμο της F1 για τις τεχνικές αναλύσεις του, εξέφρασε την άποψή του σχετικά με το νέο κινητήρα, βασιζόμενος στις εικόνες που δημοσίευσε η Honda. Μιλώντας λοιπόν στη διαδικτυακή εκπομπή του Peter Windsor, ο «Scarbs» εξετάζει τη μονάδα ισχύος όσο του επιτρέπουν οι διαθέσιμες φωτογραφίες.

O Scarborough επισημαίνει από την αρχή πως οι εικόνες που δημοσίευσε η Honda είναι επεξεργασμένες, και δεν αντιπροσωπεύουν απαραίτητα την πραγματικότητα. Παρόλα αυτά, κάποια καίρια σημεία του κινητήρα, όπως το μπλοκ, απεικονίζονται με σχετική ακρίβεια.

Όσον αφορά την αρχιτεκτονική του συνόλου, ο Scarborough παρατηρεί πως το turbo είναι τοποθετημένο στο πίσω μέρος, κάτι που παραπέμπει στον κινητήρα της Renault.

Επιπλέον η MGU-K (σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας), που στη φωτογραφία είναι το «στρογγυλεμένο» κομμάτι που διακρίνεται στα πλαϊνά, κάτω από το “V”, έχει παρόμοια τοποθέτηση με αυτήν της Mercedes, στο πίσω μέρος του κινητήρα.

honda_f1 _engine_1

Συνολικά, όπως αναφέρει ο Scarborough, πρόκειται για ένα αρκετά συμβατικής αρχιτεκτονικής σύνολο, τουλάχιστον σε αυτήν του τη μορφή.

Όσον αφορά το airbox (εισαγωγή αέρα), ο Βρετανός τονίζει πως η εικόνα που βλέπουμε έχει υποστεί μεγάλου βαθμού επεξεργασία.

honda_f1_engine_2

To ίδιο ισχύει και για το turbo, ο σχεδιασμός του οποίου έχει «απλοποιηθεί» από τους γραφίστες της Honda.

Σημαντικό είναι όμως πως το πίσω μέρος του κινητήρα που βλέπουμε στη φωτογραφία, αναμένεται να είναι αρκετά πιο κοντά στην πραγματικότητα σε σχέση με τα άλλα μέρη που απεικονίζονται.

honda_f1_engine_3

Τελειώνοντας με τη χωροταξική περιγραφή του κινητήρα, ο Scarborough αποπειράται να εξάγει διάφορα συμπεράσματα:

Ένα από αυτά είναι πως η τοποθέτηση του υπερτροφοδότη στο πίσω μέρος του συνόλου ενδέχεται να επιβάλλει περιορισμούς στο μέγεθος του turbo που μπορούν επιλέξουν οι Ιάπωνες. Ο Scarbs επισημαίνει πως αν και το turbo που βλέπουμε στη φωτογραφία δεν είναι το πραγματικό, το μέγεθός του δείχνει μικρό. Όμως, ο Βρετανός τονίζει πως στην πραγματική μορφή του κινητήρα, ο υπερτροφοδότης ενδέχεται να είναι μεγαλύτερος.

Αναφορικά, ο Βρετανός μας θυμίζει κάποιες βασικές αρχές της υπερτοφοδότητησης, που λένε πως το μικρό turbo έχει λιγότερη υστέρηση (lag) αλλά μικρότερη απόδοση, σε αντίθεση με το μεγάλο turbo, που παράγει μεγαλύτερη ισχύ, έχοντας όμως χειρότερη απόκριση.

Σε αυτό το σημείο γίνεται μια σύγκριση με το μοτέρ της Mercedes, το οποίο ναι μεν έχει ένα πολύ μεγάλο turbo, αλλά παρουσιάζει πολύ μικρή υστέρηση, λόγω της έξυπνης χρήσης των συστημάτων ανάκτησης ενέργειας και των wastegates.

Συνεχίζοντας, αυτό που εντυπωσίασε το Scarbs είναι η μοναδική τοποθέτηση του συμπλέκτη, ο οποίος σε αντίθεση με την πεπατημένη, είναι ενσωματωμένος στον κινητήρα και όχι στο κιβώτιο (στρογγυλό στοιχείο, κάτω αριστερά στη φωτογραφία). Επιπλέον αναφέρεται πως με την τοποθέτηση του συμπλέκτη εντός της μονάδας ισχύος δίδεται μεγαλύτερη ελευθερία στην ομάδα να σχεδιάσει το κιβώτιο.

honda_f1_engine_4

Περνώντας στo κομμάτι της MGU-K, ο Scarbs αναφέρει πως η Honda έχει παράδοση στο να κατασκευάζει μόνη της όσα περισσότερα εξαρτήματα του κινητήρα μπορεί, πράγμα που δεν αποκλείεται να συμβεί και τώρα, με την Ιαπωνική εταιρεία να εφοδιάζει τα σύνολα με δικής της κατασκευής ηλεκτρονικά και συστήματα ανάκτησης ενέργειας.

honda_f1_engine_5

Η Honda επίσης πρωτοτύπησε στη θέση της MGU-K, η οποία βρίσκεται στο πίσω μέρος του κινητήρα, σε αντίθεση με αυτήν των Renault και Mercedes, που έχει τοποθετηθεί μπροστά. Η Ferrari έχει βάλει και αυτή την MGU-K πίσω, όμως με λίγο διαφορετικό τρόπο από ότι το έκανε η Honda.

Πολύ σημαντική είναι η εξής παρατήρηση: Η Honda έχει «στριμώξει» όσο το δυνατόν περισσότερα εξαρτήματα στο πίσω μέρος του κινητήρα. Όσο λιγότερο «περίπλοκο» είναι το μπροστινό μέρος της μονάδας, τόσο πιο κοντά μπορεί να τοποθετηθεί αυτή στο ρεζερβουάρ, το οποίο επίσης αποκτά τη δυνατότητα να γίνει μικρότερο. Έτσι, θεωρητικά τουλάχιστον εξοικονομείται χώρος από το πίσω μέρος του μονοθεσίου, που με τη σειρά του αποκτά τη δυνατότητα στενότερου σχεδιασμού. Μήπως αυτό αποτελεί κάποια οδηγία της McLaren;

Κοιτώντας τον κινητήρα από επάνω και από πίσω, ο Scarbs παραδέχεται πως πρόκειται για αρκετά μαζεμένη και στενή κατασκευή.

Τέλος, ο Βρετανός συμπεραίνει πως το συγκεκριμένο σύνολο έχει δυνατότητες, καθώς υπάρχει πολύς διαθέσιμος χώρος και το στάδιο εξέλιξής του δεν έχει φτάσει ακόμα στο τελικό. Πιστεύει πως η Honda θα μπορέσει να φτιάξει έναν τεχνολογικά προηγμένο κινητήρα, που θα «ταιριάξει» στο σασί της McLaren.

honda_f1_engine_6

Μπορείτε να δείτε το σχετικό βίντεο με την ανάλυση του Scarborough κάνοντας κλικ εδώ.