black_white_flag

Οι κριτές του F1 GRIP σχολιάζουν το τριήμερο της Valencia με τις σημαίες τους…

greenΣτην πίστα που όλοι μας μισούμε… επιτέλους ένας ενδιαφέρων αγώνας! Προσπεράσματα, ανατροπές… κι όλα αυτά χωρίς να έχει μεγάλη επίπτωση η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας τελικά…

yellowΒέβαια… πρέπει να επισημάνουμε ότι τα πράγματα μπερδεύτηκαν τόσο πολύ, που λίγα είχαν σημασία όσον αφορά στον σχεδιασμό αγώνα. Κι αυτό το πολύ «τυχαίο” μας χαλάει λίγο. Πρακτικά, οι μόνοι που έστησαν στρατηγική με βάθος και είχε νόημα ήταν το ζευγαράκι Webber-Schumacher.

greenΕξαιρετική παρουσία μετά από καιρό για τις Force India. 5ος ο Hulk, 7ος ο di Resta

striped…όμως κάτι μας προβληματίζει έντονα με τους δυο τους… Από τις σπασμένες εμπρός πτέρυγες του di Resta στην πρώτη του χρονιά, έχουμε φτάσει να μη βλέπουμε μάχες από τους δύο πιλότους της Force. Πολύ υποχωρητικοί στην άμυνα και υπερβολικά προσεκτικοί στην επίθεση. Υποπτευόμαστε οδηγία από την ομάδα, αλλιώς δεν εξηγείται.

green‘Άλλη μια εξαιρετική Pole από τον Vettel! Τόσο καλή είναι ξαφνικά η RB του Γερμανού, που αρχίζουμε να μυριζόμαστε νέα κολπάκια από τον Newey

black_orangeΌμως παραμόνευε η βλάβη, δωράκι από τη Renault. Εδώ που τα λέμε, όταν συνέβη το μοιραίο είχαμε ξεχάσει ότι ο Vettel υπήρχε στον αγώνα κάπου μπροστά. 

black_orangeΗ βλάβη, όμως, του Grosjean μας τσάκισε περισσότερο, γιατί η παρουσία του ήταν κρίσιμη για τη μάχη εκείνων των θέσεων και -ίσως- της νίκης. Δεν είχε ξαναπαλέψει ουσιαστικά για την πρώτη θέση ο Γάλλος και μετά από μια σειρά καλών εμφανίσεων ένιωθε και νιώθαμε ότι είχε έρθει η σειρά του. Ο Romain, πάντως, έχει βρει τα πατήματά του σιγά σιγά.

greenΩραίος και ο Kimi, αν και θα τον προτιμούσαμε λίγο πιό αποφασιστικό στις μάχες.

black_whiteΤα έχουμε ξαναπεί για τον Maldonado, αλλά δεν μασάμε… τα ξαναλέμε. Η άξια νίκη της Βαρκελώνης δεν άλλαξε κάτι στο επίπεδο του οδηγού. Όχι μόνο ήταν μέγα λάθος να επιστρέψει στην πίστα χτυπώντας τον Lewis, αλλά δεν έχει δίκιο καν να διαμαρτύρεται για το πρώτο στρίμωγμα που δέχτηκε. Κι αυτό γιατί: πρώτον, δεν υπήρχε κάποιο θέμα, αφού ο Lewis έμεινε απλά στην αγωνιστική γραμμή στην έξοδο, σε μια κλασική τεχνική άμυνας όταν ο αντίπαλος επιτίθεται απ’έξω και δεν έχει περάσει καθαρά μπροστά…. δεύτερον, επειδή έκανε ο ίδιος ακόμα χειρότερο σπρώξιμο στον Raikkonen και τον Webber νωρίτερα στον αγώνα. Άσε που στο συγκεκριμένο σημείο έγιναν χίλια μύρια πεντακάθαρα προσπεράσματα.

greenWebber από… τις αρχές της προηγούμενης χρονιάς θυμηθήκαμε… Μετά την άσχημη κατάταξη το Σάββατο έκανε το κόλπο της διαφορετικής στρατηγικής και έφτασε 4ος, κυνηγώντας τον Schumacher σε όλο τον αγώνα. Ωραίος ο Mark, δεν κόλωσε πουθενά και τα έδωσε όλα.

stripedΝα μας συμπαθάτε, αλλά στη φάση Kobayashi-Senna, που πήρε την ποινή ο Senna, εμείς πιό πολύ την ευθύνη ανάποδα την είδαμε, αλλά τελοσπάντων… Ο Kobayashi είχε τη δυναμική ανόδου και μπορούσε να επιλέξει από πού θα περάσει, αλλά μπήκε σε ένα κενό που (πιθανότατα, λόγω γεωμετρίας του δρόμου) θα εξαφανιζόταν, ενώ ο Senna πρακτικά προσπαθούσε να ακολουθήσει απλά το slipstream και τη γραμμή του Raikkonen, που μόλις τον είχε περάσει. Σωστή η ποινή στον Kobayashi… αλλά την πήρε για τη φάση με τον Massa μόνο.

yellowΔεν μας άρεσε (για μια ακόμα φορά?) η αντίδραση του Vettel και στην ατυχία και στην ήττα… Η πίστα ήταν επικίνδυνη εκείνη τη στιγμή κι έπρεπε να βγει αυτοκίνητο ασφαλείας, τέλος. Επίσης, σε μια καρριέρα πολλών ετών, αυτές οι στιγμές υπάρχουν, ενώ και ο Seb θα πρέπει να αποδεχθεί ότι μέχρι τώρα η θεά τύχη δεν του έχει φερθεί άσχημα. Αντί για μας, βέβαια, έκανε επίσημα την παρατήρησή του προς τον Vettel και τον Marko ο Hans-Joachim Stuck, της Γερμανικής Ομοσπονδίας Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (DMSB)…

stripedΔεν της βγήκε η στρατηγική της McLaren όπως θα ήθελε… Ούτε για τον Hamilton ούτε για τον Button.

greenΌμως η άμυνα που επέμενε να βγάζει ο Lewis με τόσο λιωμένα ελαστικά ήταν ξεσηκωτική. Κι άλλοι είχαν παρόμοιο πρόβλημα (το μισό grid…), όμως αυτός (τί έκπληξη) δεν χάριζε σε κανέναν τη θέση χωρίς αίμα. Ε, στην περίπτωση του Maldonado, βέβαια, μάτωσε κι ο ίδιος, αλλά εμείς δεν είμαστε αυτοί που θα του πούμε να σηκώσει το πόδι από το γκάζι για να περάσει εύκολα κάποιος.

black_whiteΑν κάποιος κατάλαβε τί ακριβώς σκεφτόταν ο συμπαθέστατος Vergne όταν τιναζόταν και χτυπούσε τον Kovalainen, ας μας βοηθήσει. Κουφό, απαράδεκτο, αχρείαστο, τέλος.

greenΣυγκίνηση για τους παλιότερους θεατές του σπορ αυτό το βάθρο με Alonso-Raikkonen-Schumacher. Και καθηλωτικός ο σεβασμός του ενός προς τον άλλο, όπως φάνηκε από τις σκηνές λίγο πριν το βάθρο. Ποιότητα, τέλος.

chequeredΟ Michael Schumacher δεν φανταζόταν αυτό το βάθρο μέχρι λίγους γύρους πριν το τέλος, αν και η δυναμική του ήταν εμφανής με τα νέα ελαστικά. Ο Γερμανός έκανε ό,τι ακριβώς χρειαζόταν, ξεκίνησε εκτός 10άδας, δοκίμασε άλλη στρατηγική, δεν ευνοήθηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας, κράτησε όσους και για όσο χρειαζόταν πίσω του, προσπέρασε χωρίς καθυστέρηση και με διαφορετικό τρόπο όπου χρειαζόταν τους αντιπάλους του και όλο αυτό με έναν εξαιρετικό Webber κολλημένο πίσω του σε όλο τον αγώνα. Χωρίς καν να πάει τέλεια το Σαββατοκύριακο (αν λάβουμε υπόψη τα άσχημα δοκιμαστικά) η Κυριακή έφερε ένα βάθρο. Απλά δούλεψε το μονοθέσιο μια φορά βρε αδερφέ!

chequeredFernando, παιδί μου… για χάρη σου η λέξη «Ευκαιρία” φοράει πια περούκα… δεν της έμειναν μαλλιά! Για μια ακόμα φορά ο Ισπανός μυρίστηκε αίμα και βούτηξε με νύχια και με δόντια να αρπάξει τη νίκη. Όπου χρειάστηκε μέσα στις μάχες, πάντα σε επαφή με τη ροή του αγώνα, αλάνθαστη διαχείριση και μια φοβερή σκηνή μετά τον τερματισμό όπου αφήνει το μονοθέσιο στην άκρη και στέκεται μπροστά από την κερκίδα με το πλήθος να τρελλαίνεται. Οδηγοί με πάθος και συναίσθημα μιας άλλης εποχής. Δικαιώνει όσους πίστευαν ότι θα είναι βασικός διεκδικητής του τίτλου, παρά το κακό ξεκίνημα του μονοθεσίου της Ferrari. Alonso, Hamilton, Vettel (προς το παρόν και αν δεν χωθεί κι άλλος!) στο ρινγκ και όποιος αντέξει!