Ο Fernando Alonso είναι κατά γενική ομολογία ο πιο αδικημένος εκ των κορυφαίων οδηγών της Formula 1 αυτήν τη στιγμή, από άποψη στατιστικών.

Ενώ οι Hamilton και Vettel, επωφελούμενοι της κυριαρχίας Mercedes και Red Bull αντίστοιχα μάζεψαν νίκες, Πρωταθλήματα και Pole Positions, ο Alonso παραμένει χωρίς τίτλο εδώ και παραπάνω από μία δεκαετία. Η τελευταία φορά που κέρδισε ο Ισπανός μάλιστα, ήταν το 2013, τέσσερα ολόκληρα χρόνια πριν.

Τι φταίει όμως για τη μη αξιοποίηση του τεράστιου ταλέντου του σε νίκες και πρωταθλήματα; Ένας μεγάλος συνδυασμός από διαμάχες με ανθρώπους-κλειδιά του χώρου και επιλογών καριέρας, που ενώ αρχικά φάνταζαν σωστές, αποδείχθηκαν εξαιρετικά λανθασμένες.

Ποιος θα φανταζόταν ότι ο Alonso, Πρωταθλητής με τη Renault και μεγάλη μεταγραφή της McLaren για το 2007, θα έπεφτε επάνω σε έναν οδηγό όπως ο Lewis Hamilton, του οποίου μάλιστα οι στενές σχέσεις που διατηρούσε με το Woking από μικρό παιδί, θα αποδεικνύονταν και εξαιρετικά κρίσιμες τόσο για την ισορροπία δυνάμεων εντός της ομάδας όσο και τη μάχη του τίτλου;

Επίσης, ποιος θα φανταζόταν ότι η Ferrari, μια ομάδα που είχε σαρώσει τα πάντα από το 2000 και μετά, θα έκανε μία μεγάλη και χρόνια κοιλιά απόδοσης; Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο Alonso, μη πιστεύοντας ότι η Scuderia θα κατάφερνε ποτέ να του δώσει το μονοθέσιο που ζητούσε, πήρε το ρίσκο της μεταγραφής στη McLaren. Η εργοστασιακή υποστήριξη της Honda και τα κεφάλαια της McLaren, μιας ομάδας ιστορικά ανταγωνιστικής, έκαναν την επιλογή του Alonso να δείχνει αρκετά λογική την εποχή που πάρθηκε. Τρία χρόνια μετά όμως, η συνεργασία με τους Ιάπωνες αποδείχθηκε σκέτη καταστροφή, και η ομάδα διανύει τη χειρότερη σεζόν της ιστορίας της.

Τι θα γινόταν όμως, αν τα πράγματα είχαν εξελιχθεί λίγο διαφορετικά; Γνωρίζουμε ήδη, ότι ο Fernando απέρριψε πρόταση από τη Red Bull για το 2008, μετά από την πρώτη του αποχώρηση από τη McLaren. H «funny team», όπως τη χαρακτήρισε τότε ο Ισπανός, δεν αποθαρρύνθηκε, δίνοντας τους τέσσερίς της τίτλους στο Sebastian Vettel. Εις βάρος, καλά μαντέψατε, του Alonso.

Σύμφωνα με τις αποκαλύψεις του Nick Fry, ο Alonso θα μπορούσε να είχε οδηγήσει και τη Brawn GP του 2009! Ο Fry, τότε στέλεχος της Honda, σύμφωνα με το speedweek.com, είπε ότι οι Ιάπωνες προσέγγισαν το Fernando το φθινόπωρο του 2008, προσφέροντάς του συμβόλαιο. Ο Alonso αρνήθηκε παραμένοντας στη Renault, και έχοντας στο μυαλό τη μελλοντική μεταγραφή της Ferrari. Όπως γνωρίζουμε, το 2009 αυτή η ομάδα κατέκτησε τον τίτλο και αργότερα εξαγοράστηκε από τη Mercedes, φτάνοντας τα σημερινά επίπεδα ανταγωνιστικότητας.

Επίσης, ο Fry συμπλήρωσε:

Ο Fernando θα έπρεπε να είχε οδηγήσει για εμένα και το Ross Brawn το 2009. Αν το έκανε, τώρα θα ήταν τέσσερις φορές Πρωταθλητής.

Θα μπορούσε ο Fernando Alonso να είχε μια πορεία ανάλογης του Lewis Hamilton στη Mercedes; Ή θα έπαιρνε το Πρωτάθλημα του 2009 και έπειτα θα αποχωρούσε για τη Scuderia, όπως ήταν το αρχικό του σχέδιο; Και αν παρέμενε στη Brawn και έπειτα Mercedes, τι θα γινόταν με την καριέρα του Lewis και την επιστροφή του Schumacher;

Όλα τα παραπάνω, η άρνηση του Alonso τόσο στη Red Bull όσο και στη Honda, μπορούν να μας δείξουν ότι η ιστορία του Σπορ είναι ένα τέλειο παράδειγμα του φαινομένου της πεταλούδας. Θα μπορούσε δηλαδή να είχε εξελιχθεί εντελώς διαφορετικά, αν κάποια πράγματα γίνονταν αλλιώς ή δε γίνονταν καθόλου.