Σε μία χρονιά με πολλά απρόοπτα και έντονες αντιδράσεις, μετά τον αγώνα του Βελγίου, φτάνουμε στον τελευταίο αγώνα στην Ευρώπη, στην πίστα της Monza. Μία πίστα που χαρακτηρίζεται ως ο «Ναός της Ταχύτητας». Και όχι άδικα καθώς, στην πίστα αυτή, σημειώνονται παραδοσιακά, καιρού επιτρέποντος, οι υψηλότερες τελικές ταχύτητες.

Ένα από τα χαρακτηριστικά της φετινής περιόδου, αποτέλεσμα των αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς, είναι οι υψηλές ταχύτητες των μονοθεσίων. Στο Μονακό, όπου τα μονοθέσια με δυσκολία άγγιζαν τα 285 km/h φέτος σημειώθηκε, κατά τις δοκιμές, τελική 292 km/h. Στην πίστα του Μπαχρέιν, όπου τα προηγούμενα δύο έτη η μέγιστη τελική δεν έφτανε τα 320km/h, ο Sergio Perez φέτος άγγιξε τα 330km/h. Σε Καναδά και Ισπανία οι τελικές το 2014, άγγιξαν τα 340kmh. Δύο πίστες που τα προηγούμενα τρία έτη οι τελικές άγγιζαν τα 325km/h.

Τι μέλλει γενέσθαι για την πίστα της Monza όπου το 2011, ο Sergio Perez πάλι, μετρήθηκε με 349km/h; Από τον αγώνα του Καναδά έχουμε μία εκτίμηση της μέγιστης ισχύος των κινητήρων του 2014 που για την Mercedes ήταν περίπου στους 580 ίππους. Με την προσθήκη των 160 ίππων από την μονάδα του MGU-K, η ιπποδύναμη στον «στρόφαλο» αγγίζει τα 740 άλογα. Είναι σχετικά ασφαλές να υποθέσουμε, ότι στις δοκιμές τουλάχιστον, η ιπποδύναμη θα αγγίζει ή και θα υπερβαίνει τους 750~760 ίππους. Τιμές συγκρίσιμες των ιπποδυνάμεων των μονοθεσίων της περιόδου των V8 κινητήρων.

Με βάση τα στοιχεία των τελευταίων 3 ετών και της φετινής περιόδου, η μέγιστη ταχύτητα εκτιμάται να κυμανθεί για τον αγώνα αυτόν, μεταξύ των 355km/h και 365km/h. Η πλέον πιθανή τιμή της, είναι λίγο πάνω από τα 360km/h. Τέτοιες ταχύτητες έχουν να παρατηρηθούν στην F1 από την εποχή του παλαιού Χοκενχάιμ όταν στη μεγάλη ευθεία του δάσους τα μονοθέσια άγγιζαν τα 360~370km/h στα δοκιμαστικά. Αρωγός σε υψηλές τελικές, είναι και η αλλαγή στην έξοδο της Παραμπόλικα, όπου η αμμοπαγίδα αντικαταστάθηκε από άσφαλτο.

Δίχως άλλο, μας περιμένει ένας συναρπαστικός αγώνας.