Η Bugatti Chiron ήταν ίσως το πιο πολυαναμενόμενο υπεραυτοκίνητο του 2016, μιας και η προκάτοχός της, η θρυλική Veyron, αποτέλεσε έναν από τους μεγαλύτερους μηχανολογικούς θριάμβους της προηγούμενης δεκαετίας.

Ένα χρόνο σχεδόν μετά από την παρουσίασή της, ήρθε η ώρα να αναρωτηθούμε: Κατάφερε τελικά η Chiron να σταθεί δίπλα στη Veyron ως άξιος απόγονος;

Από άποψη αριθμών και χαρακτηριστικών, σίγουρα. Είναι πιο γρήγορη, πιο δυνατή και πιο.. ακριβή. Για την ακρίβεια, με τέρμα γκάζι, οι 500 παραπάνω ίπποι που παράγει πλέον ο W16 κινητήρας θα την επιταχύνουν μέχρι τα 420 χιλιόμετρα την ώρα, 13 περισσότερα από τη Veyron.

Θα μπορούσαμε να απαριθμήσουμε όλους τους τομείς στους οποίους η Chiron κερδίζει, αλλά θα επιλέξουμε να πούμε συνοπτικά πως, το νέο μοντέλο είναι απλά καλύτερο σε όλους τους τομείς.

Και αυτό ακριβώς είναι το πρόβλημά του. Η Chiron είναι «μία από τα ίδια», ενώ η Veyron ήταν κάτι διαφορετικό. Τα τρομερά της νούμερα δε φαντάζουν τόσο εντυπωσιακά στην εποχή μας, επειδή τα standards στον τομέα των υπεραυτοκίτων έχουν ανέβει τόσο πολύ σε σχέση με την προηγούμενη δεκαετία, που πλέον ο εντυπωσιακός αριθμός αλόγων, κυλίνδρων και τελικής έχει επιτευχθεί από σχεδόν όλους τους κορυφαίους κατασκευαστές.

Όταν παρουσιάστηκε η Veyron πριν από περίπου 12 χρόνια, το κοινό έμεινε άφωνο επειδή τα πράγματα που μπορούσε να κάνει, για την εποχή ήταν ανήκουστα. H Veyron δεν έμεινε στην ιστορία επειδή μπόρεσε να ξεπεράσει τα 400 χιλιόμετρα τελικής και να παράγει 1000 ίππους, μιας και υπήρχαν αρκετά dragsters που πετύχαιναν παρόμοια νούμερα. Η διαφορά βρισκόταν στον πολιτισμένο, άνετο και αβίαστο τρόπο με τον οποίο πετύχαινε τις τρομερές τις επιδόσεις. Στην απίστευτη πολυπλοκότητα των μηχανολογικών της μερών, που της επέτρεπαν να μετατραπεί από ένα άνετο, ήσυχο και υπερπολυτελές αυτοκίνητο, στο γρηγορότερο και πιο βίαιο όχημα του κόσμου, με το πάτημα ενός πεντάλ. Η Veyron δεν πέτυχε γιατί είχε 1001 ίππους και έπιανε τα 100 σε 2.5 δευτερόλεπτα (αν και αυτά τα χαρακτηριστικά βοήθησαν πολύ στη δημοφιλία του μοντέλου), αλλά επειδή μπορούσε να κάνει αυτά τα πράγματα και να κινηθεί σε δημόσιο δρόμο χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή κανενός, ή να προκαλέσει βλάβες στο νευρικό σύστημα του τυχερού/άτυχου ιδιοκτήτη, και των σίγουρα άτυχων περαστικών.

Bugatti_Veyron_1Και επειδή όταν κάποιος μιλάει για τη Veyron, πρέπει να μιλήσει για αριθμούς, ο μεγαλύτερός της ανταγωνιστής τότε (limited edition hypercar, από επώνυμο κατασκευαστή), η Ferrari Enzo, βρισκόταν μερικές εκατοντάδες χιλιόμετρα πίσω σε τεχνολογία, χαρακτηριστικά και επιδόσεις.

Ακόμα θυμόμαστε τον τίτλο που είχε το κλασικό πλέον τεύχος του Βρετανικού περιοδικού EVO (το οποίο είμαστε αρκετά υπερήφανοι που έχουμε στην κατοχή μας): «The Incredibles». Στο συγκεκριμένο test, οι συντάκτες οδήγησαν για πρώτη φορά τη Veyron, φέρνοντας για παρέα την τότε elite της αυτοκίνησης: Ferrari Enzo, Porsche Carrera GT και Pagani Zonda.

Το σημείο στο οποίο θέλουμε να καταλήξουμε, είναι πως η Veyron είχε προκαλέσει παγκόσμια αίσθηση εκείνη την εποχή με αυτά που πέτυχε, ενώ το κοινό προσπέρασε την Chiron σχετικά αδιάφορα, αφού έριξε μια ματιά στα χαρακτηριστικά της, απλά για να δει πόσο ανέβηκαν τα νούμερα.

Και τα νούμερα από μόνα τους, δεν αρκούν για να κλέψουν την καρδιά του κοινού ή τουλάχιστον την εκτίμησή του. Η Bugatti δε μπορεί να βασίζεται πάντα στο «shock value» για να αποσπά πρωτοσέλιδα, επειδή πολύ απλά, εν έτει 2017, ένας τεράστιος αριθμός ιπποδύναμης δεν αποτελεί και τόσο μεγάλο shock.

Δεν αμφισβητούμε καθόλου τη σοφία των μεγάλων κεφαλιών ενός τεράστιου ομίλου όπως η VW (αν και μετά από το πρόσφατο σκάνδαλο ίσως και θα έπρεπε), αλλά θεωρούμε πως σε αυτήν την περίπτωση, θα έπρεπε να είχαν κάνει κάτι το διαφορετικό. Όχι κάτι περισσότερο. Το concept της Vision Gran Turismo, πιστεύουμε ότι θα ήταν ακριβώς το είδος της παρανοϊκής απάντησης στις προσδοκίες που οι ίδιοι δημιούργησαν για τους εαυτούς τους, δώδεκα χρόνια πριν.

Bugatti vision 1Bugatti vision 6

Οπότε, στην ερώτηση του τίτλου, θα απαντήσουμε ως εξής: Εμπορικά, όχι. Είναι βέβαιο πως η εταιρεία θα εξαντλήσει τον πολύ περιορισμένο αριθμό οχημάτων που θα παραχθούν. Εκεί που αποτυχαίνει η Chiron, είναι στο να μας προκαλέσει τα ίδια συναισθήματα με αυτά που προκάλεσε η Veyron, όταν παρουσιάστηκε. Της καινοτομίας, του διαφορετικού, του καινούριου. Ίσως βέβαια και να μην υπάρχουν πλέον πολλά πράγματα στα οποία μπορεί κάποιος κατασκευαστής να καινοτομήσει. Αλλά η Bugatti μας απέδειξε το αντίθετο με τη Veyron, ανεβάζοντας πολύ ψηλά τον πήχη για το νέο μοντέλο. Για αυτό το λόγο, θεωρούμε πως θα έπρεπε να είχαν κινηθεί σε διαφορετική κατεύθυνση.