Lap Record

YEARDRIVERTEAMTIME
2004Michael SchumacherScuderia Ferrari1:32.238

Previous Winners

YEARDRIVERTEAMLAPSTIME
2016Nico RosbergMercedes AMG Petronas561:38:53,891
2015Lewis HamiltonMercedes AMG Petronas561:39:42,008
2014Lewis HamiltonMercedes AMG541:33:28.338
2013Fernando AlonsoScuderia Ferrari561:36:26.945
2012Nico RosbergMercedes AMG Petronas F1 Team561:36:26.929
2011Lewis HamiltonVodafone McLaren Mercedes561:36:58.226
2010Jenson ButtonVodafone McLaren Mercedes561:46:42.163
2009Sebastian VettelRed Bull Racing561:57:43.485

Previous Poles

YEARDRIVERTEAMTIME
2016Nico RosbergMercedes AMG Petronas1:35,402
2015Lewis HamiltonMercedes AMG Petronas1:35,782
2014Lewis HamiltonMercedes AMG1:53.860
2013Lewis HamiltonMercedes AMG Petronas F1 Team1:34.484
2012Nico RosbergMercedes AMG Petronas F1 Team1:35.121
2011Sebastian VettelRed Bull Racing1:33.706
2010Sebastian VettelRed Bull Racing1:34.558
2009Sebastian VettelRed Bull Racing1:36.184

Previous Fastest Laps

YEARDRIVERTEAMLAPTIME
2016Nico HülkenbergSahara Force India481:39,824
2015Lewis HamiltonMercedes AMG Petronas391:42,565
2014Nico RosbergMercedes AMG391:40.402
2013Sebastian VettelInfiniti Red Bull Racing531:36.808
2012Kamui KobayashiSauber F1 Team401:39.960
2011Mark WebberRed Bull Racing421:38.993
2010Lewis HamiltonVodafone McLaren Mercedes131:42.061
2009Rubens BarrichelloBrawn GP Formula 1 Team421:52.592
shanghai_circuit_diagram

Προεπισκόπηση της πίστας

Το Grand Prix της Κίνας διεξάγεται στην πόλη της Shanghai και η πίστα είναι ένα ακόμα δημιούργημα του Hermann Tilke.

Η πίστα διαθέτει από τις καλύτερες ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις, με έντονο το στοιχείο το νερού και του Κινέζικου μινιμαλισμού. Τα κτίρια στο εσωτερικό της πίστας είναι χαμηλά, με απλές γραμμές, αρκετά ανοίγματα και διάσπαρτα κανάλια και μικρές λίμνες. Χωρίς να παρουσιάζει κάποια ιδιαιτερότητα σε σχέση με τις άλλες πίστες του Γερμανού αρχιτέκτονα, αποτελεί ουσιαστικά «μία ακόμα» σύγχρονη πίστα, που περισσότερο έχει μείνει στη μνήμη του κοινού για τους κρίσιμους αγώνες που έχει προσφέρει, κυρίως λόγω απροόπτων και της θέσης της ως εκ των τελευταίων στο πρόγραμμα τα προηγούμενα χρόνια.

Ο καιρός είναι γενικά απρόβλεπτος και δεν είναι απίθανα ακραία φαινόμενα χωρίς προειδοποίηση. Η διακοπή του περυσινού αγώνα λόγω καιρού και ώρας δύσκολα θα ξεχαστεί από το κοινό. Στην Κίνα σημείωσε την τελευταία του νίκη (91η) πριν αποχωρήσει για πρώτη φορά ο Michael Schumacher, σε ένα αγώνα με βροχή και πολλές ανακατατάξεις.

Οδήγηση – Σχεδίαση

Η πίστα μήκους 5,451 περιλαμβάνει μια μεγάλη ευθεία με δυνατά φρένα και μια στροφή με μειούμενη ακτίνα καμπυλότητα, σήμα κατατεθέν του Tilke. Το σχήμα της μοιάζει με το κινέζικο ιδεόγραμμα «Shang» («από ψηλά»). Μοναδικό καινούριο στοιχείο σχεδιαστικά αποτελούν οι στροφές 12-13, όπου η μεγάλη εγκάρσια κλίση δημιουργεί ένα οβάλ που εκτοξεύει τα οχήματα στη μεγάλη ευθεία, δίνοντάς τους και τη δυνατότητα και κινηθούν σε παράλληλες τροχιές αν η μάχη έχει ξεκινήσει από τα φρένα της στροφής 11.

Οι πρώτες στροφές θυμίζουν μια παραλλαγή των αντίστοιχων της Μαλαισίας, μόνο με μεγαλύτερη διάρκεια, ενώ οι 4,5,6 είναι συνδυασμός που έχουμε ξαναδεί στο Bahrain και ευνοούν τα προσπεράσματα. Γενικά δεν υπάρχουν μεγάλες υψομετρικές διαφορές, οι μεγαλύτερες των οποίων παρατηρούνται στις στροφές 3 (κάθοδος) και 7-10 (άνοδος-κάθοδος). Στη μεγάλη ευθεία απαντώνται τελικές μέχρι και 320 km/h, ενώ η τελευταία στροφή (Κ16) είναι κρίσιμη για σωστή φόρα στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.

Απαιτήσεις Οδηγού – Μονοθεσίου

Παρά τη μεγάλη πίσω ευθεία που χρειάζεται μεγάλη τελική, οι ομάδες επιλέγουν συνήθως ένα κλικ πιο «βαρύ» αεροδυναμικά στήσιμο από το γενικά αποδεκτό «μεσαίο». Είναι σύνηθες να υπάρχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ των sectors από ένα οδηγό, ενώ επίσης συχνό είναι το φαινόμενο σημαντικών αποκλίσεων τελικής ταχύτητας μεταξύ μονοθεσίων. Η επιφάνεια της πίστας θεωρείται ομαλή και η φθορά των ελαστικών κανονική. Οι θερμοκρασίες γενικά δεν είναι τόσο ακραίες και οι κινητήρες καταπονούνται φυσιολογικά.

Οι πρώτες στροφές 1 και 2 ωθούν τους οδηγούς σε διαφορετικές γραμμές και είναι ιδιαίτερα δύσκολες σε συνθήκες βροχής, αφού – όποια γραμμή κι αν ακολουθείται- πάντα θα χρειαστούν φρένα εν ώρα πλευρικών φορτίσεων. Οι οδηγοί καλούνται να είναι ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι στη διατήρηση της φόρας τους προ των μεγάλων ευθειών. Το ιδιότυπο oval των στροφών 12-13 θέλει μεγάλη ακρίβεια για την εξαγωγή του μέγιστου, ενώ η τελευταία στροφή Κ16 απαιτεί προσεκτική τοποθέτηση και σωστό timing στο γκάζι.