[vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_column_text]

Lap Record

YEARDRIVERTEAMTIME
2005Kimi RaikkonenWest McLaren Mercedes1:31.540

Previous Winners

YEARDRIVERTEAMLAPSTIME
2014Lewis HamiltonMercedes AMG Petronas441:51:43.021
2013Sebastian VettelRed Bull Racing531:26:49.301
2012Sebastian VettelRed Bull Racing531:28:56.242
2011Jenson ButtonVodafone McLaren Mercedes531:30:53.427
2010Sebastian VettelRed Bull Racing531:30:27.323
2009Sebastian VettelRed Bull Racing531:28:20.443

Previous Poles

YEARDRIVERTEAMTIME
2014Nico RosbergMercedes AMG Petronas1:32.506
2013Mark WebberRed Bull Racing1:30.915
2012Sebastian VettelRed Bull Racing1:30.839
2011Sebastian VettelRed Bull Racing1:30.466
2010Sebastian VettelRed Bull Racing1:30.785
2009Sebastian VettelRed Bull Racing1:32.160

Previous Fastest Laps

YEARDRIVERTEAMLAPTIME
2014Lewis HamiltonMercedes AMG Petronas391:51.600
2013Mark WebberRed Bull Racing441:34.587
2012Sebastian VettelRed Bull Racing521:35.774
2011Jenson ButtonVodafone McLaren Mercedes521:36.568
2010Mark WebberRed Bull Racing531:33.474
2009Mark WebberRed Bull Racing501:32.569
[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_single_image img_link_target=»_self» image=»5226″ img_size=»full»][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_button title=»Download Circuit Map» target=»_blank» color=»btn-info» icon=»wpb_document_pdf» size=»wpb_regularsize» href=»http://www.fia.com/sites/default/files/championship/documents/15-japan-circuit-print.pdf»][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_column_text]

Προεπισκόπηση της Πίστας

Από το 1987 που πρωτομπήκε στη ζωή της F1 μέχρι σήμερα, η Suzuka αποτελεί ένα από τα highlights κάθε χρονιάς ενώ το παραδοσιακό ξύπνημα για χάρη του διάσημου αγώνα είναι σχεδόν ιερή τελετουργία για τον Ευρωπαίο οπαδό Formula1. Πεδίο ιστορικών μαχών και αξέχαστων τελικών, η Suzuka είναι γεμάτη εικόνες από τις μονομαχίες του Senna, του Prost, του Mansell, του Schumacher, του Häkkinen και πρακτικά δεν υπάρχει στροφή που να είναι αδιάφορη.

Η Suzuka αποτελεί πρακτικά δημιούργημα και καμάρι της Honda, η οποία, στην αρχική της μορφή, την χρησιμοποιούσε σαν πίστα δοκιμών από το 1962. Σχεδιαστής της πίστας ο John Hugenholtz, που έχει σχεδιάσει και το ψυχασθενικό Zandvoort. Η ευφυΐα του Hugenholtz, εκτός από το σχεδιασμό της κάθε στροφής ξεχωριστά και του εκπληκτικού δεσίματος μεταξύ τους, αποτυπώνεται και στην άψογη εκτέλεση ενός ζητούμενου: την ισορροπία μεταξύ δεξιών και αριστερών στροφών. Κλειδί για την επιτυχία αυτή είναι η αναδίπλωση της πίστας σε σχήμα «8» (η διασταύρωση δίνεται στην έξοδο της στροφής Degner και την ευθεία λίγο πριν την 130R).

Οδήγηση – Σχεδίαση

Κατεβαίνοντας την ευθεία της εκκίνησης οι οδηγοί μπαίνουν με 6η ταχύτητα σχεδόν χωρίς φρένα στο πρώτο σπάσιμο και καθώς συνεχίζουν το στρίψιμο δεξιά πέφτουν στα 140km/h με 2η ή 3η σχέση. Η ανηφόρα έχει 4 εναλλαγές αριστερά-δεξιά-αριστερά-δεξιά, με τους πιλότους να ακροβατούν με συμβιβαστικές γραμμές ώστε να διατηρήσουν όση περισσότερη φόρα μπορούν μέσα στο σύμπλεγμα. Μετά από μικρούς δισταγμούς στις κορυφές των στροφών, το μεγαλύτερο «πνίξιμο» έρχεται στην αριστερή Στροφή 5, με την 6 να ακολουθεί και να είναι κρίσιμη για τη φόρα στο υπόλοιπο flat out ανηφορικό κομμάτι (Dunlop) μέχρι τις δύο δεξιές Degner. Η είσοδος εδώ μπορεί να γίνει με αρκετή ταχύτητα, της τάξεως των 190km/h και 4η σχέση. Ορισμένοι οδηγοί επιλέγουν να θυσιάσουν λίγη φόρα στην είσοδο της πρώτης για να είναι πιο ασφαλείς στο υπόλοιπο κομμάτι, αλλά οι πιο θαρραλέοι (και ταχύτεροι…) ακροβατούν στο ενδιάμεσο εξωτερικό κερμπ καθώς ισορροπούν με τα φρένα για την είσοδο στην επόμενη. Στη σημείο αυτό, και με έναν αγώνα να απομένει για το τέλος, έσπασε ο κινητήρας του Schumacher το 2006, ενώ ο Γερμανός βρισκόταν στην πρωτοπορία, χάνοντας πρακτικά τις ελπίδες για το πρωτάθλημα.

Περνώντας κάτω από τη γέφυρα οδηγούμαστε στην αριστερή φουρκέτα 180R (Στροφή 11), όπου οι οδηγοί φρενάρουν πάνω στο στρίψιμο, καθώς λίγο πριν τη στροφή υπάρχει ένα σαφές σπάσιμο δεξιά. 1η σχέση και 65km/h, ξεκινώντας για το ταχύτατο κομμάτι της στροφής 12 (τέρμα γκάζι) που οδηγεί στη διάσημη Spoon Curve. Η λογική της μοιάζει λίγο με το πακέτο των Degner, όμως η έξοδος είναι σε κατηφορικό κομμάτι και οι κορυφές δεν διακρίνονται εξ’αρχής καλά. Η Spoon οδηγείται στα όρια με 3η σχέση στο κιβώτιο και στα 150 km/h στη δεύτερη κορυφή. Η κρισιμότητα της εξόδου δικαιολογείται από την ερχόμενη ευθεία που οδηγεί τα μονοθέσια σε τελικές των 310km/h, πριν την 130R, που πλέον οδηγείται σχετικά άνετα flat out. Τα φρένα για το ιστορικό Casio Triangle (σημείο της σύγκρουσης Senna-Prost το 1989) είναι σε κατηφορικό κομμάτι και προσφέρουν ευκαιρία για προσπέρασμα με μέτρο. 2η σχέση στο κιβώτιο και 80-90km/h, με την ουρά του μονοθεσίου να παλεύει να ξεκολλήσει. Όταν η πίστα είναι βρεγμένη, η στροφή 18 που οδηγεί στην ευθεία δεν είναι καθόλου αθώα, λόγω κατωφέρειας…

Απαιτήσεις Οδηγού – Μονοθεσίου

Η Suzuka πάντα ξεχώριζε οδηγούς. Η αντίληψη που πρέπει να έχει ένας οδηγός για τη συνέχεια των στροφών και την αλληλεξάρτηση μεταξύ τους, οι ικανότητες ισορρόπησης του μονοθεσίου στα φρένα εν ώρα στριψίματος, η συγκέντρωση στην ακρίβεια εκτέλεσης για πολλούς γύρους είναι μερικά από τα συστατικά που είναι απαραίτητα για την επιτυχία στην Ιαπωνική πίστα. Τα μονοθέσια οδηγούνται για πάνω από 65% του γύρου με τέρμα γκάζι, γεγονός που, σε συνδυασμό με τις συνεχείς αλλαγές σε κατά μήκος κλίσεις, δοκιμάζει στα όρια τους κινητήρες. Αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν την πίστα κι από τις δυσκολότερες σε στήσιμο και οδήγηση υπό βροχή. Οι μεσαίες προς γρήγορες στροφές απαιτούν άριστη αεροδυναμική ισορροπία, ενώ το καλό ζύγισμα στα φρένα είναι επίσης πολύ σημαντικό. Παρά τις ανάγκες για πολλές αλλαγές κατεύθυνσης, οι οδηγοί προτιμούν αυτοκίνητο ουδέτερο έως ελαφρά υποστροφικό, καθώς είναι εύκολο να φθαρούν τα πίσω ελαστικά μετά από λίγα γρήγορα περάσματα.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]