Lap Record

YEARDRIVERTEAMTIME
2004Michael SchumacherScuderia Ferrari1:24.125

Previous Winners

[table “” not found /]

Previous Poles

[table “” not found /]

Previous Fastest Laps

[table “” not found /]
austria_circuit_diagram

Προεπισκόπιση της πίστας

Η ιστορική πίστα της Αυστρίας έχει δεχθεί κατά καιρούς πολλές παρεμβάσεις, αλλά η τοποθεσία παραμένει μαγευτική. Zeltweg, Osterreichring, A1 Ring, Red Bull Ring… μιλάμε για το ίδιο πράγμα σε άλλες εκδοχές και περιόδους, σε ένα μέρος που έχει ιστορία αγώνων πριν από το 1970.

Η περίοδος 1987-1997 δεν είδε την Αυστρία στην F1, όμως αυτή επανήλθε ως A1Ring, μετά τις εκτεταμένες παρεμβάσεις δια χειρός του γραφείου του Hermann Tilke. Η Red Bull φρόντισε να ανακαινίσει και να φέρει ξανά την πίστα στο πρόγραμμα των αγώνων, δίνοντας το όνομα της εταιρείας στο σιρκουί. Μετά το 2002 η πίστα έχασε ξανά τη θέση της, όμως από το 2011 φιλοξενεί αγώνες κορυφαίου επιπέδου (π.χ. DTM), επιστρέφοντας στην F1 το 2014.

Υπέροχους αγώνες έχουμε να θυμόμαστε στα καταπράσινα λοφάκια του A1 Ring, όταν Schumacher και Hakkinen διασταύρωναν τα ξίφη τους στις γλιστερές στροφές του, ενώ η συγκεκριμένη πίστα έχει σημαδευτεί στη μνήμη των νεότερων οπαδών του σπορ από τις εσωτερικές οδηγίες της Ferrari τα χρόνια της συνύπαρξης Schumacher-Barrichello.

Οδήγηση – Σχεδίαση

4326 χιλιόμετρα, μόλις 9 στροφές, οι 7 δεξιές, σε μια… «πολύ» δεξιόστροφη πίστα.

Η ανηφόρα της εκκίνησης οδηγεί στην πρώτη, κοφτή δεξιά Castrol. Το μονοθέσιο ελαφραίνει στην έξοδο και οι οδηγοί καλούνται να… συγκρατηθούν στα όρια της πίστας. Η ανηφόρα βοηθά σε αργό φρενάρισμα, όμως το σημαντικότερο είναι να μπεις νωρίς στο γκάζι, γιατί ακολουθεί νέα ανηφορική ευθεία και θέλεις να έχεις καλή φόρα.

Η Remus, Στροφή2, είναι ξανά δεξιά, αλλά πιο σφιχτή. Καθώς τα μονοθέσια επιβραδύνουν αρκετά και η έξοδος κατηφορίζει, είναι δύσκολο να κρατηθεί σωστά το πίσω μέρος ώστε να βγει όλη η επιτάχυνση από τον τροχό στο δρόμο. Η κατηφόρα οδηγεί στην… ύπουλη Στροφή3. Εύκολο να παρασυρθείς στα φρένα, χρειάζεται βαθύ φρενάρισμα για να εκμεταλλευτείς την τελική από την κατηφόρα, όμως αν ανοιχτείς ελάχιστα έξω από το apex, το οδόστρωμα γλιστράει πολύ και είναι δύσκολο να επανέλθεις σωστά για την επόμενη αριστερή.

Δύο αριστερές, στροφές 5 κι 6, με ουδέτερο στυλ οδήγησης, οδηγούνται σχεδόν σαν μια με το μυαλό στην έξοδο της 6 και το καβάλημα του κερμπ της 7 με όσο περισσότερη φόρα γίνεται.

Σχετικά απλό το πέρασμα από την 8, με όλη τη συγκέντρωση στην τοποθέτηση για τη Στροφή 9, ίσως τη σημαντικότερη της πίστας. Εκμεταλλεύεσαι τις κλίσεις του οδοστρώματος στο εσωτερικό, κρίνοντας κάθε φορά πόσο λίγο σου επιτρέπει να αφήσεις το γκάζι η πρόσφυση και εκτοξεύεσαι όσο καλύτερα μπορείς για την ευθεία εκκίνησης/τερματισμού…

Σημαντικό πλεονέκτημα της πίστας σε σχέση με τα προσπεράσματα είναι η ύπαρξη ανωφερειών, που ευνοούν το πλησίασμα του μονοθεσίου που ακολουθεί και κοφτών στροφών, που επιτρέπουν τη διαφοροποίηση των γραμμών μεταξύ των μονομάχων.

Απαιτήσεις Οδηγού – Μονοθεσίου

Γενικά δεν θεωρείται πολύ κουραστική πίστα για τους οδηγούς, εκτός κι αν… έχουν μπλέξει σε μάχη. Τσιμπηματάκια στα φρένα, trail braking, νωρίς στο γκάζι, μικρά ανάποδα… κάπως έτσι περνούν την ώρα τους στο Red Bull Ring οι οδηγοί, μπλέκοντας και σε αρκετές μονομαχίες στους πολλούς γύρους που βγάζει η συγκεκριμένη πίστα για αγώνα. Πολλοί θα την πουν… «καρτ-ό-πιστα» και ίσως, χάριν λαϊκίστικης ευκολίας, μπορούμε να συμφωνήσουμε.

Τα μονοθέσια χρειάζονται ένα καλό κινητήρα, για να αντεπεξέλθει στο μεγάλο υψόμετρο, την αραιό αέρα και τις ανηφόρες. Λόγω των πολλών δεξιών στροφών είναι αναμενόμενο να καταπονείται περισσότερο η αριστερή, εξωτερική πλευρά του μονοθεσίου και άρα το στήσιμο (και η οδήγηση…) θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη του την ασύμμετρη φθορά των ελαστικών. Δεν είναι απίθανο να επιλέγεται ακόμα και ασύμμετρο στήσιμο, αν και πάντα είναι ρίσκο, ανάλογα πόσο μακριά θα το τραβήξει κάποιος… Το μπροστινό μέρος δεν χρειάζεται να είναι τόσο «καρφί», γιατί πολύ εύκολα εδώ γυρίζει και το πίσω…