[vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_accordion][vc_accordion_tab title=»Lap Record»][vc_column_text]

YEARDRIVERTEAMTIME
2008Kimi RaikkonenScuderia Ferrari1:45.599
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=»Previous Winners»][vc_column_text]
YEARDRIVERTEAMLAPSTIME
2012Sebastian VettelRed Bull Racing592:00:26.144
2011Sebastian VettelRed Bull Racing611:59:06.757
2010Fernando AlonsoScuderia Ferrari Marlboro611:57:53.579
2009Lewis HamiltonVodafone McLaren Mercedes611:56:06.337
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=»Previous Poles»][vc_column_text]
YEARDRIVERTEAMTIME
2012Lewis HamiltonVodafone McLaren Mercedes1:46.362
2011Sebastian VettelRed Bull Racing1:44.381
2010Fernando AlonsoScuderia Ferrari Marlboro1:45.390
2009Lewis HamiltonVodafone McLaren Mercedes1:47.891
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=»Previous Fastest Laps»][vc_column_text]
YEARDRIVERTEAMLAPTIME
2012Nico HulkenbergSahara Force India F1 Team521:51.033
2011Jenson ButtonVodafone McLaren Mercedes541:48.454
2010Fernando AlonsoScuderia Ferrari Marlboro581:47.976
2009Fernando AlonsoING Renault F1 Team531:48.240
[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_single_image img_link_target=»_self» image=»5204″ img_size=»full»][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_button title=»Download Circuit Map» target=»_blank» color=»btn-info» icon=»wpb_document_pdf» size=»wpb_regularsize» href=»http://www.fia.com/sites/default/files/championship/documents/14-singapore-circuit-print.pdf»][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=»1/1″][vc_accordion][vc_accordion_tab title=»Προεπισκόπηση της πίστας»][vc_column_text]Ο αγώνας στη Marina Bay της Σιγκαπούρης δεν είναι απλά ένας ακόμα αγώνας σε δρόμους πόλης. Ξεχωρίζει γιατί είναι, μέχρι στιγμής, ο μοναδικός που γίνεται βράδυ με τεχνητό φωτισμό.

Ομολογούμε ότι δεν έχουμε εντυπωσιαστεί τόσο πολύ από το θέαμα των φώτων. Πιό εντυπωσιακό είναι το φόντο με τα φωτισμένα κτίρια, παρά η ίδια η πίστα. Αλλά αυτό είναι ίσως μόνο δική μας άποψη.

Ο πρώτος αγώνας έγινε το 2008 και αμέσως στιγματίστηκε με το συμβάν του σκηνοθετημένου ατυχήματος του Nelsinho Piquet, που οδήγησε σε είσοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας και εύνοια στη στρατηγική του Alonso (τότε team mates στη Renault). Το περιστατικό είχε ως αποτέλεσμα την καταστροφή της (όποιας) καριέρας του Piquet στην Formula1 και την 3ετή απαγόρευση εργασίας στο χώρο για τον Flavio Briatore και τον Pat Symonds, που τότε διοικούσαν την ομάδα. Ο Alonso κέρδισε τότε τον αγώνα.

Χαρακτηριστικό της πίστας είναι ο τεχνητός φωτισμός, που αποτελεί από μόνος του ένα τεχνολογικό θαύμα των ημερών: 1 500 προβολείς, σε 230 πυλώνες ύψους 10 m, τοποθετημένοι ανά 32 m φωτίζουν την πίστα σε επίπεδα 3 000 lux, δηλαδή περίπου 4 φορές παραπάνω από ένα κοινό γήπεδο ποδοσφαίρου. Χρησιμοποιούνται περίπου 110 km καλωδίων και οπτικές ίνες 27 km. Συνολικά μιλάμε για ισχύ 3 180 000 Watt, για την οποία φροντίζουν 12 δίδυμες γεννήτριες.

Η διοργάνωση του αγώνα σε βραδινή τοπική ώρα γίνεται, εκτός από το marketing και το οπτικό προϊόν, για να ταιριάζει καλύτερα με τις τηλεοπτικά καλές ώρες στην Ευρώπη, που η Formula1 έχει το ισχυρότερο κοινό.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=»Οδήγηση – Σχεδίαση»][vc_column_text]Μήκος 5 067 m, πλάτος πίστας 10 – 15 m, αριστερόστροφη φορά με 24 στροφές, 14 αριστερές και 10 δεξιές. Κάτι περισσότερο από 60 γύροι, στο μεγαλύτερο σε χρονική διάρκεια Grand Prix της χρονιάς. Ο γύρος ξεκινά κλασικά με την ευθεία εκκίνησης, με το πρώτο σύμπλεγμα των στροφών 1-2-3 να είναι αρκετά ενδιαφέρον, καθώς τα μονοθέσια μπαίνουν με αρκετά χιλιόμετρα και καλούνται να «πνίξουν» την ταχύτητάς τους προς το τέλος, προσπαθώντας να μη χάσουν και πολλή φόρα. Η στροφή 5 είναι κρίσιμη για τη φόρα ενόψει της μεγαλύτερης ευθείας της πίστας (εκεί όπου τοποθετείται και η ζώνη ενεργοποίησης DRS). Οι δύο ευθείες, στην Raffles Boulevard, που χωρίζονται από τη γρήγορη στροφή 6 έχουν προβλήματα αναπηδήσεων και τα φρένα για τη στροφή 7 είναι μεγάλη ευκαιρία για προσπέρασμα, καθώς οι οδηγοί πέφτουν από τα 300 km/h στα 100 km/h. Η έξοδος με το «περίεργο κερμπ» στη… μέση του δρόμου οδηγεί στο σύμπλεγμα των στροφών 8-9 που απαιτεί αυτοσυγκράτηση και μετριοπαθείς επιλογές γραμμών. Μετά από μικρή ευθεία οδηγούμαστε στο αμφιλεγόμενο κομμάτι της στροφής 10, που δείχνει να φτιάχτηκε μόνο και μόνο για να κόβει την ταχύτητα των μονοθεσίων για λόγους ασφαλείας και τα κερμπς αποτελούν πάντα πρόβλημα. Η στροφή 10 πρακτικά είναι… 3 μικρότερες στροφές, μιλώντας αυστηρά από άποψη σχεδιασμού. Το πέρασμα από τη γέφυρα οδηγεί στην σφιχτή στροφή 13 των 80km/h και 2ης σχέση στο κιβώτιο, ενώ πια έχουμε τη δεύτερη αξιόλογη ευθεία, μέχρι τη στροφή 14, που είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, καθώς δοκιμάζει φρένα και θάρρος για διατήρηση της φόρας μετά από τα 290km/h περίπου τελικής λίγο πριν. Το επόμενο σύμπλεγμα στροφών 15-21 είναι μια σειρά από chicanes δεξιά-αριστερά που καταπονεί ιδιαίτερα τους οδηγούν, καλώντας τους να παίξουν στο εύρος των 80 – 120km/h και τις σχέσεις 2-3 με συνεχείς εναλλαγές. Το τελευταίο κομμάτι περιλαμβάνει δύο πολύ γρήγορες στροφές που οδηγούν στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Η έξοδος από την στροφή 21 έχει αρκετή σημασία για το τι θα κάνει ο πιλότος στην ευθεία από άποψη τελικής, όμως ακόμα σημαντικότερη είναι η διαπραγμάτευση της στροφής 22, με άφημα στο γκάζι και λεπτή τοποθέτηση στα 150km/h και 3η-4η σχέση στο κιβώτιο. Η Στροφή 23 δεν αποτελεί σοβαρό θέμα και εξυπηρετεί ουσιαστικά σαν είσοδος της ευθείας τερματισμού.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][vc_accordion_tab title=»Απαιτήσεις Οδηγού – Μονοθεσίου»][vc_column_text]Η Σιγκαπούρη, γενικά, θεωρείται πίστα stop-go, χωρίς μεγάλη διάρκεια στροφών, αλλά με αρκετές «γωνίες» κοντά στις 90 μοίρες. Επιλέγονται αρκετά μεγάλες κλίσεις στις πτέρυγες, για αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη, ενώ κρίσιμο είναι το θέμα των αναρτήσεων και το πώς αυτές στήνονται για να αντιμετωπίσουν τις αναπηδήσεις. Σημαντικό επίσης είναι να επιτευχθεί σωστή κλιμάκωση στο κιβώτιο, για να αποφεύγεται το «κλώτσημα» στις εισόδους των στροφών που έχουν αλλαγές σχέσεων στο όριο, όπως στο κομμάτι των στροφών 15-21. Οι οδηγοί καταπονούνται ιδιαίτερα από τις αλλεπάλληλες στροφές και θεωρούν την πίστα από τις απαιτητικότερες σε φυσική κατάσταση. Η φθορά των φρένων είναι σημαντική, καθώς τα μονοθέσια καλούνται συνεχώς να επιβραδύνουν πριν τις σφιχτές στροφές και δεν υπάρχουν μεγάλα διαστήματα χαλαρότητας για ψύξη. Η κατανάλωση καυσίμου είναι αρκετά υψηλή, κάτι που σε συνδυασμό με τη μεγάλη διάρκεια αγώνα σημαίνει ότι τα μονοθέσια ξεκινούν αρκετά βαριά. Η παραμονή στο pitlane για ένα τυπικό pit stop είναι αρκετά μεγάλη σε σχέση με άλλες πίστες (περί τα 25 δευτερόλεπτα), κάτι που δυσκολεύει αρκετά την εκτέλεση στρατηγικής πολλών στάσεων.[/vc_column_text][/vc_accordion_tab][/vc_accordion][/vc_column][/vc_row]