Lap Record

YEARDRIVERTEAMTIME
2010Fernando AlonsoScuderia Ferrari Marlboro1:30.874

Previous Winners

YEARDRIVERTEAMLAPSTIME
2013Nico RosbergMercedes AMG Petronas F1 Team521:32:59.456
2012Mark WebberRed Bull Racing521:25:11.288
2011Fernando AlonsoScuderia Ferrari Marlboro521:28:41.196
2010Mark WebberRed Bull Racing521:24:38.200
2009Sebastian VettelRed Bull Racing601:22:49.328

Previous Poles

YEARDRIVERTEAMTIME
2013Lewis HamiltonMercedes AMG Petronas F1 Team1:29.607
2012Fernando AlonsoScuderia Ferrari1:51.746
2011Mark WebberRed Bull Racing1:30.399
2010Sebastian VettelRed Bull Racing1:29.615
2009Sebastian VettelRed Bull Racing1:19.509

Previous Fastest Laps

YEARDRIVERTEAMLAPTIME
2013Mark WebberInfiniti Red Bull Racing521:33.401
2012Kimi RaikkonenLotus F1 Team501:34.661
2011Fernando AlonsoScuderia Ferrari Marlboro411:34.908
2010Fernando AlonsoScuderia Ferrari Marlboro521:30.874
2009Sebastian VettelRed Bull Racing161:20.735
silverstone_circuit_diagram

Προεπισκόπηση της πίστας

Μία από τις ιστορικότερες πίστες της Formula1 είναι και το Silverstone. Ο ναός της βρετανικής αγωνιστικής αυτοκίνησης ήταν παλαιότερα αεροδρόμιο, κάτι που φαίνεται ακόμα και σήμερα, από τον διάδρομο τροχοδρόμησης στο εσωτερικό της πίστας. Το Silverstone φιλοξένησε τον πρώτο αγώνα της Formula1 το 1950, αφού είχε μετασχηματιστεί σε πίστα το 1949 από το Royal Automobile Club, που χρησιμοποίησε ό,τι μπορούσε από τις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου για ένα σχέδιο-βάση ακόμα και της σημερινής πίστας. Νικητής του πρώτου αυτού αγώνα υπήρξε ο Guiseppe Farina με Alfa Romeo.

Ο Σύνδεσμος Βρετανών Οδηγών Αγώνων (BRDC – British Racing Drivers Club) έχει διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του Silverstone από παλιά. Το 1971 αγόρασε την έκταση κι ανέλαβε τη διαχείριση και βελτίωσή του, ενώ έδωσε μάχη τα τελευταία χρόνια για τη διάσωση του αγώνα στο πρόγραμμα. Μετά το ναυάγιο του Donington, το Silverstone ήλθε δυναμικά στο προσκήνιο, έχοντας νέα χάραξη μεταξύ των στροφών Abbey και Brooklands και πραγματοποιώντας πολλές αλλαγές στις εγκαταστάσεις για να βρίσκεται σύμφωνο με τα σύγχρονα standards. Κοντά στην πίστα βρίσκονται εργοστάσια και παραρτήματα των περισσότερων ομάδων της Formula1 και παλιότερα που οι δοκιμές ήταν ελεύθερες οι βρυχηθμοί των κινητήρων αναστάτωναν ακόμα συχνότερα τα γύρω λιβάδια. Στο Silverstone και συγκεκριμένα στη στροφή Stowe, είχε το μεγάλο ατύχημα της καριέρας του ο Michael Schumacher το 1999, οπότε και έπαθε διπλό κάταγμα στο πόδι του κι έχασε ουσιαστικά την ευκαιρία να διεκδικήσει το πρωτάθλημα, επιστρέφοντας μόνο στους δύο τελευταίους αγώνες της Μαλαισίας (Sepang) και της Ιαπωνίας (Suzuka).

Οδήγηση - Σχεδίαση

Λατρεύουμε τις πίστες που έχουν ονόματα στις στροφές τους, γιατί με τα χρόνια έχουμε αναμνήσεις και γενικά έτσι συνεννοούμαστε καλύτερα… 5.141 χιλιόμετρα, 18 στροφές (10 δεξιές και 8 αριστερές), πάνω από 100,000 θεατές με απόλυτη συνείδηση και πάθος για μηχανοκίνητο αθλητισμό. Η ευθεία εκκίνησης-τερματισμού αλλάζει για φέτος και μεταφέρεται στο μεσοδιάστημα μεταξύ των στροφών Club και Abbey. Η πρώτη στροφή είναι η «νέα» Abbey. Ιδανικά οδηγείται με τέρμα γκάζι, αλλά δεν είναι σίγουρο για όλα τα μονοθέσια και όλους τους οδηγούς, ούτε για όλες τις φάσεις του αγώνα, λόγω καυσίμων και κατάστασης ελαστικών. Μετά την επίσης γρήγορη στροφή 12 (Ireland) καταλήγουμε στα φρένα της Αρένας, όπου τα μονοθέσια αναμένεται να φρενάρουν δυνατά, κατεβάζοντας σε 2η ταχύτητα. Μετά την επερχόμενη ευθεία καταλήγουμε πάλι στο παλιό τμήμα της πίστας, όπου πλέον τα φρένα για τη Woodlands είναι δυνατότερα. Η ακολουθία Woodlands-Luffield απαιτεί υπομονή και ακρίβεια από τους πιλότους, καθώς τα μονοθέσια πρέπει να μείνουν εσωτερικά και να επιταχύνουν την κατάλληλη στιγμή χωρίς να ανοίξουν υπερβολικά την τροχιά και βρεθούν στα χόρτα δίπλα στα κερμπς της εξόδου. Η παλιά ευθεία εκκίνησης-τερματισμού έρχεται μετά από μια ελαφρά δεξιά καμπή του δρόμου που οδηγείται με τέρμα γκάζι και οδηγεί στην τυφλή δεξιά Copse.

Στην Copse η είσοδος γίνεται με 7η ταχύτητα, σχεδόν 300km/h και σχεδόν τέρμα γκάζι με προσπάθεια για κατά το δυνατόν μικρότερες απώλειες σε ταχύτητα και εκτόξευση στη μικρή ευθεία πριν το σύμπλεγμα των Maggots, Becketts και Chapel. Η είσοδος στη Maggots είναι γρήγορη και πρακτικά οι οδηγοί για πρώτη φορά ακουμπάνε τα φρένα ή αφήνουν το γκάζι πάνω στη Becketts ή στο μεσοδιάστημα Becketts-Chapel, ανάλογα με την επιλογή του οδηγού. Η οδήγηση βαθιά στην είσοδο της Chapel έχει το κόστος της στην επερχόμενη ευθεία Hangar και οι περισσότεροι πιλότοι προσπαθούν να συμβιβάσουν τις γραμμές τους για γρήγορη διέλευση από τις στροφές και διατήρηση της φόρας στην έξοδο. Διαγώνια κίνηση για την ελάχιστη διαδρομή μεταξύ Chapel και Stowe και είσοδος στην τελευταία με βαθιά φρένα και θάρρος, χρησιμοποιώντας την κλίση της στροφής στο εσωτερικό όσο χρειάζεται για να διατηρηθεί μεγάλη ταχύτητα στην κορυφή αλλά να απελευθερωθεί και έγκαιρα το μονοθέσιο για να ανοίξει τη γραμμή του στην έξοδο. Η κατηφόρα φέρνει τα φρένα για την Vale, πριν την Club, με δεύτερη σχέση στο κιβώτιο και ταχύτητα περίπου 90km/h. Και πάλι η επιλογή της πρώτης στροφής έχει σχέση με το πέρασμα από τη δεύτερη. Τα φρένα είναι παγίδα, καθώς η κατηφόρα και κάποιες αναπηδήσεις προκαλούν αστάθειες στο πίσω κυρίως μέρος, καθώς οι πιλότοι προσπαθούν να φρενάρουν αργά, να μπουν στη στροφή έχοντας ακόμα το πόδι στο φρένο και προσπαθώντας να μην ανοίξουν πολύ τη γραμμή τους για να μπορούν να μπουν καλά στην παρατεταμένη δεξιά Club. Η Club έχει ανασχεδιαστεί ελαφρώς φέτος κι έχει γίνει πιο γωνιώδης, αλλά και πάλι αποτελεί στροφή-ταυτότητα για κάθε οδηγό, καθώς δεν είναι σπάνιο να βλέπουμε πολύ διαφορετικές επιλογές γραμμών. Εύκολα ένα πάτημα στο ακάθαρτο μέρος οδηγεί σε τεράστιες απώλειες ενόψει ευθείας.

Απαιτήσεις Οδηγού - Μονοθεσίου

Το Silverstone είναι από τις αγαπημένες πίστες των οδηγών και κανείς πρακτικά δε σκέφτεται την κούραση. Γρήγορες στροφές, μεγάλες ευθείες, πλατύ οδόστρωμα και εκπληκτικό κοινό που ξέρει από Formula1 κάνουν όλους τους εμπλεκόμενους να ξεχνάνε τα πάντα. Ο καλός γύρος θέλει ρυθμό καθ’όλη τη διάρκεια και ο πιλότος που είναι αποφασισμένος φαίνεται ακόμα κι από την εξωτερική λήψη.

Τα μονοθέσια χρειάζεται να έχουν υψηλή αεροδυναμική απόδοση και ισορροπία για τις αλλαγές διεύθυνσης στα γρήγορα κομμάτια, ενώ και η τελική ταχύτητα είναι κρίσιμο προσόν, ειδικά στον αγώνα που οι μάχες στο Silverstone παίρνουν πάντα φωτιά. Οι καλοί κινητήρες επιβραβεύονται πάντα λόγω των μεγάλων ευθειών, ενώ η φθορά των ελαστικών είναι μέτρια, αλλά δεν είναι πάντα αντίστοιχη σε όλα τα μονοθέσια. Σημαντικό είναι το μονοθέσιο να στηθεί έτσι ώστε να είναι μεν σταθερό αλλά να μην «πετάει» δέκατα στα γρήγορα σημεία, καθώς οι υψηλές κλίσεις στις πτέρυγες είναι ίσως η μεγαλύτερη παγίδα στο Silverstone.