Lap Record

YEARDRIVERTEAMTIME
2004Juan Pablo MontoyaBMW William F1 Team1:34.223

Previous Winners

YEARDRIVERTEAMLAPSTIME
2013Sebastian VettelInfiniti Red Bull Racing561:38:56.681
2012Fernando AlonsoScuderia Ferrari562:44:51.812
2011Sebastian VettelRed Bull Racing561:37:39.832
2010Sebastian VettelRed Bull Racing561:33:48.412
2009Jenson ButtonBrawn GP Formula 1 Team3155:30.622

Previous Poles

YEARDRIVERTEAMTIME
2013Sebastian VettelInfiniti Red Bull Racing1:49.674
2012Lewis HamiltonVodafone McLaren Mercedes1:36.219
2011Sebastian VettelRed Bull Racing1:34.870
2010Mark WebberRed Bull Racing1:49.327
2009Jenson ButtonBrawn GP Formula 1 Team1:35.181

Previous Fastest Laps

YEARDRIVERTEAMLAPTIME
2013Sergio PerezVodafone McLaren Mercedes561:39.199
2012Kimi RaikkonenLotus F1 Team531:40.722
2011Mark WebberRed Bull Racing461:40.571
2010Mark WebberRed Bull Racing531:37.054
2009Jenson ButtonBrawn GP Formula 1 Team181:36.641
sepang_circuit_diagram

Προεπισκόπηση της πίστας

Tο Grand Prix της Μαλαισίας (Petronas Malaysian Grand Prix) διεξάγεται στην πόλη της Kuala Lumpur και η πίστα της Sepang συγκαταλέγεται ανάμεσα στις αρτιότερες από άποψη εγκαταστάσεων και προδιαγραφών ασφαλείας στην F1. Σχεδιασμένη από τον – μόνιμο τα τελευταία χρόνια σχεδιαστή της Formula1 – Γερμανό αρχιτέκτονα Hermann Tilke, η πίστα έκανε αίσθηση από την πρώτη χρονιά που μπήκε στο πρόγραμμα (1999) προσφέροντας στο κοινό συναρπαστικούς αγώνες και ωραίες εικόνες.

Μεγάλη η συμβολή στη δημιουργία της πίστας υπήρξε από μεριάς της μεγαλύτερης εθνικής εταιρίας πετρελαίου, Petronas, που έδωσε και το όνομά της στο Grand Prix. Μαζί με τις φωτογραφίες της πίστας κυκλοφορούν πάντα και εικόνες από τους δίδυμους πύργους της Petronas στην Kuala Lumpur, που είναι από μόνοι τους ένα αξιοθέατο.

Οδήγηση - Σχεδίαση

Η πίστα μήκους 5,542 km αποτελείται από ενδιαφέροντες οδηγικά συνδυασμούς μέσων/γρήγορων καμπών και δύο μεγάλων ευθειών. 15 στροφές και 8 ευθείες συνθέτουν το σύνολο της πίστας, ενώ το πλάτος της είναι από 16μ ως 22m.

Το μεγάλο της πλάτος θεωρήθηκε από την αρχή ένα μεγάλο πλεονέκτημα στη μάχη των προσπερασμάτων και την ανάδειξη διαφορετικών προσεγγίσεων οδήγησης από τους οδηγούς, καθώς επιτρέπει ποικιλία στις επιλογές γραμμών. Από τα δυσκολότερα κομμάτια της είναι το σύμπλεγμα στροφών 5-6-7-8, στα οποία απαιτείται ακρίβεια και ελαχιστοποίηση των πλευρικών μετατοπίσεων για τη διατήρηση της φόρας. Αξιοσημείωτη οδηγικά είναι και η προτελευταία στροφή (Κ14), η οποία έχει συνεχώς μειούμενη ακτίνα καμπυλότητας και στην οποία οι οδηγοί εμφανίζουν αρκετά διαφορετές προσεγγίσεις μεταξύ τους.

Η έξοδος από την Κ14 κρίνει και την φόρα στην πίσω μεγάλη ευθεία και είναι καθοριστική στις μονομαχίες που εκτυλίσσονται εκεί. Κλασικά σημεία προσπεράσματος αποτελούν τα δυνατά φρένα από τα 300+km στις στροφές 1 και 15, αλλά και οι στροφές 4 και 9. Λόγω της δυνατότητας αλλαγών γραμμής και του πλάτους της πίστας, οι μονομαχίες διαρκούν συχνά παραπάνω από μια στροφή. Το ανάγλυφο γενικά δεν είναι εντελώς επίπεδο και σημαντικές κατά μήκος κλίσεις παρατηρούνται στο κομμάτι των στροφών 9-10, 11-12 και 5-6.

Απαιτήσεις Οδηγού - Μονοθεσίου

Το μικτό layout της Sepang αποτελεί πονοκέφαλο για μηχανικούς και οδηγούς σε σχέση με την εύρεση του ιδανικού στησίματος του μονοθεσίου. Η απαίτηση για υψηλή κάθετη δύναμη στις μέσες/γρήγορες καμπές δε συμβαδίζει με τις ανάγκες των δύο μεγάλων ευθειών. Ομάδες που καταφέρνουν να έχουν αρκετή μηχανική πρόσφυση και σωστό στήσιμο αναρτήσεων και κατανομής βάρους έχουν το πλεονέκτημα, καθώς δε χρειάζεται να συμβιβάσουν την τελική τους ταχύτητα στις μεγάλες ευθείες.

Εξαιρετικά σημαντική είναι η χαρτογράφηση του κινητήρα και η σωστή ρύθμιση των σχέσεων του κιβωτίου, καθώς η είσοδος στις καμπές με τις σωστές στροφές, στη σωστή σχέση επηρεάζει όχι μόνο την ταχύτητα διέλευσης, αλλά και την ισορροπία του μονοθεσίου (ειδικά στις στροφές 5-6). Η άσφαλτος θεωρείται αρκετά επώδυνη για τα ελαστικά και η φθορά τους πάντα παίζει κρίσιμο ρόλο στον αγώνα. Οι κινητήρες καλούνται συχνά να αντεπεξέλθουν σε ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας και δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο επιπλέον ανοιγμάτων στα καλύμματα των μονοθεσίων για καλύτερη απαγωγή του θερμού αέρα.

Αντίστοιχα, οι οδηγοί ταλαιπωρούνται από την ταυτόχρονη παρουσία υψηλών θερμοκρασιών και υγρασίας, γεγονός που κάνει την οδήγηση πολύ κουραστική και τη συγκέντρωση δύσκολη, με αποτέλεσμα να είναι δύσκολη η επίτευξη ενός σταθερού ρυθμού σε όλο τον αγώνα.