Καθόλου καλά δεν πήγε ο αγώνας της Μαλαισίας για τον Sebastian Vettel, που όχι μόνο δεν προχώρησε πέρα από την πρώτη στροφή, αλλά δέχθηκε και ποινή 3 θέσεων για τον επόμενο αγώνα στην Ιαπωνία.

Το F1 GRIP σχολιάζει την επίμαχη φάση και παίρνει θέση για το συμβάν.

Ο Γερμανός έκανε αρκετά καλή εκκίνηση, και τοποθετήθηκε εξωτερικά της Red Bull του Verstappen. Όμως, καθώς τα μονοθέσια ανέβαζαν ταχύτητα προς το τέλος της ευθείας, ο Verstappen κατάφερε να πάρει ένα μονοθέσιο μήκος πλεονέκτημα. Εκεί ο Vettel αποφασίζει να κόψει προς την εσωτερική και να δοκιμάσει τη βουτιά στα φρένα.
sv_start_sepang_1sv_start_sepang_2
Η βουτιά του Γερμανού δεν ήταν καμιά τρελή απόφαση και για τα δεδομένα του πλάτους της πρώτης στροφής δεν μπορεί να θεωρηθεί επιθετική ως προς τον Verstappen. Άλλωστε, λίγο πριν τη στιγμή της επαφής με τον Rosberg, ο Seb έχει καταφέρει να βρεθεί ήδη αρκετά μπροστά από τη Red Bull, αφού ο Verstappen αναγκάζεται να ανοίξει την τροχιά του καθώς βλέπει πρακτικά πλέον τον πίσω τροχό του αντιπάλου του. Η ταχύτητα που έχει ο Vettel, σε συνδυασμό με τις κινήσεις στο τιμόνι και το πώς ανταποκρίνεται το μονοθέσιο σε αυτές, δείχνει ότι θα πάρει τη στροφή, έστω με λίγη υποστροφή και μπλοκάρισμα τροχών που θα τον έφερνε ίσως 1-2 μέτρα μακριά από το κερμπ.

Αυτό ακριβώς, όμως, ήταν και το κρίσιμο σημείο. Ο Vettel δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του τα υπόλοιπα μονοθέσια και λίγο μετά βρίσκεται αντιμέτωπος με τον Rosberg, ο οποίος είχε μείνει στην εξωτερική στην είσοδο, λόγω της πίεσης από τον Hamilton.
sv_start_sepang_3
Έκανε κάτι παρακινδυνευμένο ο Vettel; Όσον αφορά στη μάχη με τον Verstappen, κατηγορηματικά όχι.
Μπορούσε ο Vettel να αποφύγει τη σύγκρουση; Μόνο αν διατηρούσε το μονοθέσιο σε πιο σφιχτή τροχιά. Αυτό, όμως, σημαίνει ότι θα έπρεπε να φρενάρει νωρίτερα και να μην επιτεθεί τόσο αποφασιστικά στον Verstappen, δίνοντας το δικαίωμα στον Ολλανδό να κρατηθεί από την εξωτερική και να βουτήξει στην επόμενη αριστερή.
Στην εκκίνηση προφανώς οι οδηγοί πρέπει να έχουν αντίληψη του τι συμβαίνει τριγύρω, όμως είναι πολύ λογικό να επικεντρώνονται στη μάχη με τα αμέσως κοντινά τους μονοθέσια. Ο Vettel ήταν άτυχος, γιατί βρέθηκε μπροστά του ο Rosberg, σε μια περιοχή που ίσως του αρκούσε ένα μέτρο ακόμα πλάτος για να πάρει με ασφάλεια της στροφή. Από τη στιγμή που χτύπησαν, όμως, και αυτό είχε επίπτωση στον αγώνα του Nico, ήταν εξαιρετικά δύσκολο να μην πάρει ποινή ο Vettel. Σε κάθε περίπτωση, ενώ η ποινή είναι δίκαια, αυτή δεν πρόκειται να κάνει τον Vettel να «κρατηθεί» σε αντίστοιχη περίπτωση μονομαχίας στο μέλλον.