Ο Vettel βρέθηκε σε πολύ δύσκολη θέση στον αγώνα του Μεξικού, όταν χρειάστηκε να αμυνθεί απέναντι στην επίθεση του Ricciardo αμέσως μετά την πολυσυζητημένη μονομαχία με τον Verstappen. Ο Seb βρισκόταν υπό μεγάλο εκνευρισμό και αυτό ήταν εμφανές τόσο από τις άσχημες εκφράσεις του στον ασύρματο όσο και από τις επιθετικές κινήσεις του στην πίστα. Για την άμυνά του απέναντι στον Ricciardo, ο Γερμανός δέχθηκε ποινή που του στέρησε το βάθρο.

Το F1 GRIP σχολιάζει την επίμαχη φάση και παίρνει θέση για το συμβάν.

Ο Ricciardo καταφέρνει να έρθει σε φάση επίθεση, έχοντας την εσωτερική μπροστά του ανοιχτή. Ο Αυστραλός αποφασίζει να βουτήξει, αφού ο Vettel δεν έχει κάνει κίνηση κάλυψης της εσωτερικής μέχρι και την τελευταία στιγμή πριν τα φρένα.

ric_vet_mexico_2016_1ric_vet_mexico_2016_2
Ο Αυστραλός έχει ήδη μπει στη ζώνη φρεναρίσματος και μάλιστα η προσπάθειά του βρίσκεται στο όριο, όπως είναι εμφανές κι από τις μικρές κινήσεις στο τιμόνι με τις οποίες προσπαθεί να ελέγξει το έντονο φρενάρισμα και να μειώσει την απαιτούμενη απόσταση για την επιβράδυνση. Ο Vettel, όμως, αρχίζει να κινείται προς τα μέσα ενώ φρενάρει. Ο Ricciardo προσπαθεί να μετακινηθεί κι αυτός για να αποφευχθεί η σύγκρουση, όμως τα μονοθέσια ακουμπάνε τροχούς στο πλάι. Ευτυχώς δεν είχαμε κανονική σύγκρουση, χάρη στην χειρουργική αντίδραση και των δύο οδηγών.
ric_vet_mexico_2016_3ric_vet_mexico_2016_4

Έπρεπε, λοιπόν, να πάρει ποινή ο Vettel; Σύμφωνα με το ξεκαθάρισμα που έγινε υπό τις νέες οδηγίες της FIA για τις μονομαχίες και την άμυνα στη ζώνη φρεναρίσματος, η κίνηση του Vettel δεν είναι αποδεκτή. Κι αυτό όχι επειδή κινήθηκε ενώ φρέναρε. Αλλά επειδή η κίνηση αυτή έγινε ενώ ο Vettel βρισκόταν μπροστά από τον Ricciardo, ανάγκασε τον Αυστραλό να κάνει ελιγμό αποφυγής και μάλιστα η πίεση προς την εσωτερική συνεχίστηκε και μετά το σημείο που τα μονοθέσια ήρθαν πλάι-πλάι.

Ο Vettel είχε απόλυτο δικαίωμα να αρπάξει όσο χώρο υπήρχε δίπλα στον Ricciardo, ακόμα και κατά το φρενάρισμα. Αυτό που δεν είχε δικαίωμα να κάνει ήταν να ξεκινήσει τη διαγώνια κίνηση μετά την έναρξη του φρεναρίσματος και να συνεχίσει το σπρώξιμο και αφού φτάσει δίπλα στον αντίπαλό του (η εμπρός πτέρυγα της Red Bull είχε περάσει ήδη τον πίσω τροχό της Ferrari). Ο Vettel ήταν από τους οδηγούς που είχαν πρωτοστατήσει στο «κίνημα» εναντίον τέτοιων τακτικών στην πίστα. Η φάση θα μπορούσε να είχε πολύ χειρότερη εξέλιξη και η FIA οφείλει να λειτουργεί και προληπτικά.