DriveAlyze This – Mexico 2016 | Άξιζε την ποινή ο Verstappen;

Γράφει: Konstantinos Kouretas

DriveAlyze This – Mexico 2016 | Άξιζε την ποινή ο Verstappen;

Συνεχίζει να προκαλεί συζητήσεις με την παρουσία του στην πίστα ο Verstappen και το Μεξικό δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Αυτή τη φορά η μονομαχία με τον Vettel και η επιλογή του Verstappen να μην παραδώσει τη θέση του στον Vettel μετά το λάθος του στα φρένα ήταν το βασικό αντικείμενο συζήτησης μετά τον αγώνα.

Για την κίνηση αυτή ο Max τιμωρήθηκε με 5 δευτερόλεπτα ποινής στον συνολικό του χρόνο αγώνα, με αποτέλεσμα να χαθεί η 3η θέση του βάθρου για τον Ολλανδό.

Το F1 GRIP σχολιάζει την επίμαχη φάση και παίρνει θέση για το συμβάν.

Οι δύο οδηγοί φτάνουν στα φρένα της μεγάλης ευθείας με τον Vettel να έχει σημαντικό πλεονέκτημα τελικής ταχύτητας. Ο Verstappen αντιλαμβάνεται ότι ο Γερμανός ίσως να έχει τη ευκαιρία να βουτήξει στα φρένα προς το τέλος και αρχίζει να κινείται εσωτερικά.

ves_vet_mexico2016_1ves_vet_mexico2016_2

Τη στιγμή που φτάνουν στη ζώνη φρεναρίσματος ο Vettel ίσως να μην έχει πραγματικά την δυνατότητα να επιτεθεί απ’ έξω, όμως ο Verstappen φρενάρει πέρα από το όριο και χάνει τη στροφή.

ves_vet_mexico2016_3ves_vet_mexico2016_4

Ο Vettel στρίβει κανονικά και ο Verstappen επανέρχεται στην πίστα ακριβώς μπροστά από τον Vettel, σε απόσταση περίπου ίδια με αυτή που είχε πριν το συμβάν.

Έπρεπε να δώσει πίσω τη θέση του ο Max; Για να το πούμε αυτό θα πρέπει να απαντήσουμε σε δύο ερωτήματα:
1. Βρισκόταν σε άμεση εμπλοκή σε μονομαχία τη στιγμή που έκανε το λάθος ο Max;
2. Κέρδισε πλεονέκτημα μετά από τη φάση;

Βλέποντας πίσω τη φάση και ο ίδιος ο Verstappen θα διαπίστωνε ότι δεν χρειαζόταν τελικά καν να κάνει αυτό το οριακό φρενάρισμα, γιατί ο Vettel δεν πρόλαβε να βρεθεί σε τόσο απειλητική θέση. Άλλωστε, έχασε και την ευκαιρία για μια καλή έξοδο, που ουσιαστικά ήταν και το μέρος που ο Vettel ήλπιζε να επιτεθεί πιο ρεαλιστικά. Όμως ο Ολλανδός είχε πάρει ήδη αμυντική γραμμή, καλύπτοντας την εσωτερική και το αργό φρενάρισμά του είχε να κάνει με τη μονομαχία. Πλεονέκτημα απόστασης στο τέλος δεν αποκτήθηκε, όμως ο Max διατηρήθηκε στην πρωτοπορία φρενάροντας πολύ αργά και ίσως να μην μπορούσε να το είχε κάνει χωρίς να βγει από την πίστα. Πλεονέκτημα, λοιπόν; Τεχνικά όχι, πρακτικά ναι.

Δεν θεωρούμε ότι οποιοδήποτε λάθος προπορευόμενου ισοδυναμεί με υποχρέωση παραχώρησης της θέσης του. Στην περίπτωση αυτή όμως, ισχύουν και οι δύο προϋποθέσεις για να υποχρεωθεί ο αμυνόμενος να το κάνει, συνεπώς ορθώς δέχθηκε την ποινή ο Verstappen.

SHARE THIS