Η μάχη για την κορυφή έχει πάντα πιο δύσκολες στιγμές και… λιγότερο χώρο για τους αντιπάλους. Αυτό αποδείχθηκε για μια ακόμα φορά στην εκκίνηση του αγώνα της Σιγκαπούρης, όπου η σύγκρουση μεταξύ Vettel, Verstappen και Raikkonen άλλαξε τα πάντα από την πρώτη στροφή.

Η αλήθεια είναι ότι χρειάστηκε να δούμε ξανά πάρα πολλές φορές το βίντεο, από πολλές γωνίες λήψεις και να σταματήσουμε δεκάδες φορές στα επίμαχα καρέ πριν τη σύγκρουση για να βγάλουμε ένα πιο αξιόπιστο συμπέρασμα. Και θα ξαναπούμε, με την ευκαιρία, ότι σε περιπτώσεις που απαιτείται τέτοια ανάλυση μάλλον δεν γίνεται εύκολα να ρίξεις ευθύνη σε κάποιο οδηγό, καθώς οι συνθήκες αγώνα δεν είναι αυτές ενός… replay.

Παρ’ όλ’ αυτά… αν θέλαμε να συνοψίσουμε την κατάσταση, θα πρέπει να επικαλεστούμε στην κινηματογραφική εμπειρία του κοινού. Έχετε δει την ταινία «Saw»; Αν όχι, πρόκειται για έναν τρελό τύπο που βάζει τα θύματά του σε δοκιμασίες-παγίδες με τρόπο που να μην τα δολοφονεί ο ίδιος, αλλά τα ίδια να επιλέγουν την εξέλιξη, συχνά με κάποιο κόστος (πόδι, χέρι, τελοσπάντων κάτι με αίμα). Εξηγούμαστε…

Ο Raikkonen κάνει μια εξαιρετική εκκίνηση, με φόρα ικανή να περάσει Verstappen και Vettel. Ο Vettel κάνει εκκίνηση οριακά καλή ώστε να μην χάσει τη θέση από τον Verstappen, αλλά δεν «καθαρίζει» το μονοθέσιο του Ολλανδού. Από εκεί και πέρα… μετά από ανάλυση των ντοκουμέντων, έχουμε τα εξής κατά σειρά:

– Ο Vettel κινείται απότομα και βίαια προς τον Verstappen, τη στιγμή που ο Kimi ανεβαίνει από αριστερά
– Ο Verstappen αντιδρά στην κίνηση του Vettel, αποφεύγοντάς τον, κινούμενος επίσης αριστερά, χάνοντας, όμως, έδαφος και από τις δύο Ferrari
– Σε καμία περίπτωση ο Vettel δεν έχει ολοκληρώσει το πέρασμα επί του Verstappen και ο πίσω του τροχός μπορεί ακόμα να χτυπήσει το εμπρός μέρος της Red Bull
– Ο Verstappen αντιλαμβάνεται τελευταία στιγμή τον ανερχόμενο Raikkonen και σταματάει την κίνηση προς τα αριστερά
– Ο Kimi, πιστεύοντας ότι προλαβαίνει να «καθαρίσει» το μήκος της Red Bull ξεκινάει να κινείται προς τα δεξιά, με το βλέμμα στον Vettel και την καλύτερη θέση στην πρώτη στροφή
– Ο Kimi συγκρούεται με τον Verstappen και αμέσως μετά η καραμπόλα παίρνει μαζί τον Vettel

Πιθανότατα ο Vettel δεν έχει υπόψη του ότι στη διεκδίκηση βρίσκονται τρία μονοθέσια κι ελπίζει ότι έχει να στριμώξει μόνο τον Verstappen. Σε κάθε περίπτωση, ο Verstappen δεν υποχρεούται να υποχωρήσει, αλλά ο Vettel να λάβει υπόψη του ότι δεν έχει περάσει πλήρως τη Red Bull. Αν ο Verstappen δεν έκανε αριστερά αμυνόμενος του Vettel, θα είχαμε ένα σκηνικό πανομοιότυπο με εκείνο του διάσημου συμβάντος Vettel-Webber στην Τουρκία το 2010, όπου ο Αυστραλός έμεινε ευθεία και οι δύο Red Bull συγκρούστηκαν με ευθύνη του Seb. Ο Kimi, από την άλλη πλευρά, καθώς είναι ο οδηγός με το πλεονέκτημα στην ταχύτητα έναντι του Verstappen, έχει την ευθύνη να εκτιμήσει αν έχει «καθαρίσει» το αντίπαλο μονοθέσιο και μπορεί να κόψει μπροστά του. Ο Verstappen, από τη στιγμή που σταματάει την κίνηση αριστερά, δεν μπορεί να κάνει τίποτα άλλο και κανείς δεν μπορεί να του ζητήσει να φρενάρει στο μέσο της ευθείας εκκίνησης.

Συμπερασματικά… μπορεί όλη η καραμπόλα να ξεκίνησε λόγω της επιθετικής κίνησης του Vettel, όμως οι άλλοι δύο αντίπαλοι συγκρούστηκαν πρώτα μεταξύ τους. Μπορούσαν να αποφύγουν τη σύγκρουση, όμως είχαν πλέον περιορισμένες δυνατότητες, λόγω του αρχικού στριμώγματος. Είναι, άρα, αδύνατο να δεχθεί ποινή ο Vettel για τη συγκεκριμένη φάση. Επίσης, ο Raikkonen κάνει τόσο μικρή κίνηση προς τα δεξιά και τόσο οριακά μετά την ευθυγράμμιση του Max, που μπορεί να είναι ο τελικός υπαίτιος για τη σύγκρουση, αλλά επίσης δεν γίνεται να του καταλογιστεί απόλυτα ευθύνη.

Μετά και το παρόμοιο περιστατικό που είχαμε στην Βαρκελώνη μεταξύ Verstappen, Raikkonen, Bottas, είναι όμως απαραίτητο πλέον να γίνει μια εσωτερική συνεννόηση υπό την εποπτεία του Charlie Whiting ώστε να υπάρχει μια σχετική συμφωνία για ανάλογες περιπτώσεις στην εκκίνηση.