Πριν από περίπου 12 χρόνια, ένας από τους μεγαλύτερους μηχανολογικούς θριάμβους όλων των εποχών έκανε την εμφάνισή του.

Η Bugatti Veyron αποτέλεσε μια συντονισμένη, χρονοβόρα και κοστοβόρα επίδειξη δύναμης του ομίλου VW, που έκανε ξεκάθαρο σε όλο τον κόσμο ότι το ψυχολογικό όριο των 400 χιλιομέτρων τελικής ταχύτητας μπορούσε να επιτευχθεί και από αυτοκίνητα εκτός της κατηγορίας dragster.

Το συγκεκριμένο μοντέλο έθεσε νέα standards στο κλειστό club των εξωτικών αυτοκίνητων, με το στοιχείο που σόκαρε περισσότερο να είναι το γεγονός ότι σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, η κεντρομήχανη Veyron με τους 1001 ίππους ήταν πολυτελής, ήρεμη και πολιτισμένη, όταν ο οδηγός το απαιτούσε.

Ο διάδοχος της Veyron, που ονομάζεται Chiron, σύμφωνα με τα λόγια της ίδιας της εταιρείας, ήρθε για να κάνει «το τέλειο ακόμα καλύτερο». Η προσέγγιση της Bugatti για το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν απλή: Να κατασκευαστεί ένα αυτοκίνητο που θα υπερέχει της Veyron σε όλους τους πίνακες των τεχνικών χαρακτηριστικών και των επιδόσεων.

Οπότε καταλήξαμε με 1500 ίππους και τελική ταχύτητα ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 420 km/h, 13 παραπάνω από τη Veyron.

Η τελική ταχύτητα, όπως και στο προηγούμενο μοντέλο, επιτυγχάνεται μόνο με την εισαγωγή ενός ειδικού κλειδιού, που βάζει το αυτοκίνητο στο «Top Speed» mode, ρυθμίζοντας ανάλογα αναρτήσεις, αεροτομή και διαχύτη.

Πάνω στο θέμα της τελικής ταχύτητας, αρκετό ενδιαφέρον έχουν τα σχόλια του Andy Wallace, δοκιμαστή της Bugatti.

O Wallace είπε στο Popular Mechanics, ότι τα 420 km/h επιτυγχάνονται σχετικά εύκολα από το τέρας που λέγεται Chiron. Ο ηλεκτρονικός περιορισμός όμως σε αυτό το νούμερο, υπάρχει επειδή δεν έχουν κατασκευαστεί ακόμα τα κατάλληλα ελαστικά που θα της επιτρέψουν να δείξει τις πραγματικές της δυνατότητες.

Η Michelin, σύμφωνα με τα λεγόμενα του Andy, κατασκευάζει αυτήν τη στιγμή ειδικά ελαστικά που θα μπορέσουν να «αντέξουν» μέχρι και τελικές ταχύτητες της τάξης των 450 χιλιομέτρων την ώρα. Αυτά τα ελαστικά, θα παρουσιαστούν το 2018 και τότε η Bugatti θα προσπαθήσει να φτάσει αυτό το νούμερο.

Το αρνητικό της όλης υπόθεσης, είναι ότι μάλλον δε θα μάθουμε ποτέ αν η Chiron μπορεί να φτάσει το απολύτως εξωφρενικό όριο των 300 μιλίων την ώρα (483 km/h), επειδή, σύμφωνα με το Wallace, οι δυνάμεις σε αυτές τις ταχύτητες είναι απλά δυσβάσταχτες για οποιοδήποτε ελαστικό.