Brown | Το μονοθέσιό μας φέτος είναι κακό!

Γράφει: Λευτέρης Πιτούλης

Brown | Το μονοθέσιό μας φέτος είναι κακό!

O Zak Brown μιλάει ανοιχτά προς το κοινό της McLaren, ξεκαθαρίζοντας γιατί η πολύ καλή αρχή της φετινής σεζόν εξελίχθηκε άσχημα. Η McLaren στους πρώτους πέντε αγώνες ήταν τέταρτη στους κατασκευαστές, μετά τον αγώνα του Monaco όμως η εικόνα της ομάδας άρχισε να αλλάζει. Την ευθύνη τη ρίχνει ξεκάθαρα στο φετινό μονοθέσιο, λέγοντας πως επίσης ήταν λάθος και η όλη η διαχείριση που έγινε με την συνεργασία της McLaren με τη Honda:

Θα συνεχίσουμε να εξελίσσουμε το φετινό μας μονοθέσιο, αλλά δυστυχώς έχουμε δημιουργήσει φέτος ένα κακό αγωνιστικό μονοθέσιο που δεν αντιδράει στις βελτιώσεις που του κάνουμε. Αυτός είναι ένας λόγος που το μονοθέσιο φαίνεται ότι είναι κακό. Υπολογίζω επίσης πως τα αποτελέσματα στους επόμενους αγώνες δεν θα είναι πολύ καλύτερα, ίσως αν εξαιρέσουμε μερικές πίστες, λόγω χάραξης. Παρόλα αυτά δεν περιμένω κάποιο θαύμα. Οι άλλες ομάδες κατάφεραν να εξελίξουν πιο γρήγορα από εμάς τα μονοθέσια τους. Έχει κανείς την αίσθηση ότι εμείς κάναμε βήματα προς τα πίσω. Η αλήθεια είναι ότι οι υπόλοιπες ομάδες έγιναν καλύτερες και αν μένεις εσύ στάσιμος, τότε μένεις πίσω. Το ξέραμε ότι πίστες όπως το Spa και η Monza θα είναι οι χειρότερες μας στην φετινή σεζόν και αυτό επιβεβαιώθηκε. Δεν πρέπει να διακόψουμε την εξέλιξή μας, ώστε να κατανοήσουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται τα προβλήματά μας.

Επίσης, στις κρίσιμες στιγμές όπου η ομάδα πήγαινε πολύ καλά, η διοίκηση της ομάδας άλλαζε:

Από το 2010, το 2011 και το 2012 είχαμε συνέχεια αλλαγές στην διοίκηση της ομάδας. Ο Ron έξω, ο Ron πάλι μέσα. Ο Martin έξω, ο Martin πάλι μέσα. Ο Jost μέσα, ο Jost έξω και όλα αυτά όταν ήμασταν σε υψηλό επίπεδο. Εκεί έλειπε κάποιος που μπορούσε να διευθύνει. Είτε είναι ομάδα της Formula 1, είτε είναι μια εταιρία επεξεργασίας νερού, δεν πρόκειται να είναι επιτυχημένη αν δεν υπάρχει σταθερότητα στη διοίκηση. Ως αποτέλεσμα, υπήρξε έλλειψη σαφήνειας και ηγεσίας, μέχρι την αγωνιστική ομάδα. Υπήρχαν διευθυντές και διευθύνοντες σύμβουλοι, ο Jost και ο Eric αντίστοιχα και μια δομή που δεν ήταν σωστή. Επειδή δεν υπήρξε μια σωστή ηγεσία, κανείς δεν κατάφερε να εντοπίσει τα προβλήματά μας νωρίς. Το πρόβλημα επιδεινώθηκε στη συνέχεια από την κατάσταση του κινητήρα μας. Δεν ήταν μόνο δικό τους το λάθος, σίγουρα όχι. Αλλά υπήρχαν τόνοι προβλημάτων και κυρώσεων και ζημιές στον κινητήρα, γεγονός που καθιστά πιο δύσκολο να εντοπιστεί σοβαρά η θέση μας, ως ομάδα. Επειδή ασφαλώς υπήρξαν και άλλοι παράγοντες. Στη συνέχεια, έχουμε ένα νέο κινητήρα της Renault που ξέρουμε από τη Red Bull το τι είναι δυνατό να κάνει. Και μετά έρχεται η βάρβαρη κλήση αφύπνισης. Τα προβλήματα ήταν διαρθρωτικά, ήταν στην επικοινωνία και στην έλλειψη ηγεσίας. Δεν ήταν ατομικό σφάλμα. Μερικοί άνθρωποι που έφυγαν ήταν υπέροχοι. Δεν ήταν δικό τους λάθος. Αλλά η οργάνωση δεν ήταν καλά διοικούμενη από την κορυφή λόγω έλλειψης εστίασης. Ίσως δεν κοιτάξαμε τον εαυτό μας στον καθρέφτη. Ένα παράδειγμα: Η Williams και η Sauber έκαναν πάντα πιο γρήγορα pit stop από εμάς. Είναι δυο ομάδες που δεν έχουν περισσότερους πόρους από εμάς. Τα pit stop δεν έχουν να κάνουν ούτε με το σασί, αλλά ούτε με τον κινητήρα. Σε αυτό τον τομέα πρέπει να γίνουμε καλύτεροι. Πλέον έχουμε ένα πλάνο και από το 2023 και μετά θα είμαστε πάλι ανταγωνιστικοί. Θα γίνουν χάρη στις προσθήκες που κάνουμε. Προσθήκες με νόημα όπως αυτές του Pat Fry και του James Key.

Μένει να δούμε πλέον πότε η McLaren θα επιστρέψει στους δρόμους της επιτυχίας μιας και απέχει χρόνια από αύτες. Για τη McLaren έχουν περάσει από την τελευταία της pole position (με τον Lewis Hamilton στην Βραζιλία το 2012) μέχρι σήμερα συνολικά 2116 ημέρες. Φυσικά το χειρότερό της ρεκόρ δεν το έχει ξεπεράσει ακόμα, έχοντας απόσταση 2436 ημέρες από την μια pole position στην άλλη. Το ρεκόρ αυτό έγινε το διάστημα μεταξύ 1977 και 1984. Η τελευταία pole position ηταν στις Η.Π.Α το 1977 με την αμέσως επόμενη pole position στο Μονακό το 1984.

Από την τελευταία της νίκη η McLaren (από το Grand Prix της Βραζιλίας το 2012 με νικητή τον Jenson Button) απέχει μέχρι σήμερα 2117 ημέρες. Ρεκόρ που έχει ξεπεράσει εδώ και καιρό η McLaren με το δεύτερο της μεγαλύτερο αρνητικό διάστημα να είναι 1364 ημέρες. Τότε η προτελευταία της νίκη ήταν στην Ιαπωνία το 1977 με τον James Hunt και η επόμενη νίκη της ήταν στην Μεγάλη Βρετανία το 1981 με τον John Watson.

SHARE THIS